Martine schreef:Wij zijn een stuk wijzer...
Half november stapt Bobbie over op KVV; ik ben echt super-enthousiast!
Deze KVV is inderdaad biologisch en ze halen het zelf op bij een slagerij in Amersfoort.
http://www.hondjekoek.nl/subcategorie/1 ... -eko-hond/
En in antwoord op jouw vraag Constance: KVV wil niet per definitie zeggen dat het biologisch is. Het betekent gewoon vers vlees en er verdwijnen helaas heel veel plofkippen in de KVV. Als je er zeker van wil zijn dat het biologisch is; zou ik het zeker even navragen.
En Rini; dat gewei van je is zijn gewicht in goud waard!
Een klein stukje kostte ongeveer 10 Euro en daar maken ze dan zelf nauwelijks winst op. Ze hopen dat ze daar in de toekomst goedkoper aan kunnen komen, want ze vonden dit eigenlijk te gek... Zo'n gewei is ook her te gebruiken; daarvoor hoef je het alleen maar af en toe in water te laten weken en dan zuigt het zich weer helemaal vol.
Bobbie heeft het dan ook niet van me gekregen, maar hij heeft niets te klagen hoor...
Ik heb voor de komende tijd 12 biologische kippekarkasjes, 1 lamsrug, een zak gedroogde vissen, 6 luchtpijpen en een zak kippenekken gehaald en de prijs viel me eigenlijk erg mee. (€17,50)
Als we beginnen, plaats ik gewoon via internet de bestelling en dan komen ze het gratis thuisbrengen. Ik bof dat ik op de route woon, want het is hier toch zo'n 10 km vandaan.
Als we eens een dag weg moeten of met vakantie gaan, is het geen probleem tijdelijk over te stappen op geperste brokken. In Bobbies geval wordt dat dan: Kjen's. Helemaal tarwe- en glutenvrij.
http://www.hondjekoek.nl/subcategorie/15475/kjen%60s/
Vanavond krijgt hij een kippekarkas als avondeten; ik ben benieuw hoe hij het vindt, zo met bot en al!
![Crazy :crazy:](./images/smilies/smiley_crazy.gif)
Die lamsrug schijnt hij ook met bot en al op te gaan eten. Het is wel wat groot, maar dan krijgt hij verder die dag gewoon niets meer; hij schijnt er vreselijk lang over te gaan doen! Ik ben toch zo benieuwd!
De zalmolie komt pas volgende week, dus daar moet hij nog even op wachten.
Het enige nadeel wat ik kon ontdekken is dat ze nu in een proefperiode zitten van 3 maanden. Als er voldoende animo voor is, gaan ze er graag mee door en dat hoop ik dus maar!