navelbreuk

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Jiske87
Contacteer:

Re: navelbreuk

Bericht door Jiske87 »

Oh wat eng! Mijn eerste gedachte is ook een hernia, maar dat is ook maar een wilde gok... Hopelijk is het niets ernstigs en word je vanavond gerustgesteld.

Handig zo'n rompertje :thumbsup:

Erna

Bericht door Erna »

Ik heb ook geen idee Martine. Zou het niet een gewone vetbult kunnen zijn?
Sterkte staks bij de DA, ben ook benieuwd wat hij er van zegt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Wij zijn weer thuis na het bezoekje aan onze (nieuwe) DA.
Bob heeft keurig meegewerkt; hij bleef braaf stil op zijn rug liggen terwijl de arts zijn bobbel onderzocht en er 2 monsters uit nam met injectiespuiten.
Ze vond het inderdaad ook een rare bobbel maar is uiteindelijk tot de voorzichtige conclusie gekomen dat het toch een zachte vetbult is die toevallig ligt boven een plek waarop 2 buikspieren elkaar raken. (wat bij mensen een zgn. wasbordje is zeg maar)
Het is dus geen scheur in zijn buikwand gelukkig, maar gewoon een spieraanhechtingsgleuf...
Hij heeft ook een grote cocktail gekregen en is dus weer goed beschermd tegen de buitenwereld. Ze is zeker 20 minuten met ons bezig geweest en dit grapje kostte me dan uiteindelijk ook E20,- :shock02: (nee, ik ben geen 0 vergeten)
Deze prijzen ben ik niet gewend. Hoe tevreden ik ook ben over mijn eigen DA; mijn portemonnee vindt het wel heel fijn hoor, dit...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat klinkt heel geruststellend. Fijn.
Kan er ook iets aan gedaan worden??

Lekker prijsje. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alida

Bericht door Alida »

Gelukkig maar Martine :) mooi prijsje :thumbsup: en ook de inentingen weer gehad. Bobbie kan er weer tegen. Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Heeej dat is fijn Martine.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Trix

Bericht door Trix »

Gelukkig viel het mee , maar nu ben ik wel benieuwd wat er aan gedaan wordt.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

In ieder geval beter dan een breuk/hernia.
Komt er nog verder onderzoek naar de bult? Of is het nu even afwachten of het aanprikken ook al verbetering geeft?

En een blije portemonnee is ook niet verkeerd :thumbsup:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Sylvia & Bob

Bericht door Sylvia & Bob »

Fijn dat het meeviel.... zowel de aandoening als de prijs!!! Ik ging vroeger ook altijd naar een andere dierenarts (met Henk gaan we overigens nog steeds naar een speciale vogelarts) maar wij zijn meer dan tevreden over de dierenartsen bij Ranzijn (zowel in Alkmaar als Velserbroek) en de prijs...... helemaal super!!

Wat voor een rompertje bedoelen jullie?
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

Martine

Bericht door Martine »

Sylvia & Bob schreef: Wat voor een rompertje bedoelen jullie?
Een romper -precies in zijn maat- die de DA voorstelde (en verkocht) als alternatief voor de oncomfortabele lampenkap die hij om zou moeten bij zijn eerste .........? (ik weet niet eens meer wat zijn eerste aanleiding was :shy: ) Ik schat zo in dat hij hem de afgelopen 9 jaar elk jaar wel een korte periode nodig heeft gehad.

Over 3 weken krijgt Bob zijn herhaal-cocktail (mijn fout; ik was te laat :shy: ) en dan wordt weer naar de bult gekeken. Ik weet daarna vast meer.

Sylvia & Bob

Bericht door Sylvia & Bob »

We zijn allemaal wel eens te laat hoor (of te vroeg!!) althans ik zeker!
Hoe vaak ik bijvoorbeeld wel eens (buiten mijn eigen diensten om dan) op een totaal verkeerde dag of tijdstip op mijn werk kom :hihi: Gelukkig kunnen ze me langer dan vandaag :oops:

En een rompertje .... super idee! misschien iets voor onze Bob als Sarah loops wordt :jeah2:

Ben benieuwd hoe de bult van jouw Bob er over drie weken uitziet, misschien is het dan al wat weg getrokken....ik zal :duimen: voor je.
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

Martine

Bericht door Martine »

Ik was te laat met inenten.
Dat had in juli gemoeten met een uitloop van max 6 weken. (bij ons uiterlijk half september dus) Stel je het langer uit, dan is er een of andere spiegel te veel verlaagd om te volstaan met een cocktail; deze moet dan na 3 weken herhaald worden om weer goed te kunnen werken. (of zoiets legde ze me uit)
Op zich wel logisch; vorig jaar bij die nieuwe Weil-prik moest hij ook herhaald worden om eenzelfde soort reden.

Het was inloopspreekuur; daar kunnen zelfs jij (en ik!) niet te laat komen... :grijns:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Nou Martine, dat viel in alle opzichten gelukkig mee met Bobbie.

Ik heb ook wel eens de entingen (geloof van Finny) een poos uitgesteld om het samen te laten vallen met Guusje.
Nooit een opmerking over gehad, en ook niet op herhaling gehoeven.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

loes

Bericht door loes »

Herhaling lijkt me ook erg overdreven voor een hond van 9.
Het is eerder een leeftijd om vooraf titerbepaling te doen om te kijken of er voldoende antistoffen zijn en er dus helemaal niet geënt hoeft te worden.
Adah liet ik de laatste jaren helemaal niet meer enten.
Behalve natuurlijk voor Weil.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Wij hoorden nu bij de Ranzijn (ja, ook wij, met Dorus voor zijn eerste echte jaarlijkse) dat daar de cocktail maar om de drie jaar hoeft en alleen Weill ieder jaar.
In tegenstelling tot de andere DA die helemaal begon te stuiteren toen ik het over titerbepaling had en eigenlijk vindt dat ieder jaar het minimum is, met dan wel het ene jaar een grote en het andere jaar een kleine cocktail. En eigenlijk verwaarlozing als je geen kennelhoest wilt geven. :niks: Vandaar ook onze overstap nu.
Baukje krijgt geen enting meer. Na 14 jaar vonden we het echt wel genoeg. Enkel Weill gaan we overleggen. En met Stijnke wil ik ook eerst titeren...
Oeps, -000-
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Helemaal met jullie eens dames. Ik verbaasde me ook over de 'herhaling'.

Martine

Bericht door Martine »

Hier ook om de 3 jaar een grote cocktail en verder Weill.
Het schijnt wel belangrijk te zijn dat Weill redelijk constant gege en moet worden zodat er een soort spiegel ontstaat. Nu ik zo veel te laat ben, is die spiegel ontregeld. Dit meen ik begrepen te hebben...
Jullie noemen hier wat ik zelf ook eigenljk vond; met 9 jaar mag het best wat minder vaak. Ik ga me daar de komende weken even in verdiepen. Ik wil wel eens uitgebreid lezen waarom er nu 2 cocktails moeten.
Toen ik vroeg of ze ook kunnen titeren, was het antwoord: helaas nog niet. Ik kreeg de indruk dat ze hier gelukkig wel voor open staan... :thumbsup:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Weil is een heel andere zaak. Dat is nauwelijks één jaar werkzaam.
Weil moest bij ons vorig jaar ook twee keer, omdat er tegen een nieuw type Weil geënt moest worden. Dat was eenmalig, dit jaar kan het weer in één keer.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Gelukkig Martine dat het niets ernstigs is bij Bobbie. :thumbsup: Een hele opluchting. :jeah2:
De prijs is ook om blij van te worden, vaak is het bij de DA schrikbarend duur.

Wij hebben onze smousje dit jaar ook niet ingeent. Weil bedenk ik nu dus ook niet, daar moet ik me van de week maar even in verdiepen, ze gaan nogal eens met de pootjes in de Mookerplas en in het beekje im het bos. Ze willen er ook nog wel eens een slokje uitnemen, vooral uit het beekje maar daar is het water zo helder dat je de bodem kunt zien maar toch.....je weet maar nooit.
Onze DA had vorig jaar niet de vaccinatie voor de nieuwe type Weil. :(
Ik hoop dat hij het dit keer wel heeft.
Weet iemand hoe het precies heet dan kan ik het vooraf aan hem vragen.
Wat kost een titerbepaling eigenlijk?

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 05 dec 2015, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Maureen

Bericht door Maureen »

Geen idee hoe het nieuwe type heet. Misschien kun je gewoon informeren naar het nieuwe type? Dan weten ze het vast wel.
Verder weet ik er alleen over dat het niet aan troebel water ligt, maar aan rattenurine. Dat zie je niet in helder water, dus kan daar net zo goed in zitten. Gewoon overal waar ratten zitten, wat dus bijna overal is en vooral bij water. En het vaccin is inderdaad nauwelijks een jaar werkzaam zei de RanzijnDA ook. Maar de rest kan gerust minder vaak. Jammer genoeg staat zij niet open voor titeren, waar we ook weer een uitleg over kregen heel netjes. Maar daarover verschillen we gewoon van mening.....
Maureen

Gesloten