Part VII
Inmiddels is Sarah alweer 8 maanden (33 weken/ 232dagen).
Mijn lieve kleine
![baby :baby:](./images/smilies/baby.gif)
is inmiddels al een echt
![meisje :girl:](./images/smilies/Smiley-meisje.gif)
.
Wat gaat de tijd toch snel. Zo ook mijn eigen kindjes (de jongste is op 2 januari 18 geworden en de oudste wordt 27) in mijn hart nog steeds mijn "kleine" mannetjes maar mijn ogen zien en mijn verstand zegt dat ze al echte (jong) volwassenen zijn. Ik heb het daar echt moeilijk mee....
Nu dus ook Sarah..... Inmiddels is ze
9 kilo (9.150) met een schofthoogte van
38 cm.
Op kerstavond zag onze jongste zoon een druppeltje bloed en ja hoor.... met haar zes maanden en drie weken was madam voor de eerste keer loops!! Ik was er eigenlijk niet vanuit gegaan dat het zo vroeg zou gebeuren en was dus te laat met het chemisch castreren van Bob
Arme Bob, ik had echt met hem te doen... normaal is het al moeilijk als er een loops teefje in de buurt is, nu zit er een in zijn eigen huis!! Bob, nog intact, wist echt niet waar hij het zoeken moest. De eerste anderhalve week ging het nog redelijk maar daarna........
Bob durft niet naar boven, trap lopen...? Had hij nog nooit gedaan.... maar nu durfde Bob het spontaan wel!!
Uit voorzorg sliep Sarah bij ons op de kamer maar Bob was het daar toch eigenlijk niet zo mee eens... hij was helemaal
![liefde :liefde:](./images/smilies/liefde043.gif)
en liet dat ook duidelijk merken
![ja :ja:](./images/smilies/ja2.jpg)
Na drie weken was de loopsheid (en de verliefdheid van Bob) over.
Sarah is nog steeds SUPER ondeugend en ontzettend lief... ik hoop dat ze nog heel lang puppystreken uithaalt!!
Na de pubercursus wil ik met Sarah gaan speuren en met Bob start ik hopelijk begin april bij KC Amsterdam met flyball.
Ik heb alleen een dilemma: Ik heb me opgegeven voor de workshop Smous plukken eind mei maar Sarah zal in de zomer vast ook een oproep krijgen voor de
ritsdag..... dan wordt natuurlijk ook de vacht beoordeeld!
Hoe gaat dat dan als ze geplukt is?
Ik denk zelf dat het niet goed is om niet te plukken als ze plukrijp is en dat zal ten tijde van de workshop wel het geval zijn.
Dan zit ik ook nog met de vraag: is plukken met 12 maanden niet veel te laat?