Klopt, dat kan je onder de microscoop zien, de kristallen hebben verschillende formen, dat kun je duidelijk onderscheiden. Ik was in een vroeger leven doktersassistente , mensen hebben dit ook :wink2:jetwolrich schreef: Dat is blijkbaar een verschil in het soort kristal wat in de nieren wordt gemaakt.
De DA kon onder de microscoop zien, dat het oxalaatgruis was.
Gruis in urine.
Re: Gruis in urine.
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Wij mochten eens meekijken door de microscoop.
Aan de muur hingen afbeeldingen.
Heel leuk...je kon zo de struviet er uit pikken.
Aan de muur hingen afbeeldingen.
Heel leuk...je kon zo de struviet er uit pikken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Interessant ,
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Ik heb ook mogen kijken, maar had geen idee hoe zoiets er uit ziet.
In een van de links die Jeanette heeft geplaatst kon ik duidelijk herkennen dat het struviet is. Dat had de DA al gezegd..
In een van de links die Jeanette heeft geplaatst kon ik duidelijk herkennen dat het struviet is. Dat had de DA al gezegd..
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Lisa haar urine vanmiddag na laten kijken, ze zit een aantal maanden op speciaal voer. Hoewel ik daarin nog een beetje zoekende ben. Eerst Hills en nu Royal Canin. Over een aantal maanden nog een keer na laten kijken.
Haar urine is nu helemaal schoon en de zuurgraad is ook naar beneden. Ben dik tevreden.
Nu nog proberen of ik haar gewicht iets naar beneden kan krijgen, ze is door het speciale voer 700 gram aangekomen. Lies woog vanmiddag 10.00 kilo.
Haar urine is nu helemaal schoon en de zuurgraad is ook naar beneden. Ben dik tevreden.
Nu nog proberen of ik haar gewicht iets naar beneden kan krijgen, ze is door het speciale voer 700 gram aangekomen. Lies woog vanmiddag 10.00 kilo.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ha fijn, die paar ons zal wel lukken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Eerst die schone urine, dat is alvast heel mooi! Dan komen die onsjes er wel weer af....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )