Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Erna

Re: Lisa

Bericht door Erna »

Ariënne schreef:Gezellige boel, Erna. :ja:

Lisa doet het dus goed. :thumbsup: Mooi opgelost, zo'n dagteam. Nadeel is dan dat je hond niet altijd meedoet, begrijp ik.
Dat is zo Ariënne, maar als we twee competitie teams zouden maken dan hebben we drie honden over, die zouden dan nooit kunnen lopen. Want in een competitieteam mag nooit een hond invallen. Dat zijn vaste teams.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik snap hem. :ja:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Wel fijn dat nu iedereen toch mee kan blijven doen :) Volgend seizoen ziet het er vast weer anders uit, en dan heeft toch iedereen de routine behouden.
En gefeliciteerd natuurlijk met jullie plek in het eerste! :cheer:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Erna

Bericht door Erna »

Stella schreef:Wel fijn dat nu iedereen toch mee kan blijven doen :) Volgend seizoen ziet het er vast weer anders uit, en dan heeft toch iedereen de routine behouden.
En gefeliciteerd natuurlijk met jullie plek in het eerste! :cheer:
Ja het was ook de bedoeling dat alle honden kunnen lopen, al is het jammer dat we een team uit de competitie hebben moeten terugtrekken. Dat n.l. echt veel leuker dan een dagteam. Een competitieteam geeft veel meer spanning.
Natuurlijk vind ik het leuk dat Lies nu in het eerste zit, al weet ik heel goed dat het een noodgreep is geweest.
We hebben b.v. veel snellere Borders lopen, maar je mag maar twee Borders per wedstrijd laten lopen, en er drie in je team hebben. Dat betekent dat er elke wedstrijd een Border niet mee kan doen. En ze willen er graag een wat kleinere hond bij hebben. Zelf vind ik het heel leuk, Ik hou van teamsport, en ben een wedstrijdmens. Tsja, en als ik het zelf niet meer kan, dan Lisa maar hé. :hihi:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Jammer dat het niet anders kan, maar wel zo eerlijk dat alle honden nu mee kunnen doen.
Een gezellige beestenboel bij julie! :smile:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Even een foto van vanmiddag. Saar l. Lisa r.
Laatst gewijzigd door Erna op 30 mar 2013, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Mooi.
Saar is een beetje (te)breed?!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Ja, ze moet weer afvallen. Ze is kleiner en zwaarder dan Lisa. En dat terwijl Lisa ook ietsje te zwaar is momenteel. We gaan proberen er iets af te krijgen de komende twee weken dat Saar hier nog is.

Maureen

Bericht door Maureen »

Wel een leuk setje die twee.
Samen op dieet is makkelijker :grijns: al is het bij Lisa niet opvallend dat er iets af moet......
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mooi stel! :smile:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Stella schreef:Wel een leuk setje die twee.
Samen op dieet is makkelijker :grijns: al is het bij Lisa niet opvallend dat er iets af moet......
Ja ze zijn leuk samen.
Bij Lisa hoeft er niet veel af hoor, hooguit een paar ons. Ze woog laatst 9.35 kilo.
Ze is 40 cm hoog. Saar is een stukje kleiner en woog bijna 10 kilo begreep ik van haar baas.

yvonne

Bericht door yvonne »

Leuke foto, Erna :ja: het toont ook wel snel breder als ze wat kleiner zijn, vind ik. Al is 10 kilo wel aan de zware kant. Maar een lief stel zo hoor.
Afbeelding

corrie

Bericht door corrie »

Wat een mooi plaatje , moeder en dochter. Saar is inderdaad flink aan de maat. Daar mag wel een kilo of 2 vanaf denk ik. Krijgt ze thuis te veel lekkers of beweegt ze te weinig.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Erna

Bericht door Erna »

corrie schreef:Wat een mooi plaatje , moeder en dochter. Saar is inderdaad flink aan de maat. Daar mag wel een kilo of 2 vanaf denk ik. Krijgt ze thuis te veel lekkers of beweegt ze te weinig.
Volgens mij beweegt ze genoeg. Misschien krijgt ze te veel. :kweenie: Ze heeft nu voer voor gesteriliseerde honden, ik geef haar maar 70 gram per dag. Ze moet tussen de 70 en 80 gram krijgen. Vlees krijgt ze twee keer in de week, net als Lisa.
Ze moet wel afvallen, want de volgende vakantie gaat ze mee in het vliegtuig. Ze mag dacht ik 10 kilo wegen, incl. reistas waar ze in zit.
Als ze zwaarder is mag ze niet in de cabine, maar moet in het ruim. Dat willen ze natuurlijk niet. Dus een mooie stok achter de deur.
Ze hebben net heerlijk lopen rennen met zijn tweeën, we zijn naar Zandvoort met ze geweest. Konden de jongens ook even uitwaaien.
Het was koud, zelfs af en toe wat sneeuwvlokken.
Heb wel om Saar moeten lachen.
Omdat de jongens achterin zaten, heb ik Lisa en Saar bij mijn voeten genomen.
Niet zo ruim, maar moest maar een keer. Zie foto.
Op een gegeven moment gaat Saar zeer languit liggen, Lisa had geen plekje meer over, en mijn voeten kon ik ook niet meer kwijt.
Dus heb ik Lisa maar op schoot genomen.
Bij het naar huis gaan zit ik amper in de auto, Saar neemt een snoekduik en zit meteen op schoot. Ze zal wel gedacht hebben, dit gebeurt me geen tweede keer. Ze eiste meteen mijn schoot op. :hihi:
Laatst gewijzigd door Erna op 31 mar 2013, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Ik dacht dat een hond maar max 6 kg mocht wegen in het vliegtuig? Of is dat per maatschappij verschillend. Wie heeft enig idee? Gerry

Erna

Bericht door Erna »

gerrymoerkens schreef:Ik dacht dat een hond maar max 6 kg mocht wegen in het vliegtuig? Of is dat per maatschappij verschillend. Wie heeft enig idee? Gerry
Ik heb zelf geen idee, ze vertelden me dit van de week.
Dat zou ze wel tegenvallen, want ze rekenen er helemaal op dat Saar bij hun kan zitten als ze vliegen.

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik zou het echt niet weten, hoe zwaar een hondje mag zijn.

Het levert wel weer een leuke foto op, Erna :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Leuke foto! :)
Maureen

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, leuk, die twee. :smile:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Net even naar de DA gewandeld met de meiden.
Lisa 9.00 kilo. Saar 9.45 kilo.
Lisa woog drie weken geleden nog 9.35 kilo, misschien ietsje afgevallen, ze doet mee met Saar. Maar het zal ook wel komen dat ze nu gepoept en geplast had voor ze op de weegschaal ging. :hihi:

Gesloten