GIF

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Erna

Re: GIF

Bericht door Erna »

Gelukkig heeft Coen de behandeling achter de rug. Hij zal nog wel last van zijn mond hebben, maar zal steeds beter gaan. Fijn dat jullie vanmiddag weer naar huis kunnen.
Bobbie :yes2:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Kijk eens waar je een paar dagen eerder stond, of Bobby, met één poot bijna in het graf....
Het zal nog wel even duren voor hij weer helemaal de oude is, hoop dat hij dat ook wordt, want je weet niet of hij er wat aan over gaat houden.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Fijn dat Coen het achter de rug heeft. :thumbsup:

Het zou misschien wel kunnen dat de DA nog eens bloed wil prikken? De kat van merel en marc zit op een speciaal dieet sinds die vergiftiging ivm de lever waarden.
Maar hopelijk blijkt alles 'gewoon' oké te zijn voor Bobbie. :ja:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Sterkte voor Coen! Heftig hoor, twee kiezen tegelijk.
En Bobbie gelukkig uitgetrild. Dat is al heel wat. Nu maar hopen dat zijn lever en nieren het overwerk te boven komen. Dan vliegt zijn conditie ook wel weer omhoog.....Ziet zijn motoriek er weer helemaal goed uit? Geen stijve poten meer?
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Martine

Bericht door Martine »

Als je niet beter weet, merk je er niets meer van.
Hij is iets rustiger in huis en nog steeds sneller moe bij het wandelen, maar dat zal vast wel weer veranderen. Ergens wel jammer; hij is nu zooo verschrikkelijk makkelijk en lief in huis. Vandaag tijdens de verjaardag was iedereen vol lof over hem; hij begroette iedereen en ging daarna gewoon weer lekker liggen op zijn plaatsje onder de glazen tafel.
Hij deed niet één keer een poging om te bedelen en keek niet één keer met een scheef oog naar al het lekkers op tafel; wachtend op een kans om toe te slaan.
Dat is normaal altijd anders; als het heel druk wordt, wordt hij dan ook nog wel eens verbannen naar de bijkeuken.
(Van wandelen is vandaag weinig gekomen, dus dit keer kwam het wel goed uit. Morgen rij ik even met hem naar het strand en kijk ik wel hoe het daar gaat)
Ik ben ook benieuwd wat de DA morgen zal zeggen als ik ze bel...
Laatst gewijzigd door Martine op 14 mar 2013, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Mary

Bericht door Mary »

Het is toch geweldig zo snel dat hondje het meeste heeft overwonnen.
Dat doen wij hem echt niet na.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jiske

Bericht door Jiske »

Ik lees het nu allemaal pas. Wat een ellende :(

Wel superfijn dat het goed is afgelopen. Go Bobbie!

Jiske

Bericht door Jiske »

Het is trouwens een naar idee dat dat soort spul allemaal maar in de bosjes ligt. Ben nu al bezorgd om mijn nog niet geboren smous die ik straks bij mij achter in het Kralingse Bos moet gaan uitlaten :bibbers:

Gelukkig is Bobbie een superstoer hondje!

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Maar niet teveel aan denken, Jiske.
Gevaar ligt overal op de loer....
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

loes

Bericht door loes »

Ha Jiske. Die van ons lopen nu al ruim 10 jaar in het Kralingse Bos en met name Fija is een vreetzak. Het 1e dat ik haar geleerd heb is LOS en dat werkt prima, maar tegenwoordig laat alleen Bert de honden in het bos uit en dat is niet zo'n opletter. Meer zoals William, lekker struinen en ze komen wel mee :grijns:
Leuk dat er dan binnenkort weer een Kralingsebossmous bij komt, ook Flo is er regelmatig.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

andrea21

Bericht door andrea21 »

Wat fijn Martine dat Bobbie zo lekker op geknapt is zeg ik zag hem gisteren al op het filmpje lekker snoepen met je neefje samen dat zag er goed uit :grijns:
:boeketje:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Martine

Bericht door Martine »

Ja leuk hè, Andrea?
Mijn kleine neefje voerde hem zijn avondeten; brokje voor brokje.

Bobbie beheerst "LOS" ook prima, maar soms heb je gewoon pech...
Ik volg hem echt niet onder elke struik door en soms scharrelt hij ook ergens achter me. Je hebt 2 opties: altijd aanlijnen en muilkorven (niet karakterbevorderend) of gewoon blij en vrij en hopen dat het goed gaat. Ik kies echt voor de tweede optie; ook nu weer...

Martine

Bericht door Martine »

Ik heb net de DA gesproken over zijn urine-monster.
Door alle drukte maandag, waren ze me een beetje vergeten terug te bellen, maar het was niet alarmerend. De troebelheid kwam door een grote hoeveelheid struviet en de kleur kwam hoogstwaarschijnlijk toch omdat de urine heel geconcentreerd was doordat hij zoveel vocht via zijn lijfje verloren was door het eruit te zweten.
Aangezien de urine die ik er daarna d.m.v. de katheter eruit haalde, verder helder was, is het niet waarschijnlijk dat hij normaal te veel struviet in zijn urine heeft. Over een dag of 10 zal nog een keer een plas proberen op te vangen om te kijken of het er dan nog steeds helder uitziet.
Ze kon verder aan de urine zien dat hij geen ontstekingen in zijn nieren of blaas heeft, dus ik hoef me geen zorgen te maken.
We gaan ondertussen gewoon maar verder en geven hem de tijd zijn conditie weer op te bouwen.

Maureen

Bericht door Maureen »

Tja, ook Baukje en Stijnke kennen "LOS", maar sommige hapjes zijn toch echt te lekker en worden doorgeslikt voor de bek open gaat. Het is niet anders.
Een vrije , blije Smous is toch waar we voor gaan met z'n allen. :)
Gelukkig is er aan Bobbie niks meer te zien, behalve sneller moe zijn.
Coen ook weer bijgekomen van z'n kiezenoperatie?
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Martine

Bericht door Martine »

Coen ligt in bed en heeft nu een heel vierkant gezicht van de opgezwollen onderkaken.
Ook dat komt vanzelf wel weer goed, maar heeft even tijd nodig. Hij heeft pijnstilling mee voor 5 dagen. Ik heb een grote pan met soep gemaakt; hij hoeft niet te verhongeren. Gelukkig is het nu 2 dagen weekend; maandag wil ik hem toch echt heel graag weer naar school hebben. Hij zit in zijn eindexamenjaar...

Nescia

Bericht door Nescia »

Fijn dat Bobbie er helemaal overheen lijkt te komen. Een hele opluchting, dat zag er vorige week wel anders uit. Wonderbaarlijk hoe snel zo'n hondje zo'n vreselijke crisis te boven komt. Dan zijn mensen maar watjes.
Beterschap met Coen! Kan knap pijnlijk zijn zo'n kiezentrekkerij. :(

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Fijn dat de urine van Bobbie in orde is. :thumbsup: Wat heerlijk toch dat hij zo snel weer bijna de oude is, dat hadden we met z'n allen toch niet kunnen denken vorige week. Zou ons forumduimen dan echt geholpen hebben.
Brecht voor Coen, kiezen trekken is niet fijn :niks:

José. Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Fijn, dat alles zo'n beetje weer oké is!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Goed bericht Martine. :thumbsup:
Lies weet het ook donders goed. Maar je ziet haar gewoon denken, kan ik het niet snel toch even doorslikken. Of moet ik het echt uitspugen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

!!! OPGELET !!! In de Aldi verkoopt men deze week Antiparasietenhalsbanden voor hond en kat (van het merk MAX). De actieve stof is Permethrine en is LEVENSGEVAARLIJK voor katten!!! Deze halsbanden dus zeker NIET GEBRUIKEN bij KATTEN!!
(Voor honden is deze stof niet schadelijk)

Dit bericht van Dierenkliniek Avant uit Genk, België circuleert nu op Facebook en het blijkt echt te zijn. Als het voor KATTEN wordt gebruikt krijg je zo'n reactie als Bobbie had... :schrik: Of erger...

De banden staan nu in België in de folder. In Nederland (nog) niet, begrijp ik.

http://nl.aldi.be/aldi_antiparasietenha ... 11226.html
Afbeelding

Gesloten