Het gebit. (Wisselen.)
Re: Het gebit. (Wisselen.)
Wat gaat het wisselen snel bij Kasper, heeft al een heel rijtje voortanden, de hoektanden er al uit en vandaag een kiesje.groetjes Alida
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Dat gaat gesmeerd!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Het gebit ja, wisselen nee... Ik zag iets vreemds aan de onderste snijtanden van Vera en ze blijken wat los te zitten! Bij de jaarlijkse keuring (mei) is niets vreemds opgemerkt. Ai!
Oeioei, heeft ze op iets geks zitten kluiven?
Maureen
Ach...ze krijgt een oud bekkie.
Als ze echt los zitten, zullen ze er wel uitgaan denk ik.
Als ze echt los zitten, zullen ze er wel uitgaan denk ik.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Oei, nu hopen dat ze er geen last van krijgt.groetjes Alida
Ik geloof dat het twee zijn, meer niet. Weet ook niet hoe het komt.
Als ze er geen last van heeft kunnen ze ook weer wat vaster gaan zitten soms....
Even afwachten dus.
Even afwachten dus.
Maureen
Ja, precies, dat hoop ik maar. Ik laat haar tanden maar even met rust.
Bij Missy worden binnenkort ook de tandjes schoongemaakt helaas heeft ze een minder goed gebit.
Aan de binnenkant van haar bovenlip heeft ze kleine stukjes wild vlees niets om zorgen over te maken.
Voor de gebitreiniging krijgt ze een roesje en dan zal DA kijken of hij het weg kan halen.
Aan de binnenkant van haar bovenlip heeft ze kleine stukjes wild vlees niets om zorgen over te maken.
Voor de gebitreiniging krijgt ze een roesje en dan zal DA kijken of hij het weg kan halen.
Tja, dat moet dan maar eens grondig. Dan krijgt ze er ook geen last van.
Maureen
Sterkte met Missy! Hoop dat de behandeling snel achter de rug is en daarna de problemen over!
Omdat februari de maand van de gebitjes is zijn we maar met beide honden heen geweest conclusie,Boy heeft prima tanden maar slechte kiezen.Da heeft er wat af kunnen halen.Het liefst natuurlijk alles maar om Boy nog onder narcose te brengen doet hij liever niet.We hebben nu klevende pasta wat zo in de bek gaat.
Missy mag zich inderdaad melden dinsdag om losse tandjes,een losse kies en haar gesealde hoektand te laten vervangen(als dat gaat) en natuurlijk het tandsteen weghalen.Dat ze niet het beste gebit heeft dat was ons wel bekend maar dat het zo slecht was...
Missy mag zich inderdaad melden dinsdag om losse tandjes,een losse kies en haar gesealde hoektand te laten vervangen(als dat gaat) en natuurlijk het tandsteen weghalen.Dat ze niet het beste gebit heeft dat was ons wel bekend maar dat het zo slecht was...
Oef, arme Missy.
Waarschijnlijk knapt ze er wel een stuk van op als alles weer netjes is.
Een rammelend gebit kan aardig wat ellende geven.
Waarschijnlijk knapt ze er wel een stuk van op als alles weer netjes is.
Een rammelend gebit kan aardig wat ellende geven.
Maureen
Wij hebben ook een smous met een slecht gebid. Bij Hieke is alles oke. Jutte mist al aardig wat kiezen die zijn toen ze 3 was door een honden tandart verwijderd. Te weinig ruimte voor het hele gebid en niet goed door gekomen. Ze had ontstekingen tot op het bot. Haar bekkie is gevoelig. Ze kauwt bijna nooit op botten. Bij de jaarlijkse controle wordt het extra bekeken. In deember is zij weer een dag geweest voor een reiniging en tandsteen verwijdering onder narcose.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Lastig voor Jutte, zo'n incompleet gebit. Maar te weinig ruimte is iets waar je verder weinig aan kunt doen....
Maureen
Jutte heeft een prachtig smouzenkoppie, was wel jammer dat niet alle tanden en kiezen erin paste.
Wel heftig Corrie en Rini, Jutte en Missy onder narcose voor een gebitsreiniging.
Wel heftig Corrie en Rini, Jutte en Missy onder narcose voor een gebitsreiniging.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Gelukkig het zit er voor Missy op. 1 tandje en 2 kiezen getrokken en de rest is schoongemaakt dus ze kan er weer ff tegen.
De gesealde tand vervangen ging helaas niet maar is niet beschadigd maar wel bruin maar dat is helaas niet anders.
Wat ik ook mee kreeg bucco-fresh dental croq (van ecuphar) Het is een brokje wat de tandsteen tegen gaat.Op de verpakking staat een heel verhaal maar dat laat ik maar achterwege
Altijd een poging waard vooral omdat dat zakje van 60 gram 13.38 kost maar ik gelukkig heb gekregen
De gesealde tand vervangen ging helaas niet maar is niet beschadigd maar wel bruin maar dat is helaas niet anders.
Wat ik ook mee kreeg bucco-fresh dental croq (van ecuphar) Het is een brokje wat de tandsteen tegen gaat.Op de verpakking staat een heel verhaal maar dat laat ik maar achterwege
Altijd een poging waard vooral omdat dat zakje van 60 gram 13.38 kost maar ik gelukkig heb gekregen
Gelukkig, Missy weer thuis na haar gebitsbehandeling.
Zal wel een paar dagen lastig eten zijn voor haar, maar daarna kan ze er weer vol tegenaan.
Wat een geld voor die 60 gr. gelukkig heb je het gekregen.
Voor mij is het bedrag een reden om het nooit te kopen.
Zal wel een paar dagen lastig eten zijn voor haar, maar daarna kan ze er weer vol tegenaan.
Wat een geld voor die 60 gr. gelukkig heb je het gekregen.
Voor mij is het bedrag een reden om het nooit te kopen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.