Welk voer???

Voor alle vragen en tips rond voeding voor de hond.
Martina

Re: Welk voer???

Bericht door Martina »

Erna schreef:http://www.mirjamkloppenburg.nl/Brochur ... eding.html

Handig boekje over voer.
Ben me nu aan het orienteren welk merk vlees ik haar wil geven.
Tijdens de zoektocht kwam ik de link tegen die in een stukje hierboven staat
Ben je hier al uit of heb je iets verandert? Als ja, hoe bevalt het? Ik heb het boekje ook nu nog een keer gelezen. Wat mij opviel: MirjamKlopenburg is zelf ook leverancier van het voer "honden-eten-gezond" In haar boekje schrijft ze kritisch over het verband van DA en verkopen van voer ....

Wij eten zelf zoveel mogelijk biologisch. Hoe meer ik over Royal Canin lees (wat ze nu nog krijgt), hoe minder het mij bevalt wat er allemaal inzit. Ik denk dat ik overstap na farmfood, dat lijkt mij voor mijn gevoel een betere alternatief te zijn. Maar ja, echt verstand van heb ik er ook niet .... en hoe Lotje dat vindt weet ik ook nog niet.
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Jan&Willem

Bericht door Jan&Willem »

Misschien 'n tip Martina om eens naar 'Jarco' hondenbrokjes te googelen.
Temeer omdat je zegt dat jullie zelf ook voornamelijk biologisch eten en dat zijn deze brokken ook. Abel krijgt het al vanaf dat hij 'n pup was. We geven de brokken in combinatie met vers vlees van 'Farmfood'.
Alleen zijn die Jarco-brokken lang niet in elke dierenwinkel te koop, er zijn dealers verspreid door het land.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo

Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu

Martina

Bericht door Martina »

goeie tip, dankje, ga ik googelen. De combinatie van brokken en vers vlees lijkt mij wel wat :thumbsup: Is ook mijn voorkeur !!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lijkt me prima voer, Jarco.
In ieder geval zonder allerlei toevoegingen.
Onze honden hebben het altijd heel goed gedaan op Farm Food in combi met vers vlees van Carnibest, dat heb je ook in biologisch.

Maar omdat we een helemaal biologisch voer wilden, hebben we nu:
http://www.zooplus.nl/shop/merkenwinkel ... ond/434956

Daar hoef je geen vers vlees meer bij te geven, omdat Orijen een ruim aanbod aan vlees/vis soorten in de brok verwerkt.
We dachten dat we er meer van zouden moeten voeren, omdat het een geëxpandeerde brok is, maar ze eten zelfs iets minder dan van de geperste Farm Food.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Lisa is bijna door haar brokken heen.
Ze krijgt nu alleen in de ochtend nog brokken en avonds krijgt ze vlees van Duck of FarmFood.
Ik wil wat vlees betreft overgaan op Natuur en dier. Die hebben veel combinaties van vlees en vis. Moet ik nog uit proberen, denk dat Lisa het wel lekker vindt.
Hier onder een paar sites waar je misschien wat aan hebt.
http://www.voerwijzer.com/natuur-en-dier
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martina

Bericht door Martina »

Jan&Willem schreef:Alleen zijn die Jarco-brokken lang niet in elke dierenwinkel te koop, er zijn dealers verspreid door het land.
Net gegoogeld waar je het kan kopen, de eerste dealer die op de lijst staat zit in Aalsmeer :) dus bij ons in dorp :thumbsup:

Orijen lijkt mij ook wat, Jeanette!! Dus dat zijn goede tips. Heb net een grote zak van Royal Canin gekocht, even kijken, of ik die weer terug kan bringen ....

@ Erna: link met de voerwijzer blijkt een onafhankelijke site te zijn, leuk!!

Maureen

Bericht door Maureen »

Wij zijn ook van de Jarco. Omdat onze senior de Royal Canin niet meer verdroeg zijn we voorzichtig verder gaan zoeken en hier doet ze het al geruime tijd heel erg goed op. In navolging daarvan zijn we voor Stijnke en Dorus ook overgestapt. Bij Jarco kun je ook kiezen of je geëxpandeerd of geperst wilt geven en er zijn verschillende grondstoffen mogelijk. Die van ons maakt het niet uit of ze geperst of geëxpandeerd krijgen. Het smaakt ze allebei.
Farmfood vinden ze trouwens ook erg lekker...
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Martine

Bericht door Martine »

Ik snap de voorkeur voor brok heel goed; dit heb ik tenslotte zelf ook 6 jaar gehad.
Inmiddels ben ik door eigen ervaring veranderd van mening.
Door (waarschijnlijk gluten) allergie gedwongen zijn we overgestapt op (biologische) Darf KVV. Ik heb hier tegenop gezien omdat ik zelf best chaotisch ben en vreesde dat Bob hier de dupe van zou worden wanneer ik het vlees niet op tijd uit de vriezer zou halen. In de praktijk val ik mezelf gelukkig reuze mee en vind ik het enige jammere aan onze "overstap" dat wij dit niet jaren eerder hebben gedaan... Het is betaalbaar, makkelijk te geven en het ruikt gelukkig redelijk fris; ik ga er i.e.g. niet van over mijn nek en dat heb ik wel eens anders meegemaakt zo 's-morgens op mijn nuchtere maag.
Kortom, hier een blije, supergezonde Bob en erg tevreden bazin... :ja:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jan&Willem

Wat voer betreft: zoveel hoofden zoveel zinnen natuurlijk.
Ik zou zeggen Martina, pik er iets uit waarvan jij denkt dat het goed is voor jullie Lotje.
Jan & Willem

Pagina Beestenboel:

Alida

Bericht door Alida »

Kasper en Boris krijgen al een poos carnis, helemaal op natuurlijke basis bevalt prima. Af en toe een keer vers vlees ook van carnis.Wij bestellen het bij alpha hondenschool in Meppel.Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Jan&Willem schreef:Wat voer betreft: zoveel hoofden zoveel zinnen natuurlijk.
Ik zou zeggen Martina, pik er iets uit waarvan jij denkt dat het goed is voor jullie Lotje.
Zo is het... en ze moet het lekker vinden natuurlijk.

Martina

Bericht door Martina »

kom net terug van de Ranzijn, mocht het voer gewoon terug geven. Hier hebben zij ook Farmfood. Jarco en Orijen niet, maar in dorp wel. Ik alvast een zakje van Farmfood mee genomen, want ik heb maar noch voor max. 3-4 dagen voer in huis, dus dan heb ik tenminste een alternatief. Ik dacht nog, dat ik uit mijn spaarpot wat geld moest pakken :crazy: voor de Farmfood, maar tot mijn verbazing is het en beter (denk) en goedkoper !!!! Duidelijk zelf, dat had ik echt niet verwacht. Die meneer van der Ranzijn zei dit ook met een knipoog "tja - beter en goedkooper " maar de zakjes zijn ergens bijna verstopt in de winkel binnen de afdeling, dus de marketingafdeling van Royal Canin doet het beter :fluit: , maar dat kan mij niet schelen . Als het mij lukt ga ik vandaag nog naar de dierenwinkel in dorp en kijk effe, of hij Jarco en Co. in de winkel heeft en ook wat het kost. Ik heb er wel wat voor over, maar ga mij gewoon nog informieren.

Maureen

Bericht door Maureen »

Farmfood heeft waarschijnlijk geeneens een marketing afdeling :hihi:
Als ze het maar lekker vindt en er gezond op blijft!
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Martina

Bericht door Martina »

klopt :) Misschien kan Royal Canin het geld voor marketing beter in goed vlee investeren? :grijns:

Martina

Bericht door Martina »

Dit moet ik nog even vertellen!! Eigenlijk had ik geen tijd meer om na de dierenwinkel in dorp te gaan voor het Jarco voer. Maar gezien het feit dat ik nog maar een klein beetje voer had en toch benieuwd was na de Jarco voer, ben ik toch nog erna toe gereden.
Ik ben helemaal blij, :jeah2: de meneer in de winkel wist echt alles, was erg deskundig en wist ook meteen wat een Smous was en hoe groot/zwaar die gaat worden (is niet vanzelfsprekend, hoor). Fantastisch uitleg gekregen, helemaal duidelijk. Farmfood vond hji opzich ook goed, (verkoopt hij ook, zelfde prijs als bij Ranzijn). Maar een verschill was volgens hem de houdbaarheid van de vitaminen en in Farmfood. Omdat die achteraf op de brokken komen verdwijnen ze - zodra de verpakking open is - sneller. Bij Jarco worden ze eerder in de brokken verwerkt en blijven er langer in zitten. Prijsverschill is er bijna niet.
De verkoper zei dat ik toch voor de grap brokjes van allebei soorten aan Lotje zou aanbieden RoyalCanin en Jarco. WAT EEN VERSCHILL !!!! Ze werd helemaal hyper :yes2: van de geur van Jarco. En ondanks dat het voertijd was, wilde ze van Royal Canin niets weten !! Ze heeft het de Jarcobrokken o-p-g-e-v-r-e-t-e-n !! Wij standen echt helemaal onder de indruk! Wat heerlijk !! Zouden honden kunnen kiezen .... DUIDELIJK !!

Zo, dit moest ik even met jullie delen.

Enne ja, ..... wij stappen over van Royal Canin na Jarco ..... :fluit:

Jan&Willem

Wat 'n enthousiasme Martina, leuk! Jij blij, Ltje blij.
Dan vallen die Jarco-brokken blijkbaar in de smaak bij deze hele Smouzenfamilie.
Mees (de oma van Lotje) kreeg ze al en Abel dus ook.
Jan & Willem

Pagina Beestenboel:

Maureen

Bericht door Maureen »

Heerlijk dat ze zo enthousiast werd van de andere brok en zo duidelijk haar voorkeur liet zien. Ze kan kiezen!
Stijnke heeft jarenlang om de paar maanden haar voer geweigerd. Dan ging ze wel weer eten als we afwisselden of een andere brok erdoor deden. Maar sinds ze de Jarco krijgt heeft ze dat niet meer gehad, nu ik er eens over nadenk.....
Maureen

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Wij zijn op zoek naar verkoopadressen voor Orijen. Kan het tot nu toe nergens vinden, alleen wat ik tot nu toe gevonden heb zijn webwinkels die het verkopen. Maar dat vind ik lastig. Ik ga het liever in een dierenspeciaalzaak halen. Is iemand dit merk misschien al eens tegen gekomen in een winkel?

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nee José, wij kopen het ook bij Zoo-plus.
Omdat we nogal van de bewoonde wereld wonen ben ik juist heel blij met webwinkels.
Twee zakken in één keer, dus een beetje korting.

Er schijnt nog een goedkoper adres te zijn, maar het hoofdkantoor zit in Tsjechië en het telefoonnr. is van een call center, dus dat doen we maar niet.

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik dacht het bij ons in de dierenwinkel gezien te hebben, maar bij navraag blijkt dat ze het niet meer verkopen. Er waren heel vaak leveringsproblemen.....
Zij noemde als alternatief Canagan in dezelfde prijs-kwaliteit verhouding.
Ze wil de Orijen evt. wel bestellen, maar Den Dolder is van jou uit niet bepaald naast de deur. Misschien heb je wel een Faunaland dichterbij die je zou kunnen vragen.
Succes in ieder geval.
Maureen

Gesloten