Kennelhoest

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Jan&Willem

Kennelhoest

Bericht door Jan&Willem »

Abel heeft een hele nacht flink liggen hoesten en hoest vandaag ook nog zo om het kwartier. Spuugde net een hele sliert slijm uit. We denken dus meteen aan kennelhoest. We staan op het punt om naar de DA te gaan, maar nu lees ik hier dat dat eigenlijk helemaal niet nodig is en dat wat (kinder)hoestsiroop voorlopig voldoende is. Gaan we nou onnodig geld uitgeven bij de DA??
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo

Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu

Jan&Willem

Re: Kennelhoest

Hij heeft trouwens vorige week ook een paar dagen lopen niezen, en de katers niezen u ook al een beetje. Is het zo besmettelijk? En hoe kan ik hoestsiroop het beste toedienen? gewoon een lepel in zijn bekkie?
Jan & Willem

Pagina Beestenboel:

Barbara

Bericht door Barbara »

Vervelend voor bel! Tara is vorige week ook ingeënt tegen kennelhoest. Jullie Abel ook?! Verder heb ik helaas geen ervaring :grijns: hoop dat het meevalt en dat Abel snel weer de oude is! Beterschap! :(:)

Jan&Willem

Dank je Barbara, hij is wel geënt tegen kennelhoest, maar dat schijnt niet zo vreemd te zijn.
Jan & Willem

Pagina Beestenboel:

Jan&Willem

Abel begint trouwens ook alweer uit zijn nieuwe tuigje te groeien... :P
Jan & Willem

Pagina Beestenboel:

Martine

Bericht door Martine »

Ik heb hier geen ervaring mee, maar herinner me inderdaad dat het met gewone hoestsiroop bestreden wordt. Ik hoop dat je ook nog reacties krijgt waar je wel wat aan hebt, maar ik zou zelf niet direct naar de DA rennen. (Ik ben vanmorgen toevallig 10 minuten bij die van ons binnen geweest; ben een paar pillen rijker, maar 43,10 Euro armer...)
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

http://www.thereddragon.be/home/Info/Ke ... 0hond.html

Ach wat sneu.
Zelf hebben we het nooit bij de hand gehad.
Op de bovenste site staat o.a. een recept voor hoestsiroop.
De ene siroop is de andere niet...dus van gekochte siropen zou ik niet weten wat je moet nemen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Inderdaad, gewoon hoestdrank. Ooit ging ik met 1 van de honden naar de DA en kreeg een gewone kinderhoestdrank, dus dat is eens en nooit meer.
Of het moet veel erger worden natuurlijk want op een longontsteking zit je natuurlijk niet te wachten. Maar daar is het nooit in ontaard, na een paar dagen was het gewoon over.
En hoestdrank is niet heel vies, Fija likte het graag van de lepel.
Kwam wel dit tegen waaruit blijkt dat honden en katten elkaar kunnen besmetten (heb ik in al die jaren nog nooit gehad) http://nl.wikipedia.org/wiki/Kennelhoest
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Finny heeft het 10 jaar geleden gehad.
Het advies van mijn DA was denneknop hoestsiroop, gewoon van het Kruidvat.
Zij was besmet door de honden van mijn zus, en wonder boven wonder bleef Guusje vrij. Zij was toen nog een kleine pup, dus ik denk dat zij nog genoeg antistoffen van haar moeder had.
Bij Finny was het trouwens snel genoeg weer over.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Barbara

Bericht door Barbara »

Jan&Willem schreef:Abel begint trouwens ook alweer uit zijn nieuwe tuigje te groeien... :P
Daar weet ik wel raad mee :grijns: . Wat groeit Abel toch snel!! Tara past helaas nog niet in zijn oude tuigje. Ze loopt nog met zo'n babytuigje.

Fijn om te weten als mijn katten niezen en de hond hoest, gewoon kindersiroop gebruiken! Ik hou het in de gaten!

Dus waarschijnlijk Abel aan de siroop! Succes!

Jan&Willem

Toch maar even naar de DA geweest. Omdat Abel al flink slijm aan het ophoesten was constateerde die dat behalve de virusinfectie, die vanzelf over moet gaan, er toch ook sprake was van een bacterie. Het heerst blijkbaar, we waren vandaag niet de eerste bij de DA met een hoestende hond. Vandaar dat we maar een antibiotica-kuurtje doen. Ben daar zelf niet zo'n voorstander van, maar het lijkt me hier toch wel op zijn plaats, ook al had Abel geen koorts.

Hoestsiroop dempt inderdaad de hoestprikkel wel wat, maar doet verder niet zoveel om de aandoening te genezen. We hebben daarom een flesje thijmhoestdrank gekocht om Abel wat rust te geven.

Meteen ook maar (weer) een nieuw tuigje aangeschaft want het oude drukte inmiddels ook op zijn keel. Abel groeit werkelijk nog steeds als kool! Hij is nu zes maanden en weegt al 9,2 kilo. Toen hij bij ons kwam was hij 20 cm hoog, nu komt hij al boven de 40 cm uit! Dat wordt echt een kanjer.
Jan & Willem

Pagina Beestenboel:

Jan&Willem

Hoe doet Tara het Barbara? Heerlijk om eindelijk zo'n bundeltje plezier in huis te hebben toch? Logisch dat ze nog in een babytuigje zit. Maar ze groeit vast net zo snel als Abel. Geniet maar van deze tijd, want hij is zó voorbij! Zullen we ons tweede tuigje dan ook maar weer in een enveloppe stoppen?
Jan & Willem

Pagina Beestenboel:

Maureen

Bericht door Maureen »

Sterkte met de kennelhoest van Abel!
Onze eerste Beagle heeft het ooit gehad. Thijmsiroop of die met dennenknoppen of een kinderdrankje zijn heel geschikt, maar een theelepel honing helpt ook wel als de klachten wat minder worden.
Hij groeit zeker als kool. Een flinke vent al :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoe is het nu met Abeltje?

Jan&Willem

Hartstikke goed Jeanette! Hij hoest nog wel, maar al 'n stuk minder. Vannacht helemaal niet zelfs. We geven hem twee maal per dag 'n kinderhoestdrankje en dan nog de komende 5 dagen elke dag 'n pilletje van de DA. Het leed is snel geleden denk ik.
Jan & Willem

Pagina Beestenboel:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ha fijn, jullie kleine reus herstelt snel. :thumbsup:

Erna

Bericht door Erna »

Fijn dat Abel snel weer de oude zal zijn.
Kennelhoest heb je ook in variaties. Het kan dus voorkomen dat ze ondanks de neusspray toch nog kennelhoest krijgen.
Ik ben een paar jaar geleden overigens gestopt met de spray, Lisa vindt het verschrikkelijk en verzet zich hevig bij de DA. Met als gevolg dat meer dan de helft van de spray niet op de juiste plek komt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jan&Willem

Abel was overigens wel ingeënt tegen kennelhoest Dat wil niet altijd zeggen dat honden die hoest dan niet kunnen krijgen. Met dit verschil dat ze er gelukkig niet ziek van worden, dat was althans de verklaring van de dierenarts.
Jan & Willem

Pagina Beestenboel:

Barbara

Bericht door Barbara »

Jan&Willem schreef:Hoe doet Tara het Barbara? Heerlijk om eindelijk zo'n bundeltje plezier in huis te hebben toch? Logisch dat ze nog in een babytuigje zit. Maar ze groeit vast net zo snel als Abel. Geniet maar van deze tijd, want hij is zó voorbij! Zullen we ons tweede tuigje dan ook maar weer in een enveloppe stoppen?
Hoi Jan en Willem,
Tara is echt een schat en een kleine dondersteen! Ik ben dol op haar! Ze probeert telkens de poezen aan het spelen te krijgen maar die hebben daar echt geen zin in. Zijn ze denk ik te oud voor met hun 17 jaar... Jullie katten zien er nog veel speelser uit! Dat had Tara geweldig gevonden. Lekker wat drukte om haar heen vindt ze heerlijk!

Vervelend voor Abel dat hij toch ook een bacterie te pakken heeft! Hopen dat de kuur aanslaat en de hoest snel weg is.

Wat is Abel al een kanjer! Hij wordt echt een grote smous! En nog steeds een knappert! Super lief als Tara ook dat tuigje zou mogen hebben! Een hele eer! Heb vandaag nog het eerste tuigje gepast maar haar lijf moet nu wat langer worden en dan kan ze hem aan! Veel mooier en handiger dan dat babytuigje!

Groetjes uit Ubbergen en een knuffel voor Abel

Alida

Bericht door Alida »

Fijn dat Abel Al weer opknapt :thumbsup: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Gesloten