Trimsalon.

Forum voor vragen, tips & trucs betreffende de plukvacht van een Smoushond.
Marianne

Trimsalon.

Bericht door Marianne »

Goedenavond,

Wie, o wie, kan mij aan het adres helpen van een goede trimsalon (uiteraard voor een Smousje) in Drenthe.
Wij wonen in Oosterhesselen, dit dorp ligt tussen Hoogeveen en Emmen.

Bij voorbaat dank.
Hartelijke groeten van
Marianne

Mary

Re: trimsalon

Bericht door Mary »

Het beste zal zijn het te vragen aan hondenbezitters in je eigen buurt.
Geen beter advies dan tevreden klanten.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Geen antwoord op je vraag, Marianne, maar hoe gaat het met Stix?
Heb je gezien, dat ze een halfbroertje en zusje heeft gekregen? Foto's op de fotosite van de club
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Marianne schreef:Goedenavond,

Wie, o wie, kan mij aan het adres helpen van een goede trimsalon (uiteraard voor een Smousje) in Drenthe.

Bij voorbaat dank.
Hartelijke groeten van
Marianne
Hoi Marianne,

Wat leuk, onze Finny is in Oosterhesselen geboren, bij de fam. Eising. Zij hebben Shaffy (moeder) en Terry (zus). Misschien ken je die mensen, en kun je hen om advies vragen? Zij wonen op de Kockstraat, succes!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hallo Marianne,

Alles goed met jullie daar beneden in Drenthe?
Ik heb wel een adres van iemand in het noorden van Drenthe:
http://www.hondentrimsalonblaf.nl/index.htm
Maar er zal dichterbij toch ook wel iemand te vinden zijn.

Ah, ik miste Charlotte haar bericht. Goed idee!
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

LET OP! Dit onderwerp is verplaatst naar "De vacht van een Hollandse Smous" onder: "Een gezonde Smous..."
http://www.smoushondenforum.nl/archief/ ... m.php?f=11
Afbeelding

Marianne

Bericht door Marianne »

Charlotte schreef:
Marianne schreef:Goedenavond,

Bij voorbaat dank.
Hartelijke groeten van
Marianne
Hoi Marianne,

Wat leuk, onze Finny is in Oosterhesselen geboren, bij de fam. Eising. Zij hebben Shaffy (moeder) en Terry (zus). Misschien ken je die mensen, en kun je hen om advies vragen? Zij wonen op de Kockstraat, succes!

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Charlotte,

Als dat niet toevallig is? Ik ga meteen op zoek naar een familie Eising aan de Burg. de Kockstraat. De Kockstraat is bij ons ongeveer 200 meter vandaan maar het is (denk ik) wel de langste straat hier in het dorp.
Ik zag dat jij uit Reuver komt. Nou ik ben in Weert geboren en mijn hele familie woont daar nog, behalve mijn broer die in Roermond woont. Wat is de wereld toch klein, hoewel......Drenthe kan heel ver zijn als er iets is met m'n ouders die ook in Weert wonen.
Je hoort nog van me of het me gelukt is de familie Eising van de Smousjes te vinden. Er zijn hier namelijk nogal veel mensen die Eising heten.
Bedankt voor de tip en tot de volgende keer.

Groetjes van Marianne

Marianne

Bericht door Marianne »

loes schreef:Geen antwoord op je vraag, Marianne, maar hoe gaat het met Stix?
Heb je gezien, dat ze een halfbroertje en zusje heeft gekregen? Foto's op de fotosite van de club
Hallo Loes,

Denk niet dat ik je berichtje niet gelezen heb. Gisteravond heb ik een heel relaas getikt over onze Stixie. Vervolgens wilde ik mijn bericht opslaan om het even later af te maken. Zo gezegd zo gedaan maar nu kan ik het niet meer terug vinden.
Als ik even tijd heb zal ik opnieuw beginnen.
Wel heb ik even een vraag. Waar precies kan ik een of meerdere foto's vinden van het half -broertje en -zusje van onze Stix?
Alvast bedankt voor jouw hulp in deze.

Hartelijke groeten en tot ....in ieder geval....morgen
Marianne

loes

Bericht door loes »

Op de site van de HSC: http://www.smoushond.nl via foto's en dan bij NIEUW laatsttoegevoegd e/o 7-weeksenesten. Bovendien is er van elk nest van de laatste jaren een apart album. Zodra ik een foto krijg van een hond, gaat hij na de periode, dat hij in NIEUW stond, naar het eigen album, zodat broertjes en zusjes allemaal in 1 album terechtkomen. Deze nieuwe fotosite heeft nl geen zoekfunctie.
Ben heel benieuwd naar je verslag over Stix!
H K Jelle 13-5-2004

Marianne

Bericht door Marianne »

Hallo Charlotte,

Nog voordat ik jouw tweede berichtje ontving (wat ik trouwens nergens meer kan terug vinden) was ik al aan het bellen met Janny Eising. Met haar heb ik diverse wetenswaardigheden over smousjes uitgewisseld. Haar man plukt de vacht van hun hondjes zelf maar Janny heeft mij een adres gegeven van mensen, ook hier in Oosterhsselen, die ook een smousje hebben en hoogstwaarschijnlijk naar een trimsalon gaan. Uiteraard heb ik ook hen meteen gebeld maar zij waren helaas niet thuis, maar morgen bel ik weer.
Voor alle duidelijkheid: Je begrijpt dat ik Janny niet de groeten van jou heb kunnen overbrengen omdat jouw berichtje en het telefoontje met Janny Eising elkaar gekruist hebben?

In jouw tweede beroichtje vroeg je of wij ook aan de smouzenwandeling zullen deelnemen. Nou, ik ben eens gaan zoeken op het forum en zoals het er nu naar uitziet, willen we inderdaad volgende week zondag naar Zwiggeltje gaan. Morgen weet ik het definitief en zal me dan ook aanmelden als alles doorgaat.
Wie weet, treffen we elkaar in Drenthe? Dat zou wel leuk zijn.
Ik wil je voor nu alvast bedanken voor je hulp bij het vinden van een modelkapper voor onze Stix en ik laat wel wat van me horen als ik daarin geslaagd ben.

Groetjes en tot de volgende keer.
Marianne

Marianne

Bericht door Marianne »

Hallo Loes,

Het is gelukt! Ik heb Teddybeer en Queeny, de foto van de halfzus en broer van onze Stixie gevonden. Schattige beestjes trouwens. Het valt mij op dat zij veel zwaardere poten hebben dan onze Stix.
Stix heeft best wel smalle poten met lange, vrij scherpe, nagels. Toen wij Stix hebben opgehaald in Utrecht ben ik een dag later met haar naar de dierenarts gegaan. Uiteraard voor een kennismaking, een eerste onderzoek èn om haar nageltjes te laten knippen. Nou daar viel niet veel van af te halen volgens de dierenarts, anders zou ze in het leven knippen. Dat heb ik met ons vorige hondje meegemaakt. De dierenarts moest de soldeerbout erbij halen om de 'wond' dicht te schroeien. Het bloed spoot eruit. Dus dat liever niet.

Het gaat wonderbaarlijk goed met ons hondje. Waar wij gaan gaat Stix.
Ze gaat overal mee naar toe. We zijn in janauri/februari met de auto naar Spanje geweest. Geen centje pijn, hoewel je beter met het vliegtuig kunt gaan vanwege de eindeloze reis, maar vanwege Stix zijn we dus met de auto gegaan. Het is een geweldig reisgenootje.
Nu komt de tijd weer aan dat we naar de boot gaan. Ze vind het heerlijk om te varen, met haar neus in de wind.

Het is een sterk hondje, beslist niet kleinzerig. Ze kan rènnen, rènnen! Een lust voor het oog. We gaan praktisch iedere dag met haar naar het bos. Dat is haar lust en haar leven. We kunnen haar nu niet altijd los laten lopen met al dat jonge grut in het bos, want Stix is wel een jager. Vanmiddag joeg ze weer een eekhoorn de bomen in. Nu zitten die meestal in bomen maar deze was duidelijk door Stix opgejaagd. Het mooie is dat Stix dan ook het liefste in de boom zou klimmen maar gelukkig is dat niet voor haar weggelegd.

Vorig jaar in november hebben we Stix laten steriliseren en hebben daarbij gekozen voor de laperascopie methode. We stonden op de wachtlijst bij de Universiteits-kliniek voor dieren in Utrecht maar hebben de ingreep uiteindelijk in Appingedam laten uitvoeren. Daar konden we sneller terecht. Er schijnen ongeveer 5 dierenartsen in Nederland te zijn die met deze methode ervaring hebben. Hier hebben we voor gekozen omdat er zich bij deze wijze van sterilisatie minder bindweefsel zal vormen. Ons vorige hondje heeft daar namelijk heel veel last van gehad. Alles is voortreffelijk gelopen.
Stix had drie piep kleine gaatjes in haar buik die na anderhalve maand al niet meer terug te vinden waren.

Waar Stix wèl nog, zo nu en dan, last van heeft is van haar rechter oog. Ik ben met haar bij twee dierenartsen geweest en ook de dierenarts uit Appingedam heeft Stix haar oog nog onderzocht toen ze onder narcose was. Ze kunnen echter niets vinden. Ten einde raad ben ik met haar bij een dieren-oogarts geweest en ook hij weet geen oplossing. Het schijnt niet echt haar oogje te zijn maar de omgevering eromheen. Het zou een allergische reactie kunnen zijn maar waarvoor ze allergisch is? Ik hou het steeds nauwlettend in de gaten en probeer het te combineren met waar ze geweest is, wat ze gegeten heeft, waar ze mee in contact is geweest enz. Ze heeft een paar keer ander voer gekregen maar dat maakt totaal geen verschil.

Over voer gesproken. De eerste weken at Stix vreselijk slecht en wist ik er niet goed raad mee. Nu is het een trouwe eetster met vaste eettijden! Het is zo-wie-zo een heel 'regelmatig' hondje met vaste tijden.
Ze is ontzetten trouw en aanhankelijk. Echt, we zouden het niet beter hebben kunnen treffen. Het is een boef, soms heel ondeugend. Ze zit dolgraag op schoot, soms tot vervelens aan toe en, om ook even een nadeeltje te noemen, ze kan het niet laten om je handen te likken en als je er niet op bedacht bent ook je gezicht. En ze hééft een lange tong! Maar dat nemen we maar voor lief en scharen we maar onder enthousiame.

Zo, dat was kortweg 'onze Stixie' die op een speciale manier bij ons is gekomen en die we voor geen goud meer zouden willen missen.
Als er iets bijzonders over haar te melden valt, vervolg ik mijn relaas.

Tot de volgende keer.
Hartelijke groeten van Marianne
Laatst gewijzigd door Marianne op 20 apr 2008, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hallo Marianne,

Wat heerlijk zo'n enthousiast verhaal over Stix!
Ze heeft het goed getroffen bij jullie, als ik het zo lees.
Wat heeft ze zich goed en snel aangepast.
En dan die laprascopie-sterilisatie. Bijzonder! Ik wist eigenlijk niet dat het zo weinig gedaan werd. Klinkt goed.
Dat van die nagels klinkt me ook bekend in de oren. Bij onze Vera is het ook heel gauw raak. En moeilijk te zien, omdat haar nagels donker zijn.
Veel plezier verder met Stix en misschien tot bij de wandeling bij Zwiggelte!
Afbeelding

Marianne

Bericht door Marianne »

Hallo Ariënne,

Wat leuk zo'n snelle reactie op mijn berichtje. Ik hoop inderdaad dat we aan de wandeling in Zwiggelte kunnen deelnemen. Het lijkt mij bijzonder zoveel dezelfde maar toch zo verschillende hondjes bij elkaar.
Ik laat nog van me horen.
Prettige avond en tot de volgende keer.

Groetjes van Marianne

Desi

Bericht door Desi »

Hallo Marianne,

We komen helaas komend weekend niet wandelen, wannt onze Desi is loops! Als echte Drenthen hadden we er graag van de partij geweest

Oosterhesselen is een leuk dorp, wij kennen het. Hoe lang woon je daar al?

Groetjes van

Henk en Anja Eising

loes

Bericht door loes »

We zijn weer thuis na de vergadering en jubileumviering en heb dus net je enthousiaste verhaal over Stix gelezen. Wat fijn dat het zo goed gaat en wat heeft die Stix het getroffen!
Ik had al via-via ( de zus van de eigenares van Gucci uit Eindhoven = een vriendin van jou) gehoord, dat ze een echte varensgezel was geworden.
Ja, de half-familie van Stix ziet er stevig uit, terwijl de vader Vasco niet echt grof is.
Ik hoop t.z.t. nog foto's te krijgen, zodat we ze een beetje kunnen volgen
H K Jelle 13-5-2004

Marianne

Bericht door Marianne »

Desi schreef:Hallo Marianne,

We komen helaas komend weekend niet wandelen, wannt onze Desi is loops! Als echte Drenthen hadden we er graag van de partij geweest

Oosterhesselen is een leuk dorp, wij kennen het. Hoe lang woon je daar al?

Groetjes van

Henk en Anja Eising

Hallo Anja,

We wonen nu bijna 25 jaar in Oosterhesselen na eerst 10 jaar in Gieten te hebben gewoond. Het bevalt ons hier prima. Jaren geleden dachten we er nog wel eens over om ooit eens iets naar het zuiden af te zakken (meer in de buurt van mijn familie) maar we gaan steeds meer de rust van Drenthe waarderen.
We wonen op ongeveer 150 meter afstand van natuurreservaat "De Klencke" en dat is natuurlijk geweldig.
Jammer dat jullie niet naar Zwiggeltje komen, immers hoe meer zielen etc. maar natuurlijk... hoe meer hondjes hoe meer lol.
Morgen weet ik of wij er naar toe kunnen.

Fijne avond en de hartelijke groeten van
Marianne

Erna

Bericht door Erna »

Marianne wat een leuk verslag over Stix. Ze heeft het getroffen bij jullie, en jullie boffen met haar, kan niet beter.
Wij hebben loopse Lies waardoor we ook niet komen wandelen, jammer.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Marianne

Bericht door Marianne »

Goedenavond,

Om dit item af te sluiten wil ik nog even vertellen dat onze Stix naar de kapper is geweest. Uiteindelijk dank zij dit forum.
Eerst zag de hondentrimster er een beetje tegenop omdat ze het idee had dat Stix haar koppie en haar pootjes eerder geknipt zijn in plaats van geplukt. Het resultaat is echter geweldig. Stix is heel mooi, egaal geplukt en ziet er weer heel fier en parmantig uit. Ze heeft een verjongingskuur ondergaan.
Ik ben er heel tevreden over.

Groetjes en tot de volgende keer.

Marianne

loes

Bericht door loes »

FOTO ??!! svp aan smouzenfoto@hetnet.nl tnx
H K Jelle 13-5-2004

Desi

Bericht door Desi »

Desi zit nu bij de kapster! Ik ben er heel even bijgebleven. De ondevacht was al flink uitgegroeid.

Het is nu heel erg stil in huis. Janka loopt me constant achterna en kijkt me met grote vragende ogen aan Ze treurt echt dat Desi nu niet bij haar is. Zal straks wel weer een heftige begroeting worden.

Gesloten