Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Martine

Re: Lisa

Bericht door Martine »

Wat een gedoe Erna... gelukkig heb je een bolderkar, maar daar is voor vandaag wel alles mee gezegd...
Zet de kachel maar een tandje hoger; het is echt om te huilen, dat klimaat van ons!
De zomer, ik zie het nog niet snel gebeuren... http://buienradar.nl/weersverwachting-p ... &lon=52.46
Gelukkig zitten ze er bijna altijd naast...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

andrea21

Bericht door andrea21 »

Als je zolang wacht met je tent drogen Erna komt het weer er in en kan je hem weg gooien.
Wat een ellende trouwens bah het lijkt wel herfst. :(
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een ellende Erna.
Ja, het is een kostbare hobby en als het dan zo in het water valt is het echt dik balen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Jammer dat het afgelast werd Erna maar ja maar dit weer lopen is ook geen doen. Handig zo'n bolderkar hoef je niet meer te sjouwen :thumbsup: . Maar hopen op beter weer en dat de volgende wedstrijd wel door gaat. 7 juli mag het zonnetje schijnen van mij. Erkemederhondendag en de wedstrijd van Lisa moeten toch voor de zon genoeg redenen zijn om zich te laten zien. :yes2: :zon:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

Gisteren de wedstrijd in Culemborg. Er deden 18 teams mee, waarvan drie van onze vereniging. Het was mooi weer, hoewel we in de middag een plensbui van 20 minuten hebben gehad. Op zich niet zo erg, maar wel jammer dat je de tent niet kurkdroog mee naar huis kan nemen.
In ons derde en beginnende team liepen er drie honden mee die hun eerste wedstrijd liepen. Er ging dus heel begrijpelijk wel eens iets mis, maar de ervaring die baas en hond hebben opgedaan nemen ze mee naar hun volgende wedstrijd.
Ons eerste team heeft goed gelopen. Zij lopen in de A poulle en staan al die tijd al op de vierde plek. De eerste twee teams zijn niet te verslaan, maar ze willen toch proberen of ze nog een plaatsje hoger kunnen komen en over vier wedstrijden het seizoen af kunnen sluiten met een derde plaats. Maar ook team vijf zit er vlak achteraan, dus kan het ook nog de andere kant op gaan. Blijft spannend.
Ik loop met Lisa in het tweede team in de B klasse. We hebben een paar goeie runs gehad, maar ook een aantal slechte. We zijn erg wisselvallig dit jaar. Voor de wedstrijd van gisteren stonden we vierde in de B klasse, maar ben bang dat we nu een plaatsje gezakt zijn. Toch een leuke dag gehad, Lisa heeft heel goed gelopen en alles gevangen. De jongste hond van ons team, ruim twee jaar, loopt voor geen meter. Vangt niks en gaat als een slak over de baan. Ook daar moet je het als team mee doen, het is niet anders. Het is een leuke Lab. waar ze ook jachttraining mee doen, en dat is helemaal haar passie. Je kan het als baas leuk vinden, maar de hond moet er natuurlijk ook aardigheid in hebben. De hond stopt volgend seizoen met flyball. Van dezelfde baas loopt er nog een hond(je) in ons team, dus hoeven de baasjes het flyballen zelf niet te missen.
Naast deze Lab. lopen er ook drie oudjes in ons team, alle drie 10 jaar. Voor deze drie is het ook hun laatste seizoen. Dus ons team wordt gehalveerd na dit seizoen. Maar er komen weer leuke beginnende honden bij. Allemaal hele enthousiaste mensen die graag wedstrijden willen lopen met hun hond.
Daar denk ik nog maar niet aan, want als volgend jaar de competitie begint zal Lisa net acht jaar zijn geworden.
Heb in de laatste run wel weer moeten lachen. Lisa loopt meestal als vierde hond in een run. Hond nummer drie, een Border, hoort iets en blijft vlak voor de laatste hindernis abrupt stil staan en kijkt om. Maar op dat moment had ik Lisa al losgelaten, tenslotte moeten ze elkaar kruizen op de start-finish lijn. Lisa gaat langs de Border netjes over alle hindernissen heen, haalt haar bal op en komt terug. Staat die Border nog steeds midden in de baan. Dus Lies gaat nu even om de hindernis heen, om daarna weer in de baan te komen en netjes tussen de juiste lijnen te finishen. Een verloren run, maar we hebben er met zijn allen veel plezier in gehad.
Volgende wedstrijd, de laatste voor de zomerstop is op zondag 22 juli in Purmerend. :dog:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Goed zo Lisa... :hihi:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zo wordt het nooit saai, Erna. :jeah:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Martine

Bericht door Martine »

Wat leuk is het elke keer toch weer om te lezen wat een plezier jullie samen hebben! :thumbsup: :ja:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

We hadden vandaag de opendag van Pampus, onze KC.
Een zeer geslaagde dag, en heel erg geboft met het weer. Alleen in de middag een flinke bui van 30 minuten, de rest van de dag veel zon gehad. Heb de hele dag in een t-shirt gelopen.
Er waren heel wat bezoekers, en veel van deze mensen hebben met de verschillende workshops meegedaan met hun hond. Lisa heeft met elf andere honden een demonstratie flyball gegeven, we hebben op twee banen gelopen om een goed beeld te geven wat flyball in houdt.
Er waren ook demonstraties van funny'O, breitensport, behendigheid. Er was een groot springkussen voor kinderen. De kinderen konden gratis ijs, popcorn en suikerspinnen halen.
Verder waren er een aantal spelletjes voor kinderen, en voor honden.
En een juniorhandler show. Heel leuk om te zien hoe de kinderen met de honden omgingen. Sommige bakten er niets van, maar en liepen ook ervaren juniorhandlers tussen. De kinderen waren in drie leeftijdsgroepen ingedeeld. Alle kinderen kregen een klein bekertje, en de nummers één, twee en drie van elke groep ook nog een grote beker en een speeltje voor de hond.
Aan het eind van de dag wordt er altijd een renbaantje uitgelegd. Diegene waar deze baan van is heeft zelf twee hazewind honden, prachtig om te zien met wat voor snelheid deze honden over de baan gaan.
Daarna mocht iedereen die wilde ook even proberen of je hond dit leuk vindt.
Lisa vond het niet leuk, het was geen echt konijn maar een lapje. Vorig jaar is ze er nog wel achteraan gegaan, maar nu ging ze alleen maar snuffelen op het veld en deed of het "konijn" er niet was. :hihi:
Ach, je raad het nooit goed, en dat maakt het nu juist zo leuk.
Na afloop kregen de vrijwilligers een tas met inhoud. Veel lekkers en een frisbee voor de hond. Er zat ook nog een waardebon van intratuin van 7.50 euro in, dus we zijn heel erg verwend. Pim was ook mee. Hij heeft de hele dag in de kantine gestaan en niet zo veel gezien van alle activiteiten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Ja er waren heel wat bezoekers.
Lisa zit goed in haar frisbees momenteel. Ze had er al eentje die ik ooit in het winkeltje van de club heb gekocht. Vandaag eentje, maar vorige week kreeg ze er ook al een na de flyball wedstrijd. Alle honden die de wedstrijd liepen kregen een speeltje. Lisa is er niet eens zo heel gek op, geef haar maar een balletje, dat is het helemaal voor haar.

loes

Bericht door loes »

Klinkt weer leuk Erna. Het lijkt me een lekker actieve KC.
Ik vind junior handling ook altijd leuk om te zien. Ook dit jaar is er op de clubmatch een junior handling en ik hoop dat er flink wat jongeren meedoen.
Yuri deed het vroeger ook, soms verkleed.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Was zeker leuk Loes. Hier waren er ook een aantal kinderen verkleed, de hond soms ook in een outfit die daar bij paste. Zo was er een meisje dat in een paardrij-costuum liep, haar hond had aan zijn tuig kleine stijgbeugeltjes hangen.
Er was ook een hond die helemaal versierd in het oranje was. Kleding moest uit, maar strikjes in oren en staart mochten blijven.
Een van onze leden van de flyball heeft een dochtertje van bijna vijf jaar. Ze wilde heel graag mee doen, maar was nog te jong.
Ik hoop dat er bij onze clubmatch ook een aantal kinderen mee willen lopen, zou wel heel leuk zijn Loes.

loes

Bericht door loes »

Jammer dat je wat anders hebt die dag, want ik dacht niet dat je persé je hond ook moet showen, alleen junior handling kan ook. Ik had 1 van je kleinkindren (je hebt er zat ;) ) wel willen zien met Lisa.
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

loes schreef:Jammer dat je wat anders hebt die dag, want ik dacht niet dat je persé je hond ook moet showen, alleen junior handling kan ook. Ik had 1 van je kleinkindren (je hebt er zat ;) ) wel willen zien met Lisa.
Zou erg leuk zijn Loes, maar ik denk dat ze geen van vijf zoiets willen doen.
We zitten op Texel tijdens de clubmatch.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Weer eens een geslaagde dag voor jullie, Erna.
En ook het weer zat eens mee. :thumbsup:
Wie klaagt er nu nog over één enkele bui?!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

yvonne

Bericht door yvonne »

Leuk zo'n geslaagde dag, Erna! Zeker geboft met het weer! Wat leuk voor die kinderen dat ze allemaal wat kregen. En Lisa die toch echt niet achter een lapje aanging :hihi:
Afbeelding

Nescia

Bericht door Nescia »

Jullie doen toch een hoop leuke dingen bij Pampus. Fijn hoor, zo'n actieve club in de buurt :thumbsup:

Erna

Bericht door Erna »

Nescia schreef:Jullie doen toch een hoop leuke dingen bij Pampus. Fijn hoor, zo'n actieve club in de buurt :thumbsup:
Ja ik heb het er erg naar mijn zin. Binnen de flyball groep zijn er veel mensen van buiten Almere. Dat zegt toch ook wel wat denk ik.
a.s. zondag de laatste wedstrijd voor de zomerstop. Ik weet nog niet of de wedstrijd voor ons team door kan gaan. Er wordt morgen onverwacht een hond geopereerd die een bultje onder haar oog heeft. Onderzoek wees uit dat het niet goed zit. Dus er moet ruim weefsel weggesneden worden. Hoop dat het uiteindelijk mee zal vallen, de hond is pas twee jaar.
En de vader van een van onze handlers wordt geopereerd, zij wist nog niet of ze zondag daardoor aanwezig kan zijn.
Gezondheid van mens en dier is het belangrijkste. Wat kan ons die wedstrijd dan schelen. We horen donderdag bij de training wel hoe of wat.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Wat een leuke dag was dat Erna. En nog kadootjes toe :thumbsup:
Zou jammer zijn als de laatste wedstrijddag voor jullie niet door kan gaan. Operaties :niks: maar soms moet het toch. Beterschap voor de patiënten. :(:)

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

loes

Bericht door loes »

Zo'n laatste dag missen is altijd jammer, maar andere zaken zijn belangrijker.
Hoop dat het zal meevallen.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten