Kokosolie!
Re: Kokosolie!
Tja, die pillen zijn ook niet alles. Maar lang leve de kokosolie!
Wel pech Loes, dat je nu nogeens moet prikken..........
Wel pech Loes, dat je nu nogeens moet prikken..........
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Wat een gerommel Loes. Balen!
Gelukkig kunnen we hier in het dorp terecht.
Wel pas vanaf 9.00 uur en nuchter...maar dat is toch fijner dan helemaal naar Assen.
Het voordeel is ook dat je dan heel geroutineerde prikkers hebt en dat is een groot voordeel.
En deze dienst vergeet echt niets!!
De gegevens kwijt...tjonge jonge...
Gelukkig kunnen we hier in het dorp terecht.
Wel pas vanaf 9.00 uur en nuchter...maar dat is toch fijner dan helemaal naar Assen.
Het voordeel is ook dat je dan heel geroutineerde prikkers hebt en dat is een groot voordeel.
En deze dienst vergeet echt niets!!
De gegevens kwijt...tjonge jonge...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Mijn cholesterol is 5.9 en 6.1 iets te hoog volgens mijn huisarts, zat met belangstelling over kokosolie te lezen, mischien ook iets voor mij? Zouden ze het ook bij de tuinen hebben? Of bij feijer in hoogeveen. Ronald heeft lacotse intolerantie en moet a.s woensdag weer naar de kinderarts en dietiste. Zal haar eens vragen, mischien voor Ronald ook geschikt. Groetjes Alida
Misschien nog even verder teruglezen, Alida. Neem wel een biologische, want dan wordt de olie op een goede manier gewonnen. Ik koop zelf altijd die van Witsenburg "Omega & More". (Ik koop een lading via internet, dat is goedkoper, maar bij een natuurvoedingswinkel zoalks bijv. EkoPlaza verkopen ze het ook.
Zou toch mooi zijn als het je op die manier lukt!
Lijkt me lastig zo'n lactose-intolerantie. Wel fijn als je weet wat de reden is van klachten.
Zou toch mooi zijn als het je op die manier lukt!
Lijkt me lastig zo'n lactose-intolerantie. Wel fijn als je weet wat de reden is van klachten.
Ze hebben het bij Feijer vast wel.
Er is geloof ik nog geen biologische winkel in Hoogeveen toch?
Het lijkt me toch lactose vrij, het is puur kokosolie. (??) Goed om even na te vragen.
Mijn dietiste v.d. hoofdpijnkliniek vond kokosolie helemaal niet goed, maar wist er niets van.
Dus het is misschien niet zo gek om je er zelf ook in in te lezen.
Er is geloof ik nog geen biologische winkel in Hoogeveen toch?
Het lijkt me toch lactose vrij, het is puur kokosolie. (??) Goed om even na te vragen.
Mijn dietiste v.d. hoofdpijnkliniek vond kokosolie helemaal niet goed, maar wist er niets van.
Dus het is misschien niet zo gek om je er zelf ook in in te lezen.
Ik ben nu twee weken ong. aan de kokosolie i.p.v. margarine en mijn reuma-achtige klachten nemen langzaam af. Ik had al het vermoeden dat het voor een groot deel van de margarine kwam. Die was weer nieuw of verbeterd of zo, en dan stoppen ze er iets in waar ik niet tegen kan. Voor mij alleen nog kokosolie of roomboter. Daar heb ik geen last van.
Baukje en Stijnke herkennen het geluid van het emmertje en komen dan aanrennen voor hun likje.
Baukje en Stijnke herkennen het geluid van het emmertje en komen dan aanrennen voor hun likje.
Maureen
Sjonge, Maureen! Dat het maar door mag zetten met die verbetering.
Nog even na gevraagd bij de dietiste van Ronald over het gebruik van kokosolie, en zij zag geen bezwaar, kan geen kwaad maar inderdaad wel biologische nemen.dus morgen maar even naar feijer of de tuinen. Groetjes Alida
Mooi zo, een progressieve dietiste.
Ah, mooi! Internet kan ook altijd nog.Alida schreef:Nog even na gevraagd bij de dietiste van Ronald over het gebruik van kokosolie, en zij zag geen bezwaar, kan geen kwaad maar inderdaad wel biologische nemen.dus morgen maar even naar feijer of de tuinen. Groetjes Alida
Sinds een paar jaar ben ik volledig afhankelijk van kunstmatig schildklierhormoon.
Op zich geen ramp, maar de medicatie is snel ontregeld. Ook door voeding.
Absoluut slecht voor me, is soja in welke vorm dan ook, breekt zowel natuurlijk als kunstmatig schildklierhormoon af. Een (deels) functionerende schildklier kan dat bijpassen, maar die heb ik niet meer...
Kokos daarentegen..... is superfood voor schildklierpatienten.
En hier dan ook in ruime mate aanwezig, ook in nootvorm. Regelmatig tik ik er één open. Suske is dan mijn beste vriendin, want ze is er dol op. Ze krijgt het in heel kleine stukjes of nog liever geraspt. Fien doet graag mee, want zij eet alles, maar Suske is een fan.
Op zich geen ramp, maar de medicatie is snel ontregeld. Ook door voeding.
Absoluut slecht voor me, is soja in welke vorm dan ook, breekt zowel natuurlijk als kunstmatig schildklierhormoon af. Een (deels) functionerende schildklier kan dat bijpassen, maar die heb ik niet meer...
Kokos daarentegen..... is superfood voor schildklierpatienten.
En hier dan ook in ruime mate aanwezig, ook in nootvorm. Regelmatig tik ik er één open. Suske is dan mijn beste vriendin, want ze is er dol op. Ze krijgt het in heel kleine stukjes of nog liever geraspt. Fien doet graag mee, want zij eet alles, maar Suske is een fan.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Ik ook, ben dol op kokos.
Gelukkig dat iets goed voor je is wat je ook nog lekker vindt.
Nooit aan gedacht het aan de honden te geven, heb nog een vergeten kokosnoot liggen, die vast niet meer lekker sappig is...
Gelukkig dat iets goed voor je is wat je ook nog lekker vindt.
Nooit aan gedacht het aan de honden te geven, heb nog een vergeten kokosnoot liggen, die vast niet meer lekker sappig is...
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Die van ons krijgen, zeker in het tekenseizoen, dagelijks een lik kokosolie. Gaat er prima in en bevat natuurlijke afweer tegen een aantal infecties die de teken verspreiden. Hoorde ik tijdens de speurles van een boswachter, die het zelf ook gebruikte voor dat doel. Of ze ook kokos lusten???? Nooit geprobeerd. Stijnke lust momenteel alles, dus vast ook kokos
Maar wel heerlijk dat er zoiets lekkers ook nog goed voor je is. Het is toch al ingewikkeld zonder schildklier..........
Maar wel heerlijk dat er zoiets lekkers ook nog goed voor je is. Het is toch al ingewikkeld zonder schildklier..........
Maureen
Fijn dat kokos zo goed voor je werkt Karin! En Maureen een goede tip straks voor Tara tegen de teken!
Ze zal er niet minder teken door oplopen, maar de kans op een deel van de infecties wordt kleiner.....
Maureen
Die kokos is maar een wát fijne uitkomst voor jouw, Karin.
Gelukkig lust je het graag.
Ik ben er geen fan van.
Gelukkig lust je het graag.
Ik ben er geen fan van.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Wat fijn, Karin!
Onze hondjes krijgen het ook en wijzelf gebruiken het ook nog steeds.
Onze hondjes krijgen het ook en wijzelf gebruiken het ook nog steeds.