Koninginnedag

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
marcel

Re: Koninginnedag

Bericht door marcel »

ik ga een heerlijk stuk fietsen eerst ff het centrum in een bakje koffie doen bij de bakker met een,lekker stuk gebak erbij en dan lekker eropuit richting vorden daar de bossen door naar zutphen en dan weer terug via brummen dieren net knooppunt route uitgezet 77 km koffie broodjes mee
gr

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuk, Marcel. bekend terrein voor ons. :smile:

Iedereen een extra fijne dag! :jeah: Ik heb een oranje shirt aan dus ben er klaar voor. :hihi:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

ja, nou! :hihi:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Rondje Oranjemarkt in 1 van de wijken gehad. WARM!
Geen muizen gekocht want ik heb er nog zat. Al eeuwen niet meer op puppenkraambezoek geweest.
Wel een tas vol mini Venetiaanse maskers voor minder dan een prikkie. Kreeg de nieuwe oranje canvastas er zelfs nog gratis bij. Overigens ben ik niet gek op die maskers maar ik heb de afgelopen weken 4 Venetiaanse carnavalstaferelen - en maskers geschilderd en ik wilde er een paar kopen om ertussen te hangen. Voor € 1.00 meer mocht ik ze allemaal (ruim 20) meenemen.
We hadden voor bijna niks ook nog een bench kunnen kopen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Danielle

Bericht door Danielle »

Pff.. hier in Etten-Leur was het mega druk op de vrijmarkt, echt stapvoets lopen en geen inhaalmogelijkheden. Tom kreeg vanochtend een hartverzakking met het buiten hangen van de vlag. Hij haalt het hor eruit (op de logeerkamer, eerste verdieping) en zet het op de grond, pakt de vlag en wil deze buiten gaan hangen maar.... loopt Morris (onze kat) heel leuk op z'n gemakje aan de buitenkant van het raam over de vensterbank!!! Ik stond onder de douche en hoorde eens schrik geluid van Tom die daarna voorzichtig Morris weer naar binnen heeft gehaald, zich van geen kwaad bewust. De doerak :hihi:

loes

Bericht door loes »

Eva81 schreef:Zó Loes,dat is een koopje :thumbsup: Heb je ze nu alle 20 in je bezit dan??:
Ja, de lelijkste heb ik weggegooid, de rest schoongemaakt.
We hadden ook nog wat boekjes van Bert en Ernie voor Dominick gekocht. Ze zouden naar het Alexandrium (=vlakbij ons) gaan waar Sesamstraat-figuren zouden rondlopen, maar zagen er toch maar vanaf vanwege de drukte. Kwamen gelukkig wel even langs.
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Leuke dag gehad dus, Loes :thumbsup:
Ik heb vanochtend eerst het huis onderhanden genomen. Peter ging een deur afhangen bij vrienden.
Vanmiddag hebben we een heerlijk lange wandeling gemaakt (ruim 10 km.).
Er was een nieuw maasterras geopend, daar wilden we de koffie even proeven.
Gisteren trouwens ook zo'n 10 kilometer gewandeld.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

karin73

Bericht door karin73 »

Danielle schreef:Pff.. hier in Etten-Leur was het mega druk op de vrijmarkt, echt stapvoets lopen en geen inhaalmogelijkheden.
Mij niet gezien dus..... daar begin ik echt niet aan. Sterre is bij ons de enige die naar de vrijmarkt is gegaan met een vriendin. Ze heeft maar één knuffeltje gekocht, zo'n oranje welpje. Daar had ik er net een paar van naar de kringloopwinkel gebracht. :hihi:

Zelf heb ik de voor- en achtertuin even onder handen genomen. In de voortuin met duidelijk effect, de achtertuin is nog een bende. Daar staan allemaal spullen klaar die naar het grofhuisvuil mogen.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

(Ah, Daniëlle, zo heb ik ooit door zelf te schrikken in zo'n zelfde situatie mijn kater :oops: Sientje aan het schrikken gebracht. Hij viel toen van ëén hoog naar beneden! Gelukkig goed overleefd.)

Wat een heerlijk weertje, hè!
Wij hebben ervoor gekozen toch maar thuis te blijven en de drukte niet op te zoeken. Ik ben ook flink bezig geweest in de tuin. Heb o.a. Lathyrus en Zonnebloemen gezaaid.
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

vanmorgen heb ik een rondje gelopen door het centrum doesburg,er was geen vrijmarkt heb bij de bakker een moorkop gegeten met een heerlijk kopje koffie.daarna ben ik naar huis gegaan heb mijn verkleed en ben + -12:30 gaan fietsen,ik heb onderweg ontzettent mooi natuur gezien en mooie paatjes gereden en ontzettent genoten van het heerlijke weer,ik had koffie mee en broodjes heb onderweg nog ff heerlijk in een stuk wijland aan het water uit de wind gelegen het was top lekker stil en relax.ik was om 18:00 weer thuis ff opgevrist en daarna heb ik mijn voortuin opgeknapt,ik heb niets van koninginedag gezien en dat vind ik helemaal niet erg wand ik hou er niet van.
gr marcel

Martine

Bericht door Martine »

Ik heb een heerlijke dag achter de rug.
Coen had een feestje met wat vrienden en Thom en ik zijn Haarlem ingedoken, waar we met mijn nicht en haar gezin hadden afgesproken. In een rechte streep liep Thom richting een attractie op de kermis, waar hij dolgraag in wilde (ik stap bijna overal in, maar dit ging mij ècht te ver...); een ronddraaiende arm waarin je wordt gecentrifugeerd tot op 55 meter hoogte. Was best wel trots op mijn ventje die daar moederziel alleen in de rij stond tussen alleen maar volwassen kerels en nog trotser toen hij achteraf weer heelhuids, stralend eruit stapte. Daarna hebben we heerlijk geluncht op een terras en gingen Thom en zijn neefje nog even lekker samen de kermis onveilig maken. Na een paar uur hebben we ons in het feestgedruis tussen nog meer vrienden gestort en hebben het beregezellig gehad, terwijl de kinderen zich heerlijk vermaakten in het restaurant van mijn vrienden. (waar het feest voor de deur was) Ze waren dicht vandaag, maar Thom en Ian zaten met zijn tweetjes heerlijk rustig binnen te spelen met hun op-de-kermis-gewonnen trofeeën, terwijl wij buiten gezellig aan het feesten waren. Ik had vandaag voor het eerst een nieuw shirt aan (modelletje best-wel-nauwsluitend; zou ik eerder nooit aan hebben durven trekken) en liet alle complimentjes lekker over me heen komen.
Morgen doen we het nog eens dunnetjes over; dan gaan we met mijn ouders, zus, neefje en Bobbie naar het Openluchtmuseum in Arnhem. Als het weer nou ook nog even net zo meewerkt als vandaag, kan deze meivakantie voor mij al niet meer stuk!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Klinkt goed, Marcel!

Na je akelige ervaring met die evt. galstenen kun je nu mooi dubbelop genieten, Martine! :thumbsup:

Ik heb een mengsel van verschillende kleuren Lathyrus. Heb jij niet een terrasje of balkonnetje bij je eigen woning, Eva?
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

Ha, zo te lezen heeft iedereen een leuke koninginnedag gehad! :thumbsup: Geheel tegen onze gewoonte in zijn we eens niet naar een vrijmarkt gegaan. (Oh, wat hou ik toch van dat heerlijke gesnuffel :smile: ) We hebben de route rond de Soesterduinen gelopen. Het was zo lekker door het bos. :ja:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Maar van dit soort ramen is ook al heel wat, Eva. :ja:

Charlotte, jullie hebben heel wat kilometers gelopen. :thumbsup:

Dat snuffelen en wandelen vind ik ook leuk. Krijg Bert dan helaas niet mee.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Vandaag alweer de verjaardag van het V-nest van Abtswoude van Jip.
Stapper zou 12 jaar zijn geworden. En ook Jip is er dit jaar niet meer.
Wat missen we ze toch.

Hieperdepiep voor het Koninginnenest!!! :vlag: :hbballon:
Laatst gewijzigd door Jeanette op 30 apr 2018, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

:wave: :wave:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

loes

Bericht door loes »

Ik moest er ook aan denken.
Was aan de rubriek overleden bezig en zag zo veel namen van hondjes die ik me als pup nog herinner....
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

We worden oud Loes. :hug2:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

wubke

Bericht door wubke »

Jules is nog springlevend en super eigenwijs.....aan zijn tweede jeugd bezig volgens mij. Maar al 12 jaar........waar blijft de tijd. Als de dag van gisteren dat we naar Delft reden over de A15. Bloedheet in de auto, ik met belroos aan mijn voet, barstend van de pijn, maar het moest en het zou. Nooit spijt van gehad......wel zorgen, want Jules is heel goed in zijn eigen plan trekken. Hopelijk kunnen we er nog een paar jaar bijplakken. :peace: :hug:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Maureen

Bericht door Maureen »

Nog van harte voor het V-nest :yes2:
Gelukkig is Jules er nog om zijn 12de verjaardag te vieren..
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Gesloten