Wie heeft er goede ervaring met Martin Gaus school
Wie heeft er goede ervaring met Martin Gaus school
Ik ben nog steeds opzoek naar een goede honden school, ben al bij drie gaan kijken,
Maar bij alle drie had ik er geen goed gevoel over. Ik zit nu te twijfelen om in Katwijk of Oestgeest naar een Martin Gaus school te gaan. De puppycurssus bestaat uit 1 theorieles en 4 praktijklessen voor 78, euro . Het lijkt mij zo kort aan lessen , ik wil sowieso eerst gaan kijken , maar als jullie een goede reden hebben om het af te raden, hoor ik het graag
Maar bij alle drie had ik er geen goed gevoel over. Ik zit nu te twijfelen om in Katwijk of Oestgeest naar een Martin Gaus school te gaan. De puppycurssus bestaat uit 1 theorieles en 4 praktijklessen voor 78, euro . Het lijkt mij zo kort aan lessen , ik wil sowieso eerst gaan kijken , maar als jullie een goede reden hebben om het af te raden, hoor ik het graag
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Re: Wie heeft er goede ervaring met Martin Gaus school
Ik ben met Bobbie begonnen bij een Martin Gausschool, puur vanwege het feit dat zij hier in de regio als enigen nog-niet-volledig-ingeënte accepteerden. Ik vond het heel belangrijk al met 8 weken te kunnen starten en niet tot 12 weken moeten wachten. Na deze cursus ben ik naar cursussen gegaan die hier bij ons in het bos gegeven worden door Stella de Vries; over haar had ik veel goeds gehoord.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Als het mogelijk is, zou ik even gaan kijken.
Sfeer opsnuiven, kijken of het bij je past.
Sfeer opsnuiven, kijken of het bij je past.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat was de reden dat je er geen goed gevoel bij had. Want het is wel heel belangrijk dat er een klik is. Of stond de manier van lesgeven je niet aan?
Ik heb geen ervaring met een Martin Gaus school.
Ik ben lid van KC Pampus. Puppen vanaf acht weken zijn welkom.
De cursus bestaat uit 8 lessen waarvan 1 theorie. Kosten 32 euro.
Je moet wel een lidmaatschap van de club hebben om de lessen te mogen volgen, 25 euro per kalenderjaar.
KC Pampus zit niet bij jou in de buurt, ik geef de kosten alleen door om aan te geven dat ik Martin Gaus aan de dure kant vind. Maar misschien ga je er met heel veel plezier de lessen volgen, succes.
Je moet wel een lidmaatschap van de club hebben om de lessen te mogen volgen, 25 euro per kalenderjaar.
KC Pampus zit niet bij jou in de buurt, ik geef de kosten alleen door om aan te geven dat ik Martin Gaus aan de dure kant vind. Maar misschien ga je er met heel veel plezier de lessen volgen, succes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wij hebben er ook geen ervaring mee.
We trainen al jaren bij K.V.Nieuwegein. vergelijkbaar met KC Pampus en ook niet bij jullie in de buurt.....
We trainen al jaren bij K.V.Nieuwegein. vergelijkbaar met KC Pampus en ook niet bij jullie in de buurt.....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Bij nr 1 vond ik dat ze te veel gericht was op baasjes die naar mijn mening erg veel aandacht nodig hadden.Erna schreef:Wat was de reden dat je er geen goed gevoel bij had. Want het is wel heel belangrijk dat er een klik is. Of stond de manier van lesgeven je niet aan?
Bij nr 2 was ik wel tevreden , alleen de dame liep twee keer weg om een cigaretje te pakken?
Bij nr 3 was er alleen maar geschreeuw door cursusleidster
Jolanda en Trix
Wij mogen met Tara al volgende week woensdag starten. Dus met 8 weken. Een vriendin van mij had met haar hond hier cursussen gevolg naar tevredenheid. Prijs is vergelijkbaar met KC Pampus. Heb de groep gezien waar ik bij kom. Cursusleidster was rustig maar duidelijk. Voelde goed! Dus we gaan het ervaren en dat krijgen jullie zeker van mij te horen! Het is geen Martin Gaus hondenschool.
Is het buiten Barbara ?
Ik heb in januari welpencursus bij KC Delft gedaan, was lekker binnen in een hal.
Ik heb in januari welpencursus bij KC Delft gedaan, was lekker binnen in een hal.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Nummer 2 en 3 zouden bij mij ook meteen afvallen om de reden die je geeft.Waterstier schreef:Bij nr 1 vond ik dat ze te veel gericht was op baasjes die naar mijn mening erg veel aandacht nodig hadden.Erna schreef:Wat was de reden dat je er geen goed gevoel bij had. Want het is wel heel belangrijk dat er een klik is. Of stond de manier van lesgeven je niet aan?
Bij nr 2 was ik wel tevreden , alleen de dame liep twee keer weg om een cigaretje te pakken?
Bij nr 3 was er alleen maar geschreeuw door cursusleidster
De aanpak bij nr. 1 is zo gek nog niet.
Bazen moet (in veel gevallen) geleerd worden hoe een hond wordt opgevoed, dus worden zij "bestookt" met informatie en richtlijnen over de opvoeding. In de praktijk moet een baas dan de oefeningen doen die worden opgegeven. In de volgende les kunnen ze dan laten zien wat het pupje geleerd heeft.
Een pup opvoeden doe je niet in de aantal lessen die die voor de pupcursus staan, maar juist het steeds maar herhalen van de oefeningen zal de pup leren wat er van hem-haar verwacht wordt. En wel alles op een vrolijke manier aanleren, met de nodige beloninkjes tussendoor.
Succes maar weer.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Je hebt goede en veel minder goede MG scholen.
Wij zijn in Roermond gestart bij zo'n peperdure MG school.
De groepen waren veel te groot, en er was maar 1 instructeur.
Het was een lange en koude winter, en ook al was het 'indoor' (bij Intratuin op een bovenverdieping) het was er steen en steenkoud.
Deze man is na diverse klachten van o.a mij, zijn MG licentie kwijt.
Een mede cursist die ik later tegenkwam bij KC Echt, waar ik nu train, begon spontaan te huilen toen ik over MG Roermond begon....
Wij zijn in Roermond gestart bij zo'n peperdure MG school.
De groepen waren veel te groot, en er was maar 1 instructeur.
Het was een lange en koude winter, en ook al was het 'indoor' (bij Intratuin op een bovenverdieping) het was er steen en steenkoud.
Deze man is na diverse klachten van o.a mij, zijn MG licentie kwijt.
Een mede cursist die ik later tegenkwam bij KC Echt, waar ik nu train, begon spontaan te huilen toen ik over MG Roermond begon....
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Erna , ik ben het zeker met je eens , ik heb al eerder met mijn norwichterriers puppyles gehad en had ook met een pup iets meer aandacht nodig, maar hier ging het op het laatst helemaal niet meer over de pup , maar over hond van de buurvrouw en over de bazin d'r overgewicht. Ik zag ook duidelijk irritatie bij de andere baasjes .
En ja dan heb ik het alweer gezien , maar ik heb nog even en ga vrolijk verder zoeken.
En ja dan heb ik het alweer gezien , maar ik heb nog even en ga vrolijk verder zoeken.
Jolanda en Trix
Nou ja zeg, dat is natuurlijk niet de bedoeling.Waterstier schreef:Erna , ik ben het zeker met je eens , ik heb al eerder met mijn norwichterriers puppyles gehad en had ook met een pup iets meer aandacht nodig, maar hier ging het op het laatst helemaal niet meer over de pup , maar over hond van de buurvrouw en over de bazin d'r overgewicht. Ik zag ook duidelijk irritatie bij de andere baasjes .
Sterkte met zoeken.
Trainers die tijdens de les gaan roken, jakkes!
En baasjes die veel aandacht nodig hebben ok, maar dan wel m.b.t. de pup en diens behoeftes.
Trainers die tijdens de les gaan roken, jakkes!
En baasjes die veel aandacht nodig hebben ok, maar dan wel m.b.t. de pup en diens behoeftes.
Maureen
loes schreef:Is het buiten Barbara ?
Ja Loes is buiten. Als het te koud gaat worden dan ga ik een jasje voor Tara kopen.
Niet te snel doen hoor! Ze heeft een prima jasje aan
Maureen
Kou is beslist geen probleem, maar de meeste honden en zeker pups houden niet van een natte kont. Ik vond binnen ook een voordeel dat er weinig afleiding van buitenaf was. Een groep vreemde mensen en pups, vreemde zaken en commando's en dan die ene bekende: de baas (met een beloningsbrokje...)!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Met een volwassen hond vind ik het geen punt.
Alhoewel Bloem niet van regen houdt, denk ik dat ze wel zal speuren b.v. omdat dat reuze spannend is.
Maar aan de kant zitten en op je beurt wachten...brrr...
Met een pup zou ik 's winters niet buiten willen staan. Meestal ook nog in de schemering.
Niks aan.
De pup de pest in en ik een blaasontsteking...
Alhoewel Bloem niet van regen houdt, denk ik dat ze wel zal speuren b.v. omdat dat reuze spannend is.
Maar aan de kant zitten en op je beurt wachten...brrr...
Met een pup zou ik 's winters niet buiten willen staan. Meestal ook nog in de schemering.
Niks aan.
De pup de pest in en ik een blaasontsteking...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ik heb met Bobbie buiten gelest; midden in de winter.
De eerste 4x bij MG 's-avonds en daarna bij Stella overdag in het bos. Wij (Bobbie dan ) hebben er geen last van ondervonden hoor, dat het winter was. Voor mij als baasje, had het wat warmer mogen zijn, maar ik hou nu eenmaal sowieso meer van tropische temperaturen...
De eerste 4x bij MG 's-avonds en daarna bij Stella overdag in het bos. Wij (Bobbie dan ) hebben er geen last van ondervonden hoor, dat het winter was. Voor mij als baasje, had het wat warmer mogen zijn, maar ik hou nu eenmaal sowieso meer van tropische temperaturen...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Buiten trainen in de winter vind ik ook niet erg, zolang er maar voldoende beweging is. Mijn ervaring (bij andere hondenscholen dan die MG in Roermond) is dat bij extreme weersomstandigheden de les aangepast/ingekort werd.
Maar....geen jasje voor een hond .
Maar....geen jasje voor een hond .
Charlotte
Als het hier heel slecht weer is wordt de les van de pups en jonge honden in de kantine gegeven. Door een schuifwand is de kantine in tweeën te delen.
Gisteravond heeft een groepje jonge honden "restaurant " training gedaan.
was gisteren wel goed weer hoor.
Zou ook geen jas kopen. Lisa heeft een regenjas die ze niet aan wil. Die was alleen maar bedoeld om tussen de runs te dragen op een wedstrijddag zodat ze niet door en door nat wordt.
Gisteravond heeft een groepje jonge honden "restaurant " training gedaan.
was gisteren wel goed weer hoor.
Zou ook geen jas kopen. Lisa heeft een regenjas die ze niet aan wil. Die was alleen maar bedoeld om tussen de runs te dragen op een wedstrijddag zodat ze niet door en door nat wordt.