Een hond erbij?!
Re: Een hond erbij?!
Hier gaat het zo; de dames krijgen allebei een bot. Daar beginnen ze dan meteen lekker aan te knagen, maar na een poosje laat Guusje die van haar liggen en gaat bij Finny staan zeuren, want dan wil ze die hebben.
Finny is niet van gisteren en gromt haar weg. Maar daar geeft dat kleine opdondertje niks om, en gaat lekker door, net zolang tot Finny opstaat en Guusje haar kans schoon ziet om het alsnog te gappen.
Die goeie oma gaat dan ongestoord verder aan Guusjes bot, en vaak herhaald dit tafereel zich .
Zo krijg je geen boek uit....
Finny is niet van gisteren en gromt haar weg. Maar daar geeft dat kleine opdondertje niks om, en gaat lekker door, net zolang tot Finny opstaat en Guusje haar kans schoon ziet om het alsnog te gappen.
Die goeie oma gaat dan ongestoord verder aan Guusjes bot, en vaak herhaald dit tafereel zich .
Zo krijg je geen boek uit....
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Dan heb je toch heel veel geluk dat je geen twee drammers in huis hebt.
Als oma niet bereid zou zijn om te ruilen zijn de rapen gaar
Als oma niet bereid zou zijn om te ruilen zijn de rapen gaar
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Nog nooit over na hoeven te denken, maar daar zit natuurlijk wel wat in.
Het regelt zich gelukkig vanzelf en daar ben ik blij om.
Het regelt zich gelukkig vanzelf en daar ben ik blij om.
Charlotte
Hier ook geen enkel probleem. De kleine hebberd duikt gelijk de bench in en Adah gaat met een pensstaafje of stuk hard brood op het halkleedje liggen knagen. Adah is niet eens zo gek op kauwbotten en laat het vaak na een poosje liggen, maar als Fija niet alles opheeft, gaat ze dat als een bezetene begraven, wat zonder tuin niet echt makkelijk is
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Hier lopen ze allebei heel nerveus met hun bot in de bek een verstopplek te zoeken.
Pas heel veel later wordt het bot echt opgekauwd. Maar door wie? Ik vermoed dat Jip beide botten weet te bemachtigen.....
Pas heel veel later wordt het bot echt opgekauwd. Maar door wie? Ik vermoed dat Jip beide botten weet te bemachtigen.....
Dit alles heeft natuurlijk te maken met de rangorde waarin honden van nature willen eten. De hoogstgeplaatste het eerst. Als die aan zijn trekken is gekomen en verzadigd is, mag de lagergeplaatste pas zijn deel komen halen.
Dus zal de alpha-hond geen goed gevoel hebben als de lagergeplaatste tegelijk een deel van de "buit" krijgt. Vandaar die onrust. Bij honden die niet zo op hun strepen staan, zal de onderlinge rivaliteit wat minder opvallen, maar je moet het wel begrijpen en dus niet op de verkeerde manier corrigeren.
Groetjes, Jozé
Dus zal de alpha-hond geen goed gevoel hebben als de lagergeplaatste tegelijk een deel van de "buit" krijgt. Vandaar die onrust. Bij honden die niet zo op hun strepen staan, zal de onderlinge rivaliteit wat minder opvallen, maar je moet het wel begrijpen en dus niet op de verkeerde manier corrigeren.
Groetjes, Jozé
Roosje zat nu net ook weer te knikkebollen in de mand met een flinke sigaar in haar bek. Even later loopt ze er piepend mee rond en uiteindelijk verstopt ze het kauwbot in Nina's bed. Dat is een veilige plek!
Tante Vera kijkt met één oog naar dit gedoe.
Tante Vera kijkt met één oog naar dit gedoe.
Roosje heeft de kunst afgekeken van Vera, want zij begraaft haar botjes toch altijd in de tuin.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dat kauwbotje is het enige waar ze strijd om hebben,Boy die gelijk gaat kauwen en Missy die het gaat begraven waarop Boy alle mogelijke moeite doet om het te pakken te krijgen dus als we ff niet opletten !!!
Ja, Rini: het is wel goed om het in de gaten te houden. Maar het is dus wel logisch dat de hoogste in rang vindt dat hij het mag hebben. Ik probeer zelf wat te schipperen. Anders heeft één hond nooit iets. Behalve dan als de eerste z'n buikje vol heeft.
Ja, Erna: dat klopt. Roosje weet ze soms wel te vinden.
Roosje wilde er ook al mee naar buiten, maar dan zijn we hem kwijt voorlopig. Ik heb haar nog niet echt een botje zien begraven, geloof ik. Ze legt hem dan gewoon ergens neer.
Roosje is een piep-pratend hondje. Soms denk je 'wat is er aan de hand?' en schrik je te gauw. Dit gedrag maar wat negeren, denk ik.
Ja, Erna: dat klopt. Roosje weet ze soms wel te vinden.
Roosje wilde er ook al mee naar buiten, maar dan zijn we hem kwijt voorlopig. Ik heb haar nog niet echt een botje zien begraven, geloof ik. Ze legt hem dan gewoon ergens neer.
Roosje is een piep-pratend hondje. Soms denk je 'wat is er aan de hand?' en schrik je te gauw. Dit gedrag maar wat negeren, denk ik.
Missy vind het ook niet echt lekker zo'n botje want daar moet je geduld voor hebben en dat heeft ze niet.Ze krijgen tegelijk eten en laten allebei wat brokjes liggen en ruilen dan.Echt leuk om te zien.
Het is wel heel leuk hè: twee honden!
Rini, als Missy nou pups krijgt, houd je er dan zelf nog een erbij?
Rini, als Missy nou pups krijgt, houd je er dan zelf nog een erbij?
Hoe moeilijk het misschien ook is om afscheid te nemen van puppy's ze gaan allemaal weg.We hebben ook de beslissing genomen dat Missy de laatste hond is.We worden dan maar oppas voor andere honden is vast ook hartstikke leuk.
Het zal wel moeilijk zijn, maar wel fijn dat het nu al zo duidelijk vastligt. Kun je er meteen op instellen.
En Missy de laatste hond...Poeh dat is ook een hele beslissing. Maar hondenoppas worden kan natuurlijk een goede oplossing zijn. Is er een speciale reden voor, Rini? Gewoon vrij willen kunnen gaan en staan over een aantal jaren?
En Missy de laatste hond...Poeh dat is ook een hele beslissing. Maar hondenoppas worden kan natuurlijk een goede oplossing zijn. Is er een speciale reden voor, Rini? Gewoon vrij willen kunnen gaan en staan over een aantal jaren?
Na 33 jaar honden,kat,konijnen,cavia's,vissen en vogels te hebben gehad houdt het een x op.We gaan er van uit dat Missy als jongste nog 10 tot 12 jaar meegaat en dan gaat onze leeftijd toch ook wel mee spelen helaas.En dat je niet altijd kan staan en gaan i.v.m. honden dat nemen me maar op de koop toe!
Zo hebben wij het al drie keer gedaan; alle pups weg. Het is behoorlijk slikken als ze eenmaal uitvliegen, maar je nieuw verworven vrijheid, na al die weken zorgen, is ook weer heel fijn. Ik denk (weet wel zeker) dat uit het vierde nest ook geen enkel hondje hier blijft. Zolang Finny nog vrolijk rondhuppeld zal er geen hondje blijven, ook al lijkt het fantastisch als je er ééntje aan kunt houden.rini schreef:Hoe moeilijk het misschien ook is om afscheid te nemen van puppy's ze gaan allemaal weg.We hebben ook de beslissing genomen dat Missy de laatste hond is.We worden dan maar oppas voor andere honden is vast ook hartstikke leuk.
Ja, en op enig moment ben je aan je laatste hond toe... ; nog maar niet aan denken voorlopig.
Charlotte
In de van Abtswoude-lijn zitten heel veel piepers, meestal i.p.v. blaffen, Norma deed het, Adah ook evenals Jelle. Fija deed het niet, maar doet nu ook mee, maar dat is meer een heel moeilijk kreunen..Ariënne schreef:Roosje is een piep-pratend hondje. Soms denk je 'wat is er aan de hand?' en schrik je te gauw. Dit gedrag maar wat negeren, denk ik.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wat een leuke verhalen van die hondjes die hun bot beschermen. Mozes heeft daar natuurlijk nog niet zoveel last van als 'enigs kind'. Wel hebben we voor de vakantie 2x vrienden met een hond op visite gehad die de brokken uit Mozes z'n bak begonnen te eten. Op vakantie zagen we daarna Mozes steeds z'n volle etensbak afdekken met de deken (!) en sindskort eet hij z'n brokken direct op. Hij is erachter dat het allemaal wat minder vanzelfsprekend is dan hij in eerste instantie dacht, .
En dat piepend spreken herken ik ook! Als hij nu op vreemde plekken moet slapen hoor je hem ook nog een tijdje 'praten', beetje zacht janken en piepen is dat, alsof hij in zichzelf praat omdat hij het niet snapt.
En dat piepend spreken herken ik ook! Als hij nu op vreemde plekken moet slapen hoor je hem ook nog een tijdje 'praten', beetje zacht janken en piepen is dat, alsof hij in zichzelf praat omdat hij het niet snapt.
ikheb ruim 8jaar 4 honden in huis gehad 3teven en1 reu. het reutje was een voormalig dekreutje.kwam bij een broodfokker vandaan. 2 teven waren geholpen en ik had nog een volle teef, diewas vrij agressief naar andere honden nmaar in huis was ze assepoester nooit gevechten gehad sasja de ranghoogste liet even haar tandenzien en het was over. mijnboxerteef was het langst in huis maar had de laatste jaren niets meer te vertellen. maar owee als een van de teckels zich in het nauw hadden gebracht bij een grote hond dan zochten ze wijselijk de boxer op . heb zelf nooit gefokt het reutje laten castreren van wege de volle teef die heelslecht tegen narcose kon. is ook na een ongeval met spoed geoper eerd en in de narcose gebleven. nu heb ik alleen lobkeinhuis endie is geholpen lobke is gek op honden behalve rotweilers en een d, herder verder mag alles binnenlopen heb ook vaak een loge en lobke istwee dagen van streek als die weg gaat .nogeven wachten en dan loopt hier ook een smous reu rond gr. hein
Maar dat kleine smouzenmannetje mag je niet laten castreren, die moet zich vermenigvuldigen.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje