Het gebit. (Wisselen.)
Het gebit. (Wisselen.)
Hopelijk weet iedereen dat het niet vanzelfsprekend is dat het wisselen goed gaat.
Dat moet altijd in de gaten worden gehouden, vooral de hoektanden.
Soms gaan die niet weg terwijl de blijvende nieuwe tand er wel al zit.
Kleinere rassen hebben daar eerder last van dan grotere.
Dat moet altijd in de gaten worden gehouden, vooral de hoektanden.
Soms gaan die niet weg terwijl de blijvende nieuwe tand er wel al zit.
Kleinere rassen hebben daar eerder last van dan grotere.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Het is trouwens ook erg handig om je hond te laten wennen aan een
tandenborstel. Dat zal niet gelijk goed gaan (wat hebben we gelachen)
maar na verloop van tijd, zonder dwang of wurgpartijen, lukt dat wel.
Dan kun je tenminste ingrijpen wanneer je ongewenste aanslag tegenkomt.
tandenborstel. Dat zal niet gelijk goed gaan (wat hebben we gelachen)
maar na verloop van tijd, zonder dwang of wurgpartijen, lukt dat wel.
Dan kun je tenminste ingrijpen wanneer je ongewenste aanslag tegenkomt.
Lisa heeft in de wisselperiode 'n maand lang dubbele hoektanden gehad. Net op het moment dat ik dacht, ik ga maar eens langs de dierenarts, waren de melkhoektanden verdwenen. Wat dan heel gek is dat terwijl je elke dag even kijkt hoe de tanden staan, ik nooit één tand heb teruggevonden.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Re: Het gebit
Volgens mij heeft Roosje wat last van haar doorkomende tanden. Ze wil graag kauwen op haar kauwstaafje, maar piept er soms bij. Toen ze dat net ook deed, liet ik haar naar buiten en het eerste wat ze deed was kauwen op een stokje.
Ik meen trouwens een tandje gevonden te hebben. Hopelijk brengt het geluk!
Van Vera heb ik indertijd wel een stuk of 5 kiesjes gevonden, waarvan ik er nog drie heb.
Ik las ergens iets over het geven van een bijtring? Iets kouds is misschien ook wel fijn. Iemand nog tips?
Ik meen trouwens een tandje gevonden te hebben. Hopelijk brengt het geluk!
Van Vera heb ik indertijd wel een stuk of 5 kiesjes gevonden, waarvan ik er nog drie heb.
Ik las ergens iets over het geven van een bijtring? Iets kouds is misschien ook wel fijn. Iemand nog tips?
Ik dacht...wat vroeg !!!
Maar dat valt wel mee :
http://dierengebit.nl/hond-normale-gebit.html
Zijn haar snijtanden al gewisseld??
We hadden gewoon veel kauwstaafjes in allerlei soorten en maten in huis.Telkens als onze honden op iets wilde kauwen werd het omgeruild voor een staafje runderhuid of bullepees of runder- lamsoor.
Als Veertje er telkens mee aan de haal gaat, krijgt ze natuurlijk weer extra caloriën binnen . Kun je Roosje misschien af en toe laten kanen in de bench ????
En de lekker gevulde mergpijpjes à la Loes vast ook wel.
Maar dat valt wel mee :
http://dierengebit.nl/hond-normale-gebit.html
Zijn haar snijtanden al gewisseld??
We hadden gewoon veel kauwstaafjes in allerlei soorten en maten in huis.Telkens als onze honden op iets wilde kauwen werd het omgeruild voor een staafje runderhuid of bullepees of runder- lamsoor.
Als Veertje er telkens mee aan de haal gaat, krijgt ze natuurlijk weer extra caloriën binnen . Kun je Roosje misschien af en toe laten kanen in de bench ????
En de lekker gevulde mergpijpjes à la Loes vast ook wel.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Die mergpijpjes lijken me zo hard.. Maar bevroren is misschien wel wat.
Nu lette ik even niet op en heeft ze een stuk uit de bodem van de zachte mand geknaagd. Ze heeft echt last, denk ik. Ik zal eens kijken als ze slaperig is.
Ik denk dat die kauwstaven niet zo erg aanzetten voor Veertje.
Bij nader inzien denk ik dat ze last heeft van doorkomende kiezen. Of dat tandje nou wel wat is? Misschien een steentje!
Nu lette ik even niet op en heeft ze een stuk uit de bodem van de zachte mand geknaagd. Ze heeft echt last, denk ik. Ik zal eens kijken als ze slaperig is.
Ik denk dat die kauwstaven niet zo erg aanzetten voor Veertje.
Bij nader inzien denk ik dat ze last heeft van doorkomende kiezen. Of dat tandje nou wel wat is? Misschien een steentje!
Voor de kiesjes is het denk ik nog wat vroeg Ariënne, om al uit te vallen. Ze kan er natuurlijk wel erg veel last van hebben. Ik heb deze week twee kiezen en een hoektand van Saartje gevonden en zij is één maand ouder dan Roosje. Saartje bijt ook veel op staven en botjes, soms zit er dan wat bloed aan. Saartje piept er niet bij, denk dus dat het niet echt veel pijn doet.
Lisa had toen ze aan het wisselen was zeker één maand dubbele hoektanden gehad voor de melkhoektanden er uit vielen. Misschien heeft Roosje daar ook last van.
Groetjes, Erna.
Lisa had toen ze aan het wisselen was zeker één maand dubbele hoektanden gehad voor de melkhoektanden er uit vielen. Misschien heeft Roosje daar ook last van.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik denk ook niet dat er al kiesjes uitvallen, maar misschien wel doorkomen. Ze had het wel even flink te pakken. Nu gaat het wel weer.
Grappig dat jij dat nu net meemaakt met Saartje, Erna.
Grappig dat jij dat nu net meemaakt met Saartje, Erna.
Alle drie de smpusjes zijn op de Animal Event gekeurd door een dierenarts, waarna zij een ingevuld gezondheidscertificaat kregen. In deze stand konden mensen met hun dieren langs om de algemene gezondheid te laten checken, zoals gewicht, gebit, beharing, enz. Ze merkte toen bij Woezel op, dat het grappig was te zien, dat er op haar tandvlees allemaal blauwe plekjes zaten, veroorzaakt door het in en uit schuiven van loszittende tandjes. Ze liet me zien, dat je de tandjes zomaar op en neer kon schuiven. Ze veronderstelde dat Woezel net een lekker kluifje had gekregen, wat ook waar was. En drong er op aan, dat ik haar vooral veel te kluiven moest geven in deze periode. Maar de bodem uit je lekkere hondenmandje kluiven, Roosje, dat heet nou net weer gwoon ordinaire "vernielzucht". Wat heb je toch een lief vrouwtje, dat bereid is, je stoute gedrag op conto van je zere tandjes te schuiven! Jij boft maar.
Ik heb Woezeltje's bekkie even bekeken en raad eens: Ze heeft zomaar, in 4 dagen tijd al haar snijtandjes gewisseld, zonder dat ik ook maar iets heb gevonden.
Ik heb Woezeltje's bekkie even bekeken en raad eens: Ze heeft zomaar, in 4 dagen tijd al haar snijtandjes gewisseld, zonder dat ik ook maar iets heb gevonden.
- Bijlagen
-
- tandjes woezel.jpg (29.66 KiB) 12157 keer bekeken
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Dat noem ik nu nog eens 'tandjes laten zien'!!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Nog niet zo lang geleden zag ik een kleintje die heel stoer lip optrok
en van mening was dat de tanden getoond werden.
Geen gezicht, bovenkaak uitsluitend tandvlees. Indrukwekkend
en van mening was dat de tanden getoond werden.
Geen gezicht, bovenkaak uitsluitend tandvlees. Indrukwekkend
Om bang van te worden
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Haha! (maar dan zonder!)
Mooie foto Maria!
Mooie foto Maria!
Mooie duidelijk foto Maria, knap dat Woezeltje dit zo toe laat. Bij Saartje moet ik erg veel moeite doen om in haar bekkie te kijken.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Nog nooit zo'n makkelijk hondje gehad! En dan te weten, dat ik met de ene hand het bekje open deed en met de andere hand de foto nam! Wat een braverd. Wat zijn zulke tandjes nog mooi he?
Vanmorgen was ze mee naar de Intratuin en dan steelt ze de show. Of ze nu in haar minikenneltje zit, of netjes meewandelt aan de riem, ze blijft even vriendelijk en ontspannen. Ik heb echt het juiste puppy gekozen.
Vanmorgen was ze mee naar de Intratuin en dan steelt ze de show. Of ze nu in haar minikenneltje zit, of netjes meewandelt aan de riem, ze blijft even vriendelijk en ontspannen. Ik heb echt het juiste puppy gekozen.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Wat een fijn gevoel Maria, heerlijk is dat. Wat een relaxt hondje is Woezel.
En de smousjes bijven de show stelen, wij hadden vandaag visite en zij hebben hun ogen uitgekeken bij het uitbundige spel van Lisa en Saartje.
Groetjes, Erna.
En de smousjes bijven de show stelen, wij hadden vandaag visite en zij hebben hun ogen uitgekeken bij het uitbundige spel van Lisa en Saartje.
Groetjes, Erna.
Roos heeft aardig last van haar doorkomende tanden. Ze heeft vaak een stukje van haar tongetje buitenboord en kan niet zo veel met een favoriet stukje bullepees. En een oor gaat weer 'richting aanwijzen'! Toch wonderlijke flapjes die oren!
Wat gaat dat wisselen bij een hond toch snel hè?
Ik was wel blij dat Phoebe die scherpe tandjes kwijt was. Ze heeft me als pup spelenderwijs toch wel eens pijn gedaan. Ze heeft in haar wisselperiode 1x aan de mand van zeegras geknaagd. Daarna gelukkig nooit meer iets vernield.
Phoebe laat erg makkelijk haar tanden bekijken. Ze moet de laatste tijd ook veel oefenen, want Dana heeft het op school over gevoel en mimiek en lachen of verdrietig kijken kan Phoebe niet, maar boos kijken kan ze (als ik haar lip op til) heel goed! Ik vind het nog steeds verbazend dat er zulke indrukwekkende tanden in zo'n knuffelhondje zitten.
Ik was wel blij dat Phoebe die scherpe tandjes kwijt was. Ze heeft me als pup spelenderwijs toch wel eens pijn gedaan. Ze heeft in haar wisselperiode 1x aan de mand van zeegras geknaagd. Daarna gelukkig nooit meer iets vernield.
Phoebe laat erg makkelijk haar tanden bekijken. Ze moet de laatste tijd ook veel oefenen, want Dana heeft het op school over gevoel en mimiek en lachen of verdrietig kijken kan Phoebe niet, maar boos kijken kan ze (als ik haar lip op til) heel goed! Ik vind het nog steeds verbazend dat er zulke indrukwekkende tanden in zo'n knuffelhondje zitten.