Ha, ha, die Hieke. Ze poept morgen vast een mooi gekleurd drolletje.
Tsja, van dit soort dingen eten is Lisa ook niet vies, ze vreet ook de gekste dingen als ze de kans krijgt. Wat dat betreft lijkt ze op haar moeder.
Maar stelen, dat doet ze (bijna) nooit. Laatst toevallig een keertje. Toen ik drie jaar geleden gevallen was vond Megan dat heel zielig voor oma. Ze had een palmpasenstok gemaakt die ze aan iemand in een bejaardenhuis zou geven. Nou dat deed ze niet, ik kreeg de stok.
En oma bewaard alles, ook een stok waar paaseitjes en zakjes thee aanhingen en een mooi broodje op zat.
Broodje in plasticfolie verpakt en de stok in mijn hobbykamer gezet. Nu is die stok laatst omgevallen en ja, dan vindt Lisa toch echt dat ze daar aan mag komen. Broodje, dat inmiddels keihard was heeft ze helemaal opgegeten. Het plastic heb ik teruggevonden, vond ze gelukkig niet lekker. En het theezakje wel van de stok gepeuterd, maar dat was het toch niet, dus laten liggen.
En de paaseitjes die in een zakje aan de stok hingen, zaten gelukkig nog netje op hun plek.
Maar haar mams Hieke haalt rustig ook stukken fruit van de schaal,
Wel lastig Corrie dat ze nu ook al dingen gaat eten die niet voor consumptie bedoelt zijn. Dat wordt nog beter opletten of madam er niet bij kan.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.