![dog :dog:](./images/smilies/smiley_dog.gif)
Het was een heerlijke en gezellige dag. We hadden vandaag 6 honden die mee deden. Omdat wij door wisselingen en blessures zelf nog maar drie honden over hebben was het een bijeen geraapt team. Lisa en Toos de Koningspoedel hadden vorig jaar ieder twee wedstrijden gelopen. Quinsie de Jack Russel had nog nooit een wedstrijd gelopen. Darion de Boxer was geblesserd, van z'n achterpoot was vorige week een teennagel afgebroken. Jammer want Darion is een snelle hond.
Dus met drie eigen honden en drie geleende honden vandaag gelopen. Wel drie honden met ervaring. Murphie een mix tussen een Jack Russel en een Tekkel was het nog niet verleerd. Zij had vier jaar niet meer gelopen en wordt in augustus 10 jaar. Lekker fel hondje, voor de wedstrijd wel leuk, niet voor andere honden. Zij heeft als bijnaam takketeef. Dan een zwarte Labrador, had ook een paar jaar niet gelopen, was nog niet zo oud en deed het goed. En nog een oudje geleend. Zij kan alleen over de laagste hindernissen, zij is wat strammer en kan niet meer zo hoog springen. Doordat we er twee kleine honden bij hadden lopen was dat geen bezwaar want de hindernis hoogte wordt op de kleinste hond afgestemd die in een run loopt.
Met dit gelegenheids team zijn we niet eens laatste geworden
![Crazy :crazy:](./images/smilies/smiley_crazy.gif)
Vanwege de warmte is alleen het ochtend programma afgewerkt, vanmiddag zijn de wedstrijden afgelast. Je merkte aan het eind van de ochtend dat de honden lang zo snel niet meer waren. Er stonden ter verkoeling twee badjes waar de honden in konden en er stond de hele dag een sproeier aan. Ik heb nog geprobeerd om met Lisa bij de sproeier te gaan staan, dat is ook wel gelukt hoor. Ik wel tenminste, werd er aardig nat van. Lisa niet, die ging aan het uiterste stukje van haar lijn staan zodat zij net droog bleef.
![hmm :hmm:](./images/smilies/smilie_mda.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![zwemmen :zwemmen:](./images/smilies/zwemmen.gif)
Ons team is een dagteam en loopt geen competitie. Lisa is ingedeeld bij een hoger team van Pampus. De volgende wedstrijd zal zij meelopen met dat team. Je mag van een hoger team wel invallen bij een dagteam, maar van een dagteam mag je niet invallen bij een team dat competitie loopt. Ik vind dat wel leuk omdat ons team niet alle wedstrijden wil-kan lopen en ik op de dagen dat ons team niet loopt met het andere team meega. Qua snelheid past Lisa daar met gemak tussen.
Ze hadden Lisa al eerder naar een hoger team willen hebben, maar heb zelf gekozen om in het lagere team te blijven omdat er toch al zo weinig van ons team overbleef. Ik wilde ook kijken hoe Lisa het weer zou doen, ze is tenslotte vanwege haar nestje vier maanden uit de running geweest. En nu dan weer drie weken niet getraind vanwege haar loopsheid. ( Ik kom er nog wel op terug, dit is Lisa d'r laatste loopsheid geweest)
Groetjes, Erna.