Teun

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Trix

Re: Teun

Bericht door Trix »

Misschien toch nog even volhouden Ellen , zou zo leuk zijn om jullie weer te zien tijdens de cllubmatch
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Miranda Jacobs
Contacteer:

Bericht door Miranda Jacobs »

Wat fijn dat Teun niets geeft om het onweer. :cheer:

Je kunt les nemen in plukken, bijv. bij Rita Pouw. Ze legt de ene helft uit en doet het voor, de andere helft is voor jou. Als je hem in een stripvacht zet ziet hij er toch nog leuk uit met de clubmatch. Zeker omdat het begint te kriebelen is dit wellicht een optie? Suc6 met het maken van een keuze, altijd lastig...

Knuffel aan Teun!
Het voorrecht samen te wonen met Banjer (kruising) en Fay (Hollandse Smoushond; Tilly van Suubseto - 02-01-2015 Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
http://www.inharmoniemetuwhond.nl/blog

karin73

Bericht door karin73 »

Ik zelf zou bij de eerste echte plukbeurt ook echt plukken en niet strippen. Beter voor de vachtontwikkeling, heb ik begrepen. Maar ja... een blote Teun bij de clubmatch is ook zo maar wat.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dieuw is geplukt, beter voor haar vacht. Dan maar bloot op de show. :grijns:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Als de eerste haren hier los gaan zitten, duurt het zeker nog zo'n 6 weken voor ik hem onderhanden neem. (Volgens mij kun je met Teun dus nog prima wachten tot na de clubmatch.) Ik wil er zeker van zijn dat het overal goed rijp is zodat het plukken zo prettig mogelijk voor hem is. Hij vindt het namelijk echt de naarste dag van het jaar... Bob wordt hier eens in de 9 à 10 maanden geplukt.
Het voordeel van wat later plukken vind ik dat zijn nieuwe vacht eronder niet zo kort is. Het nadeel is dat hij voor een wat langere periode zorgt voor een vol reservoir van m'n stofzuiger...
En voor een mooie vachtontwikkeling zou ik zeker de eerste keren volledig plukken en nog niet gaan strippen....
Succes! :ja:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Miranda Jacobs
Contacteer:

Ik wordt nu toch wel heel nieuwsgierig waarom het beter is voor de vacht om niet meteen te strippen... Kan iemand mij vertellen waarom dit is of waar ik die info kan vinden? :?:
Het voorrecht samen te wonen met Banjer (kruising) en Fay (Hollandse Smoushond; Tilly van Suubseto - 02-01-2015 Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Ja hoor, ik wilde ook echt de eerste keren echt plukken en later eventueel stripvacht. Ik wil het graag zelf doen/leren dus een cursus van Rita lijkt me enorm leuk :ja: ok, ik zal proberen Teun lang te laten tot de clubmatch. :thumbsup:
Enne.... Teun was weer zoooooo braaf op les vanavond. Volgende week alweer de laatste les van dit deel. En dan kijken wat het vervolg wordt. Dat gaan we volgende week bespreken.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Miranda Jacobs
Contacteer:

Ik ga met de zus van Teun Balans en coördinatie doen.http://clickerfun.nl/balans-coordinatie ... n-de-hype/
Misschien ook iets voor Teun? Doe het nu al met mijn oudje. Hij vind het super leuk en het is nog goed ook. Mocht het je wat lijken, uiteraard wel even zijn leeftijd melden, daar moeten de oefeningen op aangepast. Ik hoop niet dat ik je nu nog meer dilemma's bezorg, er zijn zoveel leuke dingen om te doen met je hond ;)

Martine

Bericht door Martine »

Miranda Jacobs schreef:Ik wordt nu toch wel heel nieuwsgierig waarom het beter is voor de vacht om niet meteen te strippen... Kan iemand mij vertellen waarom dit is of waar ik die info kan vinden? :?:
Volgens mij heeft dat te maken met de ondervacht. Die is bij een jonge hond nog niet dik genoeg om te kunnen strippen als ik mij niet vergis. Op het forum is hier heel veel over geschreven. Rechtsbovenin de pagina staat "zoeken". Met deze functie kun je alles wat hier ooit geschreven is, terugvinden. Met inmiddels ruim zo'n 140.000 berichten hier, is dit wel zo makkelijk...

We hebben hier overigens zowel voorstanders van strippen als van plukken. Zelf behoor ik tot de laatste groep; ik vind een geplukte Smous ook mooi i.t.t. sommige anderen hier. En wanneer een plukhond helemaal vol in zijn vacht zit, kan daar geen striphond aan tippen vind ik. Die ziet er altijd ongeveer hetzelfde uit, maar heeft in mijn ogen dus nooit meer dan maar de helft van zijn volledige haardos op zich. :peace: (Sorry strippers onder ons, ik bedoel dit niet persoonlijk maar is gewoon mijn bescheiden meninkje) :peace: :boeketje:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Maureen

Bericht door Maureen »

Miranda Jacobs schreef:Ik ga met de zus van Teun Balans en coördinatie doen.http://clickerfun.nl/balans-coordinatie ... n-de-hype/
Misschien ook iets voor Teun? Doe het nu al met mijn oudje. Hij vind het super leuk en het is nog goed ook. Mocht het je wat lijken, uiteraard wel even zijn leeftijd melden, daar moeten de oefeningen op aangepast. Ik hoop niet dat ik je nu nog meer dilemma's bezorg, er zijn zoveel leuke dingen om te doen met je hond ;)
Ik heb met Baukje en Stijnke ook B&C gevolgd.
Onze trainsters zijn opgeleid door Sam Turner (ben ik ook geweest voor een workshop) en de lessen zijn heel zorgvuldig opgebouwd. Iedere hond doet de oefeningen op eigen niveau en het plezier straalt er vanaf. Bij de keuring tijdens "de Nationale" kregen we een compliment dat Stijnke zo goed bespierd was. En dat is echt niet alleen van de behendigheid.
Overigens heb je voor veel oefeningen nauwelijks materiaal nodig en begin je nooit op spectaculaire hindernisbanen, als het goed is. Dat moet voorbereid worden.
Ik kan het echt aanbevelen met een jonge hond, voor je aan andere sporten begint. Dan kun je een hoop blessures voorkomen. Maar je moet wel goed opgeleide trainers hebben, die weten waar ze mee bezig zijn. Want alleen maar kunstjes doen, daar heeft je hond niks aan en vergroot juist de kans op blessures.
Maar voor wie twijfelt: losse workshops worden ook gegeven en via paws4fun of dogsinbalance heb je in ieder geval goede trainers.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Miranda Jacobs
Contacteer:

Helemaal mee eens Stella! :thumbsup: :thumbsup: Ook onze instructeur is onlangs opgeleid door Sam Turner. Banjer en ik waren door haar gevraagd als 'oefenmateriaal' voor haar examen.

Miranda Jacobs
Contacteer:

Martine schreef:
Miranda Jacobs schreef:Ik wordt nu toch wel heel nieuwsgierig waarom het beter is voor de vacht om niet meteen te strippen... Kan iemand mij vertellen waarom dit is of waar ik die info kan vinden? :?:
Volgens mij heeft dat te maken met de ondervacht. Die is bij een jonge hond nog niet dik genoeg om te kunnen strippen als ik mij niet vergis. Op het forum is hier heel veel over geschreven. Rechtsbovenin de pagina staat "zoeken". Met deze functie kun je alles wat hier ooit geschreven is, terugvinden. Met inmiddels ruim zo'n 140.000 berichten hier, is dit wel zo makkelijk...

We hebben hier overigens zowel voorstanders van strippen als van plukken. Zelf behoor ik tot de laatste groep; ik vind een geplukte Smous ook mooi i.t.t. sommige anderen hier. En wanneer een plukhond helemaal vol in zijn vacht zit, kan daar geen striphond aan tippen vind ik. Die ziet er altijd ongeveer hetzelfde uit, maar heeft in mijn ogen dus nooit meer dan maar de helft van zijn volledige haardos op zich. :peace: (Sorry strippers onder ons, ik bedoel dit niet persoonlijk maar is gewoon mijn bescheiden meninkje) :peace: :boeketje:
Bedankt Martine!

Miranda Jacobs
Contacteer:

Hoi Ellen,

Hoe gaat Teun om met spannende/vreemde dingen? Fay lijkt op het moment weer in een angstfase te zitten. Vind ineens weer van alles eng. Ben nieuwsgierig of haar grote broer Teun ook van die fases heeft of dat het bij hem wel meevalt.

e kuilboer

Hoi Miranda, met spannende dingen heeft Teun niet echt een probleem. Hij schrikt, bromt wat en geeft n blaadje. En vervolgens springt hij er naartoe. Best grappig en niet echt bang dus. Waar hij wel ontzettend bang voor is is de kat van mijn zoon. Dat is een oude rode kat, een erg lief en aanhankelijk dier maar volgens mij maakt Teun het oerinstinct in hem wakker. Hij heet ook Loekie de Leeuw :hihi: afijn, vanmiddag durfde Teun echt niet langs hem, maar toch braaf langs de muur met me mee. Loekie ging vol in de aanval. Mijn schoondochter was al paraat en greep hem voordat hij zijn poten om Teun heen kon slaan. Hij kreeg ook een flinke correctie, want een hond bang maken mag maar aanvallen niet. Dus op zich is ie niet bang... Maar katten is een ander verhaal.

Miranda Jacobs
Contacteer:

Fijn dat Teun er geen moeite mee heeft. Fay vind katten ook eng, maar dat komt ook doordat ze helaas al heel jong gegrepen is. Ze was aan het snuffelen bij een erfafscheiding waar enkele pas geplante struikjes tegen gaas stonden. Je kon er dus best goed tussendoor kijken, toch hadden Fay en ik een kleine zwarte kat tegen de donkere achtergrond van het huis niet gezien... De rest laat zich raden. Stomme pech dus :( We zijn dus aan het oefenen op katten, dat ze daar niets mee hoeft en ze haar niet allemaal aanvallen.
Maar wat een dappere Teun :) :cheer:

e kuilboer

Gisteravond weer met Teun naar cursus geweest. Zo lachen steeds. Hij is zo vrolijk dat iedereen er om moet lachen. We zijn begonnen met Trics & Trucs. De zwarte ton was voor hem geen probleem, pootjes erop, helemaal erop en voor een stukje worst zelfs pootjes in de lucht :hihi: Maar toen de ton omkeren, oei, dat was een donker ding. Pootjes erop ging nog wel maar erin ho maar. Daar gaan we dus van de week mee oefenen. En daarna een aandachtsoefening. Kleine dondersteen, zodra hij doorhad dat ik een stukje worst in mn handen had zat ie keurig voor me. Zodra ik nw worst uit mn zak moest halen was zijn aandacht bij de andere honden. Ok, gaan we ook aan oefenen. :ja:

Erna

Bericht door Erna »

Teun doet het heel erg goed. Wat een leukerd is het toch.
Bang voor de kat, ja dat zijn soms van die felle beestjes.
Bij Lisa heeft de aanval van de kat van mijn zoon, waar zij net zo hard aan mee deed, niet gemaakt dat Lisa bang van katten werd.
Al vechtend heeft Maurice de kat en Lisa uit elkaar willen halen. Het gevolg was dat Maurice daarna naar de eerste hulp moest.
Lisa is opgegroeid met een kat, was een doetje. Die combi was prima, maar vreemde katten wil Lisa nog steeds opjagen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Fijn , een cursus met plezier en uitdagingen :) Dan blijf je vanzelf ermee bezig :thumbsup:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Miranda Jacobs
Contacteer:

Wat leuk Ellen! Ook mooi om te lezen dat jullie zo goed bezig zijn samen, toppertjes :thumbsup:

e kuilboer

Ja zo leuk om samen te spelen. En spelen doe je natuurlijk altijd wel, maar nu echt gericht op iets aanleren. Gisteravond het IKEAkrukje gepakt. Ook zo leuk :ja: Pootjes op onderste trede, pootjes op bovenste trede :hihi: En ja hoor, meneer klom naar boven. Erop springen mag ie niet, hij moet echt voorzichtig het trappetje op. Echt zo leuk :hug2:

Gesloten