Het spijt me Ansje, maar ik vind je bovenstaande zin niet echt zorgvuldig. Ik lees n.l. zo......dat je vindt dat het TFP fokken boven gezondheid stelt. Dat vind eigenlijk wel kwetsend naar al die Rits en TFP medewerkers die jaar in jaar uit zich het vuur uit de sloffen lopen voor een leuk en bovenal gezond smousje .Ansje schreef: Toch zou de verplichting te fokken niet zwaarder moeten wegen dan de gezondheid van een nest. .
Epilepsie.
Re: Epilepsie.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ach...feiten!
Tja, zo hoorde ik eens iemand beweren dat er met een onder-voor-bijt volgens haar dierenarts echt niet gefokt mocht worden hoor.
(Die man had vast nooit een Engelse Buldog gezien).
Maar goed, als iemand echt niet wil fokken, ondanks de belofte, dan komt zo'n opmerking misschien wel goed uit. Ik kan niet in iemands ziel kijken.
Een feit is iets uit de eerste hand. Heb je ooit letterlijk van iemand van het TFP of HSC gehoord dat fokken belangrijker is dan gezondheid?
Tja, zo hoorde ik eens iemand beweren dat er met een onder-voor-bijt volgens haar dierenarts echt niet gefokt mocht worden hoor.
(Die man had vast nooit een Engelse Buldog gezien).
Maar goed, als iemand echt niet wil fokken, ondanks de belofte, dan komt zo'n opmerking misschien wel goed uit. Ik kan niet in iemands ziel kijken.
Een feit is iets uit de eerste hand. Heb je ooit letterlijk van iemand van het TFP of HSC gehoord dat fokken belangrijker is dan gezondheid?
- jetwolrich
Beste mensen,
Ik ken de achterliggende feiten niet.
Het lijkt mij in elk geval beter om deze discussie met de aangewezen personen te voeren. In dit geval mevrouw van der Giessen of mensen van het terugfokprogramma.
Zij weten van de hoed en de rand.
Wij, op het forum hebben niet de complete informatie en kunnen dus nooit een gefundeerde mening geven.
Datzelfde geldt voor Facebookgroepmensen.
Voor je het weet worden er meningen gegeven die niet gebaseerd zijn op juiste gronden. Schadelijk en ook niet fair.
Voor vragen of klachten weten we de weg toch wel te vinden naar degene die ons antwoord kan geven?
Ik zou zeggen, stop hiermee mensen....
Ik ken de achterliggende feiten niet.
Het lijkt mij in elk geval beter om deze discussie met de aangewezen personen te voeren. In dit geval mevrouw van der Giessen of mensen van het terugfokprogramma.
Zij weten van de hoed en de rand.
Wij, op het forum hebben niet de complete informatie en kunnen dus nooit een gefundeerde mening geven.
Datzelfde geldt voor Facebookgroepmensen.
Voor je het weet worden er meningen gegeven die niet gebaseerd zijn op juiste gronden. Schadelijk en ook niet fair.
Voor vragen of klachten weten we de weg toch wel te vinden naar degene die ons antwoord kan geven?
Ik zou zeggen, stop hiermee mensen....
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Je hebt gelijk Jet, dank je wel.
Je blijft maar terug komen op je gestelde vragen maar je gaat er aan voorbij dat je het TFP in twijfel trekt , je geeft hier de wachtlijsters het idee dat d club maar wat aankloot en daar moet je nu eens echt mee ophouden .
En wat betreft FB , ze hebben 632 leden en er hebben er maar 75 gereageerd , dus niet alle fbleden over een kam scheren graag .
En wat betreft FB , ze hebben 632 leden en er hebben er maar 75 gereageerd , dus niet alle fbleden over een kam scheren graag .
Laatst gewijzigd door Trix op 16 sep 2017, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
-
Vorig jaar hebben wij al 'n vervelende en onredelijke discussie gehad met deze mevrouw (Ansje). Dat ging toen over het feit dat Abeltje niet aangelijnd was op de parkeerplaats in Sevenum bij 'n smouzenwandeling.
Als ik allemaal lees wat hier gezegd wordt over het TFP krijg ik weer 'n hele nare déjavu. Bovendien wordt mijn gevoel dat ik had weer eens bevestigd en dat is dat ik u 'n zeurpiet vind.
Als ik allemaal lees wat hier gezegd wordt over het TFP krijg ik weer 'n hele nare déjavu. Bovendien wordt mijn gevoel dat ik had weer eens bevestigd en dat is dat ik u 'n zeurpiet vind.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Was een paar daagjes flink ziek en heb alles dus niet echt gevolgd, maar zie dat er contact is opgenomen met Fredie over iets dat leden gewoon in het blad kunnen lezen. Als mensen het niet eens de moeite waard vinden om gedurende het leven van hun Smous lid te zijn van een vereniging waar letterlijk alles wat aan ziektes en overlijdingsoorzaken wordt gemeld in het blad komt, kun je toch moeilijk verlangen dat vrijwilligers die er meer dan een reguliere baan aan hebben dat dan nog maar 'even' extra erbij moeten doen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004