Teun
Re: Teun
Een heuse Bootsmous! Geweldig hoe hij zijn plekje weet, thuis en op de boot.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
-
- Contacteer:
Super leuk om te lezen!
Wat een drama hè, al die mensen die je op moet voeden dat ze niet alle honden mogen aaien
Zo leuk dat jullie samen zo genieten op de boot. Heerlijk.
Fijne vakantie nog!! Dikke knuf van Fay aan haar grote broer!!
Wat een drama hè, al die mensen die je op moet voeden dat ze niet alle honden mogen aaien
Zo leuk dat jullie samen zo genieten op de boot. Heerlijk.
Fijne vakantie nog!! Dikke knuf van Fay aan haar grote broer!!
Het voorrecht samen te wonen met Banjer (kruising) en Fay (Hollandse Smoushond; Tilly van Suubseto - 02-01-2015 Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
http://www.inharmoniemetuwhond.nl/blog
-
Leuk dat het zo goed gaat op de boot, fijne vakantie heerlijk genieten
Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)
Die boot is zijn 2e thuis.
Wat een feest dat hij op de woelige baren en in havens weet wat je van hem wilt.
Dat is genieten.
Wat een feest dat hij op de woelige baren en in havens weet wat je van hem wilt.
Dat is genieten.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ach zo heerlijk dat Teun het zo goed doet.
En het is ook zo een heerlijke schat , hihi groet van Bero aan Teun.
En het is ook zo een heerlijke schat , hihi groet van Bero aan Teun.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
- e kuilboer
Na 3 weken vakantie is het heerlijk om hier alle verhalen 'bij-te-lezen'! Wat een avonturen allemaal
Teun is nu nog een beetje de weg kwijt thuis. Ik ben weer vroeg de deur uit en meneer staat dan weer heel sip te kijken. Maar Maarten is de hele dag bij hem dus komt wel goed.
Op de boot was het echt genieten. Voor op het dek met z'n neus in de wind. Prachtig vond ie het! Wij ook In totaal 3x 'per ongeluk' van de boot af gesprongen, maar zodra wij een brul gaven wist ie niet hoe snel hij weer terug moest. Prima hoor. Zwemmen hebben we niet echt kunnen oefenen, ik vond het voor mezelf te koud om er in te gaan, jaja, ik weet het: watje Maar dat gaat vast goed komen.
Met eten heeft Teun een probleem. Hij vind het niet echt nodig, neemt een hap en rent er weer vandoor. Zit nu een beetje te dubben. Is het nou goed/verstandig om de bak na 10 min weg te halen of is het beter om het voer te laten staan om hem af en toe zelf te laten eten. Ik heb nu wel al ander voer gehaald en heb het idee dat hij hier iets meer tijd voor neemt. Hij is absoluut niet dik (eerder mager ) en 'snoep' krijgt hij maar af en toe.
Teun is nu nog een beetje de weg kwijt thuis. Ik ben weer vroeg de deur uit en meneer staat dan weer heel sip te kijken. Maar Maarten is de hele dag bij hem dus komt wel goed.
Op de boot was het echt genieten. Voor op het dek met z'n neus in de wind. Prachtig vond ie het! Wij ook In totaal 3x 'per ongeluk' van de boot af gesprongen, maar zodra wij een brul gaven wist ie niet hoe snel hij weer terug moest. Prima hoor. Zwemmen hebben we niet echt kunnen oefenen, ik vond het voor mezelf te koud om er in te gaan, jaja, ik weet het: watje Maar dat gaat vast goed komen.
Met eten heeft Teun een probleem. Hij vind het niet echt nodig, neemt een hap en rent er weer vandoor. Zit nu een beetje te dubben. Is het nou goed/verstandig om de bak na 10 min weg te halen of is het beter om het voer te laten staan om hem af en toe zelf te laten eten. Ik heb nu wel al ander voer gehaald en heb het idee dat hij hier iets meer tijd voor neemt. Hij is absoluut niet dik (eerder mager ) en 'snoep' krijgt hij maar af en toe.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
- jetwolrich
Ik had een logésmous , Rengertje, uit het eerste nest van Beer.
Hij deed dat net zo. Een hapje en dan was er al weer iets anders of leukers te doen.
De bak laten staan was geen optie. Maira, Beer en Indy wilden hem maar al te graag helpen.
Ik heb hem in de voerkong zijn eten gegeven.
Lekker voetballen en de brokjes rolden hem zo in zijn bekje.
Hij vond het prachtig, en ik had een gerust hart, want honden die niet eten, en zeker een logé, dat vind ik niet zo fijn.
Thuis blijkt hij ook niet geïnteresseerd te zijn in zijn eten. Maar hij heeft geen concurrentie, dat is het misschien ook.
Hij deed dat net zo. Een hapje en dan was er al weer iets anders of leukers te doen.
De bak laten staan was geen optie. Maira, Beer en Indy wilden hem maar al te graag helpen.
Ik heb hem in de voerkong zijn eten gegeven.
Lekker voetballen en de brokjes rolden hem zo in zijn bekje.
Hij vond het prachtig, en ik had een gerust hart, want honden die niet eten, en zeker een logé, dat vind ik niet zo fijn.
Thuis blijkt hij ook niet geïnteresseerd te zijn in zijn eten. Maar hij heeft geen concurrentie, dat is het misschien ook.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
-
- Contacteer:
Wat is zo'n vakantie weer snel voorbij hè! Fijn dat jullie zo genoten hebben.
Het is zo moeilijk te zeggen waarom Teun niet goed eet en dus ook moeilijk om tot de juiste oplossing te komen.
Ik zou altijd eerst uitsluiten of het medisch is (dierenarts). Bijv. of zijn tanden goed zijn gewisseld maar zo zijn er nog veel meer oorzaken waarom een hond niet eet.
Ik weet niet sinds wanneer dit probleem speelt? Wellicht is stress de oorzaak, dan eet een hond ook niet/slecht. Zou hij door de bootreis wat van slag kunnen zijn? Dan zou het vanaf de bootreis (of het inpakken etc. voor de reis) of na de bootreis (wennen aan het thuis zijn, dat jij weer weg bent) spelen.
Verder zijn er honden die merken dat het aandacht genereert als ze hun bakje niet meteen leeg eten. Het baasje wijst bijvoorbeeld bezorgd naar het bakje voer, verteld hem hoe lekker het is of dat hij echt iets moet eten etc. Die aandacht kunnen ze zo leuk vinden dat ze hun voer laten staan, want dat levert ze aandacht op. Zet de bak neer en besteed er verder geen aandacht meer aan.
Ook lekkers erbij doen of ander voer geven kan het probleem verergeren. Als ze hun bakje laten staan, komt er iets lekkerders!
Check voor de zekerheid of Teun idd het gewicht heeft dat bij zijn grootte en leeftijd hoort.
Misschien krijgt hij toch iets meer dan dat hij nodig heeft. Iets minder gaan voeren zou er dan voor moeten zorgen dat hij uiteindelijk weer goed gaat eten omdat hij weer trek heeft. Ze gaan nu ook richting de leeftijd dat de groei minder wordt en ze weer minder eten mogen hebben. Mijn oude hond liet zijn eten ook steeds vaker staan. Ben hem uiteindelijk iets minder gaan voeren (minder nodig door minder actief zijn) en het probleem is zo goed als opgelost. Check het voeradvies ook. Vaak staat er meer op de zak vermeld dan ze nodig hebben. Zijn ribben moet je goed kunnen voelen, maar je vingers mogen er niet tussen kunnen liggen.
Als het dit allemaal niet is, kun je zijn bakje idd na 10 min weg halen. Dan na een half uur weer 10 minuten geven. Eet hij nog niet, dan krijgt hij het bakje op het tijdstip van de volgende maaltijd.
Overigens is zijn zus Fay het tegenovergestelde; die heeft voor haar brokjes voerspeeltjes en een anti schrok bak voor het vlees. Die eet niet maar vreet, haha. Die moet ik zelfs trainen omdat ze anders haar voer en botjes verdedigd. Pas was er een brokje onder de plint beland. Ze zou de plint eraf gesloopt hebben als ik niet in had gegrepen.
Ik hoop dat je hier wat me kan.
Het is zo moeilijk te zeggen waarom Teun niet goed eet en dus ook moeilijk om tot de juiste oplossing te komen.
Ik zou altijd eerst uitsluiten of het medisch is (dierenarts). Bijv. of zijn tanden goed zijn gewisseld maar zo zijn er nog veel meer oorzaken waarom een hond niet eet.
Ik weet niet sinds wanneer dit probleem speelt? Wellicht is stress de oorzaak, dan eet een hond ook niet/slecht. Zou hij door de bootreis wat van slag kunnen zijn? Dan zou het vanaf de bootreis (of het inpakken etc. voor de reis) of na de bootreis (wennen aan het thuis zijn, dat jij weer weg bent) spelen.
Verder zijn er honden die merken dat het aandacht genereert als ze hun bakje niet meteen leeg eten. Het baasje wijst bijvoorbeeld bezorgd naar het bakje voer, verteld hem hoe lekker het is of dat hij echt iets moet eten etc. Die aandacht kunnen ze zo leuk vinden dat ze hun voer laten staan, want dat levert ze aandacht op. Zet de bak neer en besteed er verder geen aandacht meer aan.
Ook lekkers erbij doen of ander voer geven kan het probleem verergeren. Als ze hun bakje laten staan, komt er iets lekkerders!
Check voor de zekerheid of Teun idd het gewicht heeft dat bij zijn grootte en leeftijd hoort.
Misschien krijgt hij toch iets meer dan dat hij nodig heeft. Iets minder gaan voeren zou er dan voor moeten zorgen dat hij uiteindelijk weer goed gaat eten omdat hij weer trek heeft. Ze gaan nu ook richting de leeftijd dat de groei minder wordt en ze weer minder eten mogen hebben. Mijn oude hond liet zijn eten ook steeds vaker staan. Ben hem uiteindelijk iets minder gaan voeren (minder nodig door minder actief zijn) en het probleem is zo goed als opgelost. Check het voeradvies ook. Vaak staat er meer op de zak vermeld dan ze nodig hebben. Zijn ribben moet je goed kunnen voelen, maar je vingers mogen er niet tussen kunnen liggen.
Als het dit allemaal niet is, kun je zijn bakje idd na 10 min weg halen. Dan na een half uur weer 10 minuten geven. Eet hij nog niet, dan krijgt hij het bakje op het tijdstip van de volgende maaltijd.
Overigens is zijn zus Fay het tegenovergestelde; die heeft voor haar brokjes voerspeeltjes en een anti schrok bak voor het vlees. Die eet niet maar vreet, haha. Die moet ik zelfs trainen omdat ze anders haar voer en botjes verdedigd. Pas was er een brokje onder de plint beland. Ze zou de plint eraf gesloopt hebben als ik niet in had gegrepen.
Ik hoop dat je hier wat me kan.
Het voorrecht samen te wonen met Banjer (kruising) en Fay (Hollandse Smoushond; Tilly van Suubseto - 02-01-2015 Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
- e kuilboer
Hoi Miranda, dank voor je verhaal Ik ga het deze week gewoon even rustig bekijken/afwachten. Hij is lekker speels en vrolijk, dus zal me nog maar niet druk maken. Eerst maar weer de rust van thuis oppakken.
Groetjes Maarten en Ellen
Moos had/heeft (in niet zwangere toestand) hetzelfde met eten. Ik heb alles geprobeerd, maar uiteindelijk staat er gewoon de hele dag een bakje voer waar af en toe een hap van wordt genomen. Gaat prima, maar is wel iets wat ik pas zou doen als niets meer werkt.
Waarschijnlijk is hij gewoon kieskeurig en vindt hij de brokjes niet zo lekker
Waarschijnlijk is hij gewoon kieskeurig en vindt hij de brokjes niet zo lekker
Suske eet ook weinig. Laat het 's ochtends meestal haar voer staan en dan krijgt ze het 's avonds weer. Deed ze ook alspup al, alleen toen Fien er net was at ze wat beter.
Wij hebben ons er nooit echt druk om gemaakt.
Wij hebben ons er nooit echt druk om gemaakt.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Bobbie at vroeger ook heel slecht en ik heb vrij snel besloten me er niet meer druk om te maken. Hij kreeg tenslotte voldoende aangeboden; na een minuut of 10 haalde ik het weer weg tot de volgende voedingstijd.
Pas toen hier 2 jaar later zijn zoon Diesel zijn intrede deed, ging meneer eten. Diesel begon namelijk steevast doodleuk aan Bobbies bak nadat de zijne leeg was. Omdat hij dit hem absoluut niet gunde besloot hij kennelijk het dan in Godsnaam toch maar zelf op te eten. Binnen een dag of 3 was zijn "eetprobleem" opgelost.
...Dus als je er echt mee zit kun je misschien een paar dagen een hondje lenen om ze tegelijkertijd hun eten te geven...?
Pas toen hier 2 jaar later zijn zoon Diesel zijn intrede deed, ging meneer eten. Diesel begon namelijk steevast doodleuk aan Bobbies bak nadat de zijne leeg was. Omdat hij dit hem absoluut niet gunde besloot hij kennelijk het dan in Godsnaam toch maar zelf op te eten. Binnen een dag of 3 was zijn "eetprobleem" opgelost.
...Dus als je er echt mee zit kun je misschien een paar dagen een hondje lenen om ze tegelijkertijd hun eten te geven...?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Baukje was als pup ook geen vlotte eetster, maar wij hadden er nog drie lopen. Zij kreeg haar bakje in de bench, zodat ze even veilig kon knabbelen. Maar zodra de rest uitgeschrokt was, stonden ze te kijken. Binnen een paar weken at Baukje net zo vlot als de rest en was het geschrok weer een eind over, want er was toch niks meer te halen bij de Bauk.
Zolang Teun niet te mager is of heel sloom wordt, is er niks mis lijkt me.
Zolang Teun niet te mager is of heel sloom wordt, is er niks mis lijkt me.
Maureen
Het effect van Fien erbij duurde maar even. Sus staat haar voer met liefde af...
groetjes, Karin
Die Suske toch...bij ons is het effect blijvend gebleken...
Maureen
- jetwolrich
Hier krijgen Maira de Appenzeller en Beer naast elkaar hun eten en Indy eet nog in haar konijnenren.
De oudere honden pakken eigenlijk nooit iets van Indy af, terwijl het deurtje weleens open blijft.
Maar alles gaat altijd schoon op.
Indy is een hongerlap, ze heeft toen ze zo ziek was te weinig binnengekregen en haar hersenen zijn ingesteld op eten en nog eens eten.
Als ik toe zou geven werd ze kogelrond......
De oudere honden pakken eigenlijk nooit iets van Indy af, terwijl het deurtje weleens open blijft.
Maar alles gaat altijd schoon op.
Indy is een hongerlap, ze heeft toen ze zo ziek was te weinig binnengekregen en haar hersenen zijn ingesteld op eten en nog eens eten.
Als ik toe zou geven werd ze kogelrond......
Jet Wolrich
Oh maar Bero ook Jet en die heeft in het nest toch echt genoeg en raak kunnen eten , maar nog hoor, als ik het 5 x neer zet eet hij het ook op .
Jolanda en Trix
Een volwassen hond kan 70! dagen zonder eten.
Dat heb ik mij laten vertellen tijdens een theorieles op een hondenschool (met Stien).
Het verhaal van Miranda is heel duidelijk, zo werd het ook bij ons uit de doeken gedaan.
Stien is ook niet altijd een gulzige eter.
10 Minuten, dan gaat het weg en krijgt ze een paar uur later weer een kans.
Eet ze niet, jammer dan.
Moet dan wel oppassen dat het niet in Guusje verdwijnt, die laat nooit eten staan.
Tijdens haar dracht en zoogperiode at Stien alles... dus wie honger heeft, eet!
Ik snap nog steeds niet dat een hond die 'slecht' eet, toch te dik is?!
Die zijn hun baasjes te slim af, weten dat die heel snel overstag gaan.
Dat heb ik mij laten vertellen tijdens een theorieles op een hondenschool (met Stien).
Het verhaal van Miranda is heel duidelijk, zo werd het ook bij ons uit de doeken gedaan.
Stien is ook niet altijd een gulzige eter.
10 Minuten, dan gaat het weg en krijgt ze een paar uur later weer een kans.
Eet ze niet, jammer dan.
Moet dan wel oppassen dat het niet in Guusje verdwijnt, die laat nooit eten staan.
Tijdens haar dracht en zoogperiode at Stien alles... dus wie honger heeft, eet!
Ik snap nog steeds niet dat een hond die 'slecht' eet, toch te dik is?!
Die zijn hun baasjes te slim af, weten dat die heel snel overstag gaan.
Charlotte