Gekke dingen eten.
Re: Gekke dingen eten.
Kasper kan er ook wat van, gras, cavia keutels( gisteravond nog ) en heel soms poep van andere honden Probeer het wel te voorkomen, maar Kasper is soms echt supersnel hij heeft er geen last van gelukkig. Groetjes Alida
De honden waren even alleen en ik had met mijn domme hoofd de deur naar de bijkeuken niet dichtgedaan.
Ze doen in de kamer eigenlijk niets.
Dieuw gooit wel een kussen van de bank of sleept een trui die ergens hangt in de mand...maar dat is het.
De beloonbrokjes, die op tafel in een potje met los dekseltje staan, hebben ze nog nooit opgegeten b.v.
Nu had ze mijn kunststof klomp de kamer in gesjouwd en er een centimeter groot stukje van afgeknabbeld. Ik in paniek...dat wordt glas in hun maag, net zo als tennisballen.
Dus direct twee plakken ontbijtkoek uit de vriezer opgevoerd. Bloem mocht een beetje meelijden.
Vijf minuten later komt ze kauwend langs me lopen. Kijk in het bekkie....jahoor, het stukje klomp.
Enfin..de ontbijtkoek was lekker.
Ze doen in de kamer eigenlijk niets.
Dieuw gooit wel een kussen van de bank of sleept een trui die ergens hangt in de mand...maar dat is het.
De beloonbrokjes, die op tafel in een potje met los dekseltje staan, hebben ze nog nooit opgegeten b.v.
Nu had ze mijn kunststof klomp de kamer in gesjouwd en er een centimeter groot stukje van afgeknabbeld. Ik in paniek...dat wordt glas in hun maag, net zo als tennisballen.
Dus direct twee plakken ontbijtkoek uit de vriezer opgevoerd. Bloem mocht een beetje meelijden.
Vijf minuten later komt ze kauwend langs me lopen. Kijk in het bekkie....jahoor, het stukje klomp.
Enfin..de ontbijtkoek was lekker.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dus niks stukje klomp in haar maag?!
De peperkoek kom je morgen of zo wel weer tegen...
De peperkoek kom je morgen of zo wel weer tegen...
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Gelukkig niet Charlotte. Wel schrikken.Charlotte schreef:Dus niks stukje klomp in haar maag?!
...
Net een verhaal gehoord van de curus-juf. Hondje dood na het eten van een paar stukjes tennisbal.
Gelukkig goed afgelopen Groetjes Alida
Je schrikt je toch een bult op zo'n moment.
Liever een paar plakken koek teveel uitgedeeld dan ellende in de maag
Liever een paar plakken koek teveel uitgedeeld dan ellende in de maag
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
- jetwolrich
Onze oude Appenzeller Micos had een keer een klos bindtouw voor de planten te pakken.
Gewoon bij het begin beginnen dacht hij, en toen ik hem betrapte kauwde hij rustig stukje bij beetje dat touw naar binnen.
Ik kon er zo`n anderhalve meter weer uittrekken. Het kriebelde hem wel in zijn keel. :wink2:
Verder nergens last van gehad.
Gewoon bij het begin beginnen dacht hij, en toen ik hem betrapte kauwde hij rustig stukje bij beetje dat touw naar binnen.
Ik kon er zo`n anderhalve meter weer uittrekken. Het kriebelde hem wel in zijn keel. :wink2:
Verder nergens last van gehad.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Ook met de schrik vrij.
Sommige maken het wel erg spannend hoor.
Sommige maken het wel erg spannend hoor.
Charlotte
Schrikken Jeanette, gelukkig hadden ze het nog niet naar binnen gewerkt.
De ontbijtkoek heeft in ieder geval goed gesmaakt.
De ontbijtkoek heeft in ieder geval goed gesmaakt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dorus heeft al een keer een fleecespeeltje weggewerkt. D.w.z. een sliert eruit getrokken en die grotendeels weggewerkt. Zonder dat wij het gemerkt hadden. We zagen het pas toen hij een wel erg lange keutel probeerde uit te poepen. Ca. 50 cm lang......
Met de schrik vrij. Onze schrik en hij vrij. Nu zijn alle knopen dubbel gecontroleerd en alle twijfelgevallen met het vuil mee. Wat daar nou zo lekker aan is?????
Met de schrik vrij. Onze schrik en hij vrij. Nu zijn alle knopen dubbel gecontroleerd en alle twijfelgevallen met het vuil mee. Wat daar nou zo lekker aan is?????
Maureen
Goh die Dorus, gelukkig ook goed afgelopen.
Heb ook geen idee waarom sommige honden van die rare dingen eten.
Een Kelpie van onze vereniging heeft een keer een deel van haar bench kussen opgegeten, inclusief een stuk van de rits. Moest een DA aan te pas komen, is gelukkig ook goed gekomen.
Lisa vreet wel van alles van de straat, strand of uit het bos. Maar gelukkig geen delen van haar knuffels.
Heb ook geen idee waarom sommige honden van die rare dingen eten.
Een Kelpie van onze vereniging heeft een keer een deel van haar bench kussen opgegeten, inclusief een stuk van de rits. Moest een DA aan te pas komen, is gelukkig ook goed gekomen.
Lisa vreet wel van alles van de straat, strand of uit het bos. Maar gelukkig geen delen van haar knuffels.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Daarom heeft Bobbie ook geen knuffels of tennisballen; hij vreet ze echt op.
Een lange fleecedrol kennen wij hier helaas maar al te goed; vroeger zelfs met totaal intact gebleven stukjes playmobil erin...
Misschien gaat het nu met knuffels wel goed, maar ik voel er weinig voor dat uit te proberen. Tennisballen haalt hij op als ik ze weggooi, maar op een gegeven moment stopt hij met het spelletje en begint die bal dan vakkundig te ontleden...
't-Blijft toch een beetje een rare hond...
Een lange fleecedrol kennen wij hier helaas maar al te goed; vroeger zelfs met totaal intact gebleven stukjes playmobil erin...
Misschien gaat het nu met knuffels wel goed, maar ik voel er weinig voor dat uit te proberen. Tennisballen haalt hij op als ik ze weggooi, maar op een gegeven moment stopt hij met het spelletje en begint die bal dan vakkundig te ontleden...
't-Blijft toch een beetje een rare hond...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Knuffels verdwijnen hier ook in de magen.
Lijkt wel of ze dit van elkaar overnemen, Finny deed het, Guusje en Stien doen het.
Alleen als we pups hebben zijn er knuffels, en dan moeten wij oppassen dat er geen onderdelen opgegeten worden door de 'verstandige' honden.
Tennisballen idem, na het spelen leggen we die ook weer weg.
Lijkt wel of ze dit van elkaar overnemen, Finny deed het, Guusje en Stien doen het.
Alleen als we pups hebben zijn er knuffels, en dan moeten wij oppassen dat er geen onderdelen opgegeten worden door de 'verstandige' honden.
Tennisballen idem, na het spelen leggen we die ook weer weg.
Charlotte
Fija is ook een grote snaaier (vannacht stond ze midden op de eettafel omdat er een stukje stokbrood lag, Bert werd er wakker van want hij slaapt in de kamer vanwege oude Adah), haar knuffels krijgen wel eens een blessure maar echt opgegeten wordt er nooit wat. Ze zou zonder knuffel ook onthand zijn, zeker in de zomer als er nergens sokken liggen, want ze moet in heel veel situaties een knuffel pakken en ons aanbieden of er mee rondlopen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
...waarom denk je dat het hier in huis een grote puinhoop is? Dat ligt allemaal aan Bobbie die constant sokken, schoenen, theedoeken, blaadjes, eigenlijk alles dus, komt aanbieden als hij dat nodig vindt. (en het dan dus overal laat slingeren... )loes schreef:zeker in de zomer als er nergens sokken liggen, want ze moet in heel veel situaties een knuffel pakken en ons aanbieden of er mee rondlopen.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Maureen