Pinkstershow 2008 Arnhem

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
Desi

Pinkstershow 2008 Arnhem

Bericht door Desi »

Op de pinkstershow in Arnhem is de Hollandse Smous ook vertegenwoordigd. Helaas las ik net maar met 1 hond. en wel ... Desi. :o

Jammer dat zich daar niet meer smouzen hebben ingeschreven. :(

Ariënne

Re: Pinkstershow 2008 Arnhem

Bericht door Ariënne »

Maar leuk dat jullie meedoen! :thumbsup:
Wanneer is die show Anja? Kunnen mensen met honden zich nog aanmelden?
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

De show is de zaterdag voor pinksteren en 1e en 2e pijksterdag. De smouzen zijn 2e pinksterdag aan de beurt. De aanmelding is op 10 april gesloten. Ik had verwacht dat er meer smouzen aan mee zouden doen. Maar helaas, de inschrijving is gesloten. Desi is de enigste. Als we heen gaan is ze dus al winnaar!

Maar supporters met smouzen zijn natuurlijk welkom.

Jajo

Bericht door Jajo »

Alvast gefeliciteerd met je U1 dan maar. Toch is het jammer dat je de enige bent, de echte vergelijking ontbreekt dan. Ik wens je in ieder geval een fijne dag.

Jozé

Mary

Bericht door Mary »

Nou, 1U is nooit zeker. Zelfs niet wanneer je er alleen staat.
Maar in ieder geval wel beste van het ras. Sjonge, het is wat.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jajo

Bericht door Jajo »

Desi was de beste van alle 78 (of zoiets) smousen in Zaltbommel 2007. Zou toch gek zijn als het dan geen U werd! Deze keurmeester kan nooit denken dat hij een mooiere smous met betere raskenmerken heeft gezien, want die zijn er niet, dus...
zou ZG te dol zijn.

Mary

Bericht door Mary »

Doller dan uitslagen op een hondenshow is er niet.
De keurmeester is ook maar een mens.

Desi

Bericht door Desi »

In Zaltbommel 2007 was Desi alleen de beste teef! Er was nog een betere reu. Desi was toen net 10.5 maand oud. Ren beetje jong om all-round de beste te zijn!

loes

Bericht door loes »

Jajo schreef:Desi was de beste van alle 78 (of zoiets) smousen in Zaltbommel 2007. Zou toch gek zijn als het dan geen U werd! Deze keurmeester kan nooit denken dat hij een mooiere smous met betere raskenmerken heeft gezien, want die zijn er niet, dus...
zou ZG te dol zijn.
78 is een beetje veel (zoveel zijn er nog nooit geweest) , er waren er net 50.
En zoals Mary al zegt, elke keurmeester bekijkt het anders en heeft ook z'n/haar voorkeuren.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Desi valt in ieder geval in de prijzen, inderdaad wel jammer dat ze het enige smousje is. Volgens mij komen er nooit veel smousjes naar een show.
Tegen die tijd is haar loopsheid weer over, wel zo prettig.
Lisa zal met pinksteren haar eerste fly-ball wedstrijd lopen van dit seizoen. :dog:
Gelukkig is haar loopsheid dan ook weer over, anders zou ze niet mogen lopen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Desi schreef:Op de pinkstershow in Arnhem is de Hollandse Smous ook vertegenwoordigd. Helaas las ik net maar met 1 hond. en wel ... Desi. :o

Jammer dat zich daar niet meer smouzen hebben ingeschreven. :(
Het gaat opschieten, Anja. Gaan jullie alleen maandag of maken jullie er een camperweekend van?
Echt jammer, dat Desi alleen is. Keurmeester Doedijns heeft bij een RITSdag 1 van de vereiste praktijkervaringen opgedaan en is dus nog nog niet lang Smouzenkeurmeester. Voor onze clubmatch in oktober was hij al bezet voor iets anders. Ben benieuwd naar zijn bevindingen, maar uiteraard hou je ons op de hoogte. Veel succes in ieder geval :thumbsup: Dat zusje de eer hoog mag houden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Veel succes Anja. Hopelijk wordt het toch een gezellige dag, ondanks dat je
de enige bent met een smous.

Renate

Bericht door Renate »

Heel veel succes!

Wij hebben alle vertouwen in Desi!

:kus:

Desi

Bericht door Desi »

Wij gaan alleen maandag er naar toe. Henk is nog steeds in de kamer bezig. De muren en zijn nu inmiddels wit. Maar het bijwerken van de houten vloer is uitgelopen tot het volledig schuren en lakken. :roll: Ik hoop dat we volgene week weer in de kamer kunnen :?: Dus dat duurt een beetje langer. Gelukkig kunnen we met dit mooie weer heel goed in de tuin zitten. :P En straks hebben we een heerlijke schone kamer.

Desi

Bericht door Desi »

Wij gaan alleen maandag er naar toe. Henk is nog steeds in de kamer bezig. De muren en zijn nu inmiddels wit. Maar het bijwerken van de houten vloer is uitgelopen tot het volledig schuren en lakken. :roll: Ik hoop dat we volgene week weer in de kamer kunnen :?: Dus dat duurt een beetje langer. Gelukkig kunnen we met dit mooie weer heel goed in de tuin zitten. :P En straks hebben we een heerlijke schone kamer.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Heel veel succes met Desi.
Fijn, straks een frisse kamer. In nood kunnen jullie natuurlijk altijd nog in de camper in de tuin :wink:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Desi schreef:Wij gaan alleen maandag er naar toe. Henk is nog steeds in de kamer bezig. De muren en zijn nu inmiddels wit. Maar het bijwerken van de houten vloer is uitgelopen tot het volledig schuren en lakken. :roll: Ik hoop dat we volgene week weer in de kamer kunnen :?: Dus dat duurt een beetje langer. Gelukkig kunnen we met dit mooie weer heel goed in de tuin zitten. :P En straks hebben we een heerlijke schone kamer.
Ha, ha, is het zo erg bij jullie Anja, dat je het bericht twee keer hebt geplaatst?
Zo gaat het vaak he met opknappen, van het één komt het ander. Maar strakjes is je stulpje weer schoon en fris!
Pas maar op dat jullie Desi niet onder de witkwast komt, dan kun je de show maandag wel vergeten! :crazy: :wink:
Heej, succes he maandag, ik hoop dat jullie het niet te warm hebben daar binnen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Veel plezier en succes natuurlijk! :thumbsup:
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

Pas maar op dat jullie Desi niet onder de witkwast komt, dan kun je de show maandag wel ....

Nou, ik ben heel druk geweest met al die bruine puntjes die Desi aan haar blonde haartjes heeft!

Desi

Bericht door Desi »

Ha, ha, is het zo erg bij jullie Anja, dat je het bericht twee keer hebt geplaatst?

Zit op mijn werk, kan thuis haast niet meer op de PC!

Gesloten