Wat me bij witte honden altijd al opviel en ik nu ook zie gebeuren bij Boy,ze verkleuren een beetje bruinachtig/rose.Vind dat een heel vies gezicht eigenlijk
Vraag me af hoe dat kan en of dat tegen te houden is.
Of bedoel je de vacht op bepaalde plaatsen, zoals onder de staart, bij de mond en ogen ?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik denk echt dat het aan de zuurgraad van het speeksel ligt. Nu hij die anti-tandsteenbrokjes krijgt denk ik dat het minder zal worden.
Er zit vast meer ijzer in zuurder speeksel waardoor er een roestkleur ontstaat, daar waar veel gelikt wordt ofzo. (veel hondjes hebben die kleur ook rond de tenen door veelvuldig likken daar)
Een prachtig voorbeeld van likkebaarden...!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik zie het inderdaad vaker bij licht gekleurde honden. Bij de ene wat meer dan de andere. Zowel om de snuit, als bij traanstrepen als ze daar last van hebben. En soms ook op plekken waar ze veelvuldig likken. Zal inderdaad vast wel iets in het speeksel en traanvocht zijn.....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Dieuwertje heeft een wat oranje vacht bij één oor. Een poosje terug zat er wat oorsmeer in de vacht, maar nu is het oké. Ruikt ook niet vreemd, dus geen ontsteking.
De vacht bij dat oor is nu dus verkleurd. Rond haar snoet ook een beetje.
Ik meen dat op de foto van haar vader, vlak voor zijn overlijden, ook een oranjeachtige vacht rond zijn snoet te zien was.
Toen dacht ik dat dat misschien door zijn speeksel kwam, dat door de medicatie beïnvloed was.
Volgende week gaat Bloem naar de trimster,ik zal haar eens vragen of er iets aan te doen is.
Herkent iemand dit?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Op de snoet, net onder de neus ongeveer, hebben ze allemaal een iets donkerder vachtkleur bij ons. Dat lijkt me ook heel vaak vochtig, dus ik denk dat het daardoor komt. Maar misschien ook niet.
Verder zie ik het bij die van ons niet....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )