Ik, Jente!!!
Re: Ik, Jente!!!
Dat klinkt als: "het gaat weer een stuk beter met de darmen en er is energie genoeg voor nieuwe avonturen"
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Kom maar op met die nieuwe avonturen! Fijn dat je je weer beter voelt Jente groetjes Alida
Zo, daar ben ik weer. Door allerlei dingetjes duurde het even voordat ik mij weer kan melden. Elke dag beleef ik wel wat natuurlijk. Zo heb ik ook al echte onweersbuien doorstaan. Ik was zelfs met mijn baasje buiten. Lichtflits hier, lichtflits daar, soms schrok ik wel maar ik zag dat mijn baasje niet bang was, dus hoefde ik het ook niet te zijn. Van oorsprong liep ik met paarden mee maar ik vind ze in het echt wel groot. We lopen er nu elke dag expres bij langs. het wordt wel wat beter maar onder de indruk ben ik nog wel. Ook heb ik hier wat beleefd. Ik kwam tegen een schrikdraad aan. Nou dat was wel een klap zeg. Ik piepte erover. Dit maakt alles nog wel wat spannender om hier weer langs te komen. Als we 's avonds ons laatste rondje doen moet ik vaak achterom kijken. Even alles in mij opnemen en dan weer verder. Volgens mijn baasje doe ik dat opvallend vaak. Wel ontwikkel ik wel een beetje dat ik veel hap naar de handen van mijn baasjes. Ze proberen het te negeren. ed. maar het lukt hun nog niet. Ze weten eigenlijk even niet wat ze er mee aan moeten. Ik hou vol. Ik bijt niet door hoor maar kan maar niet stoppen. Hebben jullie misschien nog ideetjes voor mijn baasjes??? Dan nog een laatste nieuwtje. Laatst tijdens een wandeling was ik aan het snuffelen, dat doe ik graag, wat vond ik toen????? Een echte smartphone (Iphone). Vol trots heb ik die naar mijn baas gebracht. Deze hebben een oproep geplaatst in een plaatselijke krant. De eigenaar heeft zich al gemeld. Die was maar wat blij. En ik trots natuurlijk. Even tot zover.
Zo! Nog een speursmous erbij. Maar liefst een telefoon gevonden.
Over happende Smousjes kun je een en ander bijlezen bij de avonturen van Bero en Indy/Moen. Daar zijn ook tips! In de praktijk getest....
Over happende Smousjes kun je een en ander bijlezen bij de avonturen van Bero en Indy/Moen. Daar zijn ook tips! In de praktijk getest....
Maureen
Hallo hink jan , ik lees net je bijt probleem .
Mag ik je wat tips geven .
Allereerst wil ik vertellen dat wij allerlei tips al hadden opgevolgd , en echt niets hielp , bij sommige tips werd het zelfs nog erger.
Begin eerst om alle piepjes uit de speeltje te halen .
Vervolgen pak je elke keer als hij bijt jente heel rustig op , wacht net zolang totdat Jente rustig in je armen hangt. Leg Jente daarna rustig in de bench voor 5 minuutjes, bouw dit elke keer op met 5 min. extra.
Soms moet het wel eens drie keer achter elkaar , maar dat is niks erg.
Als Jente stil is haal je hem uit de bench en negeer hem. Herhaal dit zo vaak als nodig is .
Wat ook heel belangrijk is dat je zorgt dat er meer rust in zijn tent komt , leg hem daarom twee uur in de bench en laat hem 1 uur los. Bij ons werkte dit binnen twee dagen , niet dat al het bijten over was ,maar we merkte dat het minder werd.
Dit was binnen twee weken helemaal over, toen zijn we langzaam terug gegaan naar twee uur uit bench en minimaal 1 uur in de bench , behalve natuurlijk als hij sliep , dan bleef hij gewoon in de bench totdat hij wakker werd.
En met nadruk zeg ik nogmaals schroom niet want vooral in het begin moet je dit heel vaak doen , maar het heeft bij ons heel goed gewerkt.
Nog een tip , als je Jente in je armen hebt en hij wordt heel wild ,hou echt vol , laat hem niet winnen, soms kan het wel een kwartier duren ,maar het is voor een goed doel .
Sterkte en houd ons op de hoogte , en ik hoop dat je ook weer heel snel een lieve Jente terug krijgt, net zoals bij ons met Bero , want vanaf die tijd is het een en al genieten met onze kanjer Bero.
Mag ik je wat tips geven .
Allereerst wil ik vertellen dat wij allerlei tips al hadden opgevolgd , en echt niets hielp , bij sommige tips werd het zelfs nog erger.
Begin eerst om alle piepjes uit de speeltje te halen .
Vervolgen pak je elke keer als hij bijt jente heel rustig op , wacht net zolang totdat Jente rustig in je armen hangt. Leg Jente daarna rustig in de bench voor 5 minuutjes, bouw dit elke keer op met 5 min. extra.
Soms moet het wel eens drie keer achter elkaar , maar dat is niks erg.
Als Jente stil is haal je hem uit de bench en negeer hem. Herhaal dit zo vaak als nodig is .
Wat ook heel belangrijk is dat je zorgt dat er meer rust in zijn tent komt , leg hem daarom twee uur in de bench en laat hem 1 uur los. Bij ons werkte dit binnen twee dagen , niet dat al het bijten over was ,maar we merkte dat het minder werd.
Dit was binnen twee weken helemaal over, toen zijn we langzaam terug gegaan naar twee uur uit bench en minimaal 1 uur in de bench , behalve natuurlijk als hij sliep , dan bleef hij gewoon in de bench totdat hij wakker werd.
En met nadruk zeg ik nogmaals schroom niet want vooral in het begin moet je dit heel vaak doen , maar het heeft bij ons heel goed gewerkt.
Nog een tip , als je Jente in je armen hebt en hij wordt heel wild ,hou echt vol , laat hem niet winnen, soms kan het wel een kwartier duren ,maar het is voor een goed doel .
Sterkte en houd ons op de hoogte , en ik hoop dat je ook weer heel snel een lieve Jente terug krijgt, net zoals bij ons met Bero , want vanaf die tijd is het een en al genieten met onze kanjer Bero.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Tijdens het vouwen van de was bedacht ik me dat ik ook nog met klem wil zeggen dat je dit met heel veel rust uitvoert.
Ik kan mij voorstellen dat terwijl Jente bijt en je echt pijn hebt hem heel boos op wil pakken, ik zeg niet doen , heel rustig oppakken en ook met heel veel rust in de bech.
Nogmaals sterkte.
Ik kan mij voorstellen dat terwijl Jente bijt en je echt pijn hebt hem heel boos op wil pakken, ik zeg niet doen , heel rustig oppakken en ook met heel veel rust in de bech.
Nogmaals sterkte.
Jolanda en Trix
Jente is een meisje, dus de kans dat ze wat minder 'hardnekkig' is als stoere Bero is groot.
Succes er mee, hoop dat ze het snel begrijpt.
Succes er mee, hoop dat ze het snel begrijpt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Oh oeps domme fout
Jolanda en Trix
Nou bedankt voor alle tips. Ook vrouwtjes kunnen volhardend zijn hoor! We zijn het direct aan het proberen. Ik hou jullie op de hoogte.
Fijn,
Jolanda en Trix