puppycursus
Re: puppycursus
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Charlotte!
Wat betreft veel van de cursisten mag de zomerstop best afgeschaft worden.
Bij ons op de vereniging ook. Maar aangezien de trainers (en hun gezinnen) ook wel even vakantie willen zit dat er helaas niet in.........
Wat betreft veel van de cursisten mag de zomerstop best afgeschaft worden.
Bij ons op de vereniging ook. Maar aangezien de trainers (en hun gezinnen) ook wel even vakantie willen zit dat er helaas niet in.........
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Bij onze vorige puppycursus ging het alleen voor de hele jonge pups in de vakantie wel door.
Maqar daar liet de cursusleiding en inhoud zoveel te wensen over, dat we daar niet terug naar toe gaan.
Maqar daar liet de cursusleiding en inhoud zoveel te wensen over, dat we daar niet terug naar toe gaan.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Groot gelijk. Je moet er wel vertrouwen in hebben dat je iets nuttigs leert, met plezier voor je pup en jezelf.
Maureen
Gefeliciteerd Charlotte, kom je berichtje nu pas tegen.
Erg laat, pas een vervolgcursus in oktober, jammer.
Bij ons gaan de puppencursussen in de zomenrstop gewoon door.
Juist omdat het op deze leeftijd allemaal zo snel gaat.
We hebben tijdens onze zomerstop zelfs twee extra beginners groepen van flyball.
Er waren zoveel aanmeldingen tijdens de opendag binnengekomen dat ze deze groepen nu al hebben laten starten. Het hangt natuurlijk allemaal van de trainers af.
Wij boffen dat de trainers allemaal flyballgek zijn, en geen kinderen hebben.
Ze plannen hun vakanties om de flyball heen.
Onze drie trainers hebben zelf 5 -1- 2 honden.
Erg laat, pas een vervolgcursus in oktober, jammer.
Bij ons gaan de puppencursussen in de zomenrstop gewoon door.
Juist omdat het op deze leeftijd allemaal zo snel gaat.
We hebben tijdens onze zomerstop zelfs twee extra beginners groepen van flyball.
Er waren zoveel aanmeldingen tijdens de opendag binnengekomen dat ze deze groepen nu al hebben laten starten. Het hangt natuurlijk allemaal van de trainers af.
Wij boffen dat de trainers allemaal flyballgek zijn, en geen kinderen hebben.
Ze plannen hun vakanties om de flyball heen.
Onze drie trainers hebben zelf 5 -1- 2 honden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Bij ons deze keer naast de puppen ook behendigheid wedstrijdtraining in de zomervakantie.
En ik geloof dat de flyballwedstrijdteams ook van tijd tot tijd in de zomer trainen.
Maar de rest ligt stil tot eind augustus.
Er is geloof ik nog wel een dog frisbee wedstrijd (Bouncer's cup) en een treibballwedstrijd op ons terrein......
Maar de pups gaan eigenlijk altijd wel door. Die eerste fase kun je nu eenmaal niet inhalen.
En ik geloof dat de flyballwedstrijdteams ook van tijd tot tijd in de zomer trainen.
Maar de rest ligt stil tot eind augustus.
Er is geloof ik nog wel een dog frisbee wedstrijd (Bouncer's cup) en een treibballwedstrijd op ons terrein......
Maar de pups gaan eigenlijk altijd wel door. Die eerste fase kun je nu eenmaal niet inhalen.
Maureen
Vandaag ingeschreven en betaalt voor KC Echt.Charlotte schreef:Helaas is een vervolgcursus pas in oktober , dus weer twijfel of we daar blijven.De KC in Echt begint in september pas weer.
In Maasbree is het onzeker of ze wel in oktober gaan beginnen.
Jammer, maar daar ga ik niet op zitten wachten.
Het is de bedoeling om mee te doen met EG, maar ze willen even kijken hoe hoog het niveau is.
Wij gaan op dinsdagavond, wel zo makkelijk i.v.m. RITS-dagen.
Zij trainen n.l. meestal op zaterdagochtend.
Het is iets minder ver dan Maasbree, en bijna de helft goedkoper met 2 lessen méér.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Als een oefening/methode je niet bevalt dan doe je dat toch gewoon niet. De verschillen zijn tegenwoordig niet zo heel groot, dus het zal best meevallen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Goedkoper is altijd fijner. Hier kost het bijna niks bij de dierenbescherming en de cursus is prima. Gerry
-
Dat vond ik ook Gerry, prima les en het hele jaar door, niks geen zomer of winterstop.
José, Sammy & Lieveke
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Groot gelijk Charlotte! Na de puppycursus is het lekker om nog even door te trainen. En wachten tot oktober zou ook nog best lang zijn, zeker als het niet zeker is dat het doorgaat.
Maureen
Goed geregeld Charlotte, en nog veel goedkoper ook.
Snap eenlijk gezegd niet zo goed waarom ze pas in oktober willen beginnen, dan zijn de zomervakanties al lang achter de rug, maar heb je wel weer met de herfstvakantie te maken.
Snap eenlijk gezegd niet zo goed waarom ze pas in oktober willen beginnen, dan zijn de zomervakanties al lang achter de rug, maar heb je wel weer met de herfstvakantie te maken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Er worden van twee groepen weer 1 gemaakt.
De 2e groep loopt nog en doen in september examen (die kunnen dus wél gelijk door!).
Er zijn altijd mensen die niet door gaan, en zij wil minimaal 6 deelnemers hebben.
Er is er pas 1 ingeschreven, en 2 onzeker waaronder die van ons.
De 2e groep loopt nog en doen in september examen (die kunnen dus wél gelijk door!).
Er zijn altijd mensen die niet door gaan, en zij wil minimaal 6 deelnemers hebben.
Charlotte
Schiet lekker op zo, heb je nog kans dat het in oktober ook niet door gaat.Charlotte schreef:Er worden van twee groepen weer 1 gemaakt.
Goed dat je al iets anders gevonden hebt.
We hebben de pupcursus afgerond. Vier keer, eigenlijk vijf, maar we wilden niet naar het station in de schemering.
We zijn gisteren met Bloemetje en Dieuwertje naar de stad geweest..in de lift e.d. en vanmiddag gaan we, als het weer redelijk is, naar het station.
Tot 6 mnd. mogen we bij het puppy-speeluur in Schoonloo komen en daar gaan we zeker zo vaak als kan gebruik van maken.
Op de cursus in Meppel, maar ook op heel wat andere pup-cursussen (lees en hoor ik) is het tegenwoordig gewoonte om vooraf aan de cursus een theorie gedeelte te hebben.
Omdat zowel zusje Hasse als wij met zijn tweeën kwamen, kon de ander met de pup wat wandelen en spelen. Ben je alleen, dan gaat de pup een half uur in de auto of in een bench, die daar staan in de hal.
In die theorie ronde wordt o.a. het alleen zijn besproken. Dat moet je voorzichtig opbouwen, rekening houdend met het karakter van je pup. Dat klinkt prima. Bij sommige hondjes gaat dat per vijf minuten.
Mijn punt..... mis ik nu iets of is het raar dat je alleen zijn voorzichtig op moet bouwen...en je dat bespreekt..terwijl je pup een half uur in zijn eentje in de auto zit of opgesloten in een bench in een vreemde omgeving?????
Sommige cursussen hebben een aparte theorie les, zonder hond. Dat lijkt me dan in ieder geval logischer.
Wij denken nog na over een vervolgcursus. Maar ik ga dus niet naar Meppel, hoe leuk het ook is. Lex gaat dan niet meer mee...en ik ga Dieuw dus niet een half uur opsluiten.
We zijn gisteren met Bloemetje en Dieuwertje naar de stad geweest..in de lift e.d. en vanmiddag gaan we, als het weer redelijk is, naar het station.
Tot 6 mnd. mogen we bij het puppy-speeluur in Schoonloo komen en daar gaan we zeker zo vaak als kan gebruik van maken.
Op de cursus in Meppel, maar ook op heel wat andere pup-cursussen (lees en hoor ik) is het tegenwoordig gewoonte om vooraf aan de cursus een theorie gedeelte te hebben.
Omdat zowel zusje Hasse als wij met zijn tweeën kwamen, kon de ander met de pup wat wandelen en spelen. Ben je alleen, dan gaat de pup een half uur in de auto of in een bench, die daar staan in de hal.
In die theorie ronde wordt o.a. het alleen zijn besproken. Dat moet je voorzichtig opbouwen, rekening houdend met het karakter van je pup. Dat klinkt prima. Bij sommige hondjes gaat dat per vijf minuten.
Mijn punt..... mis ik nu iets of is het raar dat je alleen zijn voorzichtig op moet bouwen...en je dat bespreekt..terwijl je pup een half uur in zijn eentje in de auto zit of opgesloten in een bench in een vreemde omgeving?????
Sommige cursussen hebben een aparte theorie les, zonder hond. Dat lijkt me dan in ieder geval logischer.
Wij denken nog na over een vervolgcursus. Maar ik ga dus niet naar Meppel, hoe leuk het ook is. Lex gaat dan niet meer mee...en ik ga Dieuw dus niet een half uur opsluiten.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ja dat vind ik ook zo vreemd, geloof dat ik daar in een ander draadje al eens op reageerde. Ik vind het nogal wat, een half uur in een vreemde onrustige omgeving uit het zicht.
Bij onze allereerste puppycursus, met de cairn, dus begin 1978, kregen wij ook theorie, maar inderdaad zonder hond. Was wel een cursus oude stijl, dus niet wennen aan verkeer etc, was daar ook wel moeilijk want het terrein lag midden in een recreatiegebied.
Bij onze allereerste puppycursus, met de cairn, dus begin 1978, kregen wij ook theorie, maar inderdaad zonder hond. Was wel een cursus oude stijl, dus niet wennen aan verkeer etc, was daar ook wel moeilijk want het terrein lag midden in een recreatiegebied.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Ja raar Ieannette, je pup opsluiten en een half uur bespreken hoe je het moet opbouwen om je pup alleen te laten. Na dat halfuur hebben sommige pups misschien al een trauma opgelopen die men er dan maar weer uit moet zien te krijgen.
Wij hebben wel een theorie avond gehad bij de Dierenbescherming maar dan mocht je hond gewoon mee het lokaal in of thuis laten.
José, Sammy & Lieveke
Wij hebben wel een theorie avond gehad bij de Dierenbescherming maar dan mocht je hond gewoon mee het lokaal in of thuis laten.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
-
Wij hadden aan het eind van de puppycursus één avond theorieles, zonder hond. Die was bij de buurvrouw. Ik vind het ook inderdaad heel raar om het alleen zijn van de hond voorzichtig op te bouwen terwijl ze aan de andere kant zomaar even 'n half uur in de auto of bench moeten zitten. Vreemde gedachtengang.
Abel doet het op alle fronten hartstikke goed behalve het alleen thuis zijn geeft nog steeds problemen terwijl we het in het begin toch rustig hebben opgebouwd.
Als ik 'n uur of anderhalf of zo even de deur uit ben voor boodschappen of wat dan ook is ie toch behoorlijk tekeer gegaan. Dat weet ik omdat ik dan m'n Iphone thuis achterlaat en alle geluiden opneem.
Enfin, dat is nog steeds 'n serieus aandachtspunt.
Abel doet het op alle fronten hartstikke goed behalve het alleen thuis zijn geeft nog steeds problemen terwijl we het in het begin toch rustig hebben opgebouwd.
Als ik 'n uur of anderhalf of zo even de deur uit ben voor boodschappen of wat dan ook is ie toch behoorlijk tekeer gegaan. Dat weet ik omdat ik dan m'n Iphone thuis achterlaat en alle geluiden opneem.
Enfin, dat is nog steeds 'n serieus aandachtspunt.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Het is voor ons ook lastig nu. Dieuwertje is helemaal 'op Lex' ...gaat hij even buiten klussen...vroemmm....staat ze alweer bij de deur. Denk maar niet dat ze slaapt...hup...zo op de pootjes.
We zullen langzaam op moet bouwen.
We zullen langzaam op moet bouwen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Wij zijn bij dezelfde hondenschool geweest als Jeanette maar dan hier in fluitenberg( ligt aan Hoogeveen vast) en idd ook Kasper moest in de bench tijdens de teorie gedeelte. Mocht het niet willen en de pup piepte: blafte nog na 5 minuten dan mocht je je pup gewoon mee nemen in de ruimte waar de teorie werd gegeven.Er waren ook baasjes die er op tegen waren dat de pup alleen moest blijven, en mochten direct mee naar binnen, dit was geen enkel probleem. Kasper heeft nooit problemen met de bench gehad en nog steeds niet. Maar idd een vreemde gedachtengang als het onderwerp over het opbouwen van het alleen zijn( met/ zonder) bench gaat.Ben het wel met Jeanette eens. Groetjes Alida