Paardentraining
Re: Paardentraining
Wat een akelig gebeuren, Wubke.
Gelukkig voor beiden met een sisser afgelopen.
Fijn dat je weer een paard erbij hebt.
Gelukkig voor beiden met een sisser afgelopen.
Fijn dat je weer een paard erbij hebt.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Jeetje dat is schrikken. Niet alleen voor je paard.
Gelukkig is het goed afgelopen..
Gelukkig is het goed afgelopen..
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Toevallig had ik vorige week een lezing van Anniek Winters zij liet een filmpje zien .gerrymoerkens schreef:Leuk hoor zo n workshop. Wij hebben ook een lief oud paard. Die negeert honden totaal. Toch is Pebbles er bang voor en blijft er opgewonden omheen rennen terwijl ze blaft. Geen idee hoe ik dat zou kunnen veranderen. Gerry
Het ging over een herdershond die altijd mee mocht naar de paarden , deze hond deed het zelfde , alleen maar rondjes rennen om de paarden heen en blaffen .
Anniek als gedrachtskundige werd er bij geroepen , want de baas van de hond snapte er niets van want het was verder zo lieve hond die altijd goed luisterde.
Anniek wist binnen 5 minuten wat er aan de hand was , zij kwam er achter dat de hond zich verveelde als de baas met de paarden bezig was , geef hem maar opdrachten , neem hem mee als je naar de stal loopt en als je terug naar de paarden gaat geef hem de opdracht om te gaan zitten en blijf .
De vrouw deed wat haar opgedragen werd en de hond was rustig en bleef netjes zitten terwijl de baas weer met de paarden bezig was .
Misschien een idee voor jouw Gerrie.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Mail hem maar naar me door Wubke, dan verklein ik hem voor je.wubke schreef:Ik heb hele leuke foto's maar ze zijn te groot zegt de computer............
En ik ben niet zo handig in dat soort dingen.......
Stuur hem terug, kan jij hem in je avatar zetten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
- jetwolrich
Wees toch maar voorzichtig met honden en paarden.
Vorig jaar is er nog een Smousje onder een eigen paard gekomen en dat beestje heeft het niet overleefd.
Waar Beer geboren is waren ook paarden.
Ik heb daar ook weleens mijn hart vastgehouden, als ik Beers moeder daar bezig zag.
Gelukkig is het altijd goed gegaan, maar een trap kan hard aankomen.
Vorig jaar is er nog een Smousje onder een eigen paard gekomen en dat beestje heeft het niet overleefd.
Waar Beer geboren is waren ook paarden.
Ik heb daar ook weleens mijn hart vastgehouden, als ik Beers moeder daar bezig zag.
Gelukkig is het altijd goed gegaan, maar een trap kan hard aankomen.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
- e kuilboer
Tja, het blijft eng hoor, honden en paarden. Mijn paard reageert amper op honden, ze houdt ze in de gaten maar voor de rest valt het mee. In het Amsterdamse bos een keer met z'n vieren bij elkaar gedreven door een Border Collie. We zagen hem aan komen sprinten en spraken af dat we samen zouden blijven. Het beestje even zijn gang laten gaan om en de paarden en de hond niet op te fokken. Ging prima, langzaam in stap en wachten tot de baas zijn hond onder controle had.
Mona heeft 1x haar achterbeen opgetild naar een loslopende hond waarvan de baasjes zo dom waren hem niet bij zich te houden. Hij bleef maar tegen Mona haar achterbenen op springen. Ze kan een hoop hebben maar dit was wat veel. Toen ik vroeg aan de baasjes of ze een haardkleedje wilden schrokken ze en riepen de hond, die toch niet kwam. Maar goed, gelukkig is Mo een koele dame.
Mona heeft 1x haar achterbeen opgetild naar een loslopende hond waarvan de baasjes zo dom waren hem niet bij zich te houden. Hij bleef maar tegen Mona haar achterbenen op springen. Ze kan een hoop hebben maar dit was wat veel. Toen ik vroeg aan de baasjes of ze een haardkleedje wilden schrokken ze en riepen de hond, die toch niet kwam. Maar goed, gelukkig is Mo een koele dame.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Je zou paardentraining haast bij iedere puppycursus moeten inbouwen....
Dorus heeft momenteel echt bananen in zijn oren als hij losloopt en denkt een paard te zien/horen/ruiken. We oefenen dus nu eerst maar weer aangelijnd. Geen risico's.
Vandaag geoefend op het ruiterpad (zonder ruiters en paarden) om aandacht te krijgen. Stap 1. Nog niet vanzelfsprekend, maar het ging al steeds beter. En omdat ze elkaar opjutten oefent Stijnke (ook aangelijnd) mooi mee. Ze is nl in staat om plaatsvervangend achter het paard aan te jagen omdat Dorus niet kan als hij aangelijnd is.
Nu maar hopen dat we ook paarden tegen gaan komen.
Van de manege eigenares hoorden we bovendien dat paarden ook opzij kunnen slaan als ze echt in het nauw zitten. Dus een knetterende hond vangen vlakbij een paard dat nerveus is, is niet iets waar je naar uit moet kijken. Voorkomen is beter....
Dorus heeft momenteel echt bananen in zijn oren als hij losloopt en denkt een paard te zien/horen/ruiken. We oefenen dus nu eerst maar weer aangelijnd. Geen risico's.
Vandaag geoefend op het ruiterpad (zonder ruiters en paarden) om aandacht te krijgen. Stap 1. Nog niet vanzelfsprekend, maar het ging al steeds beter. En omdat ze elkaar opjutten oefent Stijnke (ook aangelijnd) mooi mee. Ze is nl in staat om plaatsvervangend achter het paard aan te jagen omdat Dorus niet kan als hij aangelijnd is.
Nu maar hopen dat we ook paarden tegen gaan komen.
Van de manege eigenares hoorden we bovendien dat paarden ook opzij kunnen slaan als ze echt in het nauw zitten. Dus een knetterende hond vangen vlakbij een paard dat nerveus is, is niet iets waar je naar uit moet kijken. Voorkomen is beter....
Maureen
Helemaal waar!Maureen schreef:Je zou paardentraining haast bij iedere puppycursus moeten inbouwen....
....
Zeker in gebieden, zoals hier, waar je in het bos regelmatig paarden tegenkomt.
Maar sowieso, want overal kom je ze tegen.
Strand, bos....demonstraties tegen kernraketten...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
- e kuilboer
Als ik geniet van een buitenrit ben ik de baasjes ook enorm dankbaar als ze de hond even onder appel houden. Net zoals ik mijn paard rustig hou.
Ik vind het enorm stoer Maureen!
Ik vind het enorm stoer Maureen!
Groetjes Maarten en Ellen
Strand, bos....demonstraties tegen kernraketten...
Zeker nodig bij de puppycursus, gaan we wekelijks heen...........
Zeker nodig bij de puppycursus, gaan we wekelijks heen...........
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Met dank aan Erna heb ik weer een foto bij mijn naam.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Onze dochter Meike rijdt ook , daar lopen de honden van de manege gewoon los. Wij willen Timmie ook nog meenemen maar momenteel heerst er een ziekte en wil ik Timmie er niet heen hebben, hoewel ik niet zeker weet of het kwaad kan. Daarnaast zijn we met zoveel dingen aan het wennen, dat het er nog niet van kwam, maar het moet wel gebeuren binnenkort. Zo'n workshop is een top idee
Groet,
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
leuk, je hebt hem al geplaatst.wubke schreef:Met dank aan Erna heb ik weer een foto bij mijn naam.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
En hij is erg leuk!!!!!Erna schreef:leuk, je hebt hem al geplaatst.wubke schreef:Met dank aan Erna heb ik weer een foto bij mijn naam.
Maureen
Wij hadden, vroeger...., een trainster met een paard. Zij kwam ook inderdaad bij de pups langs om te oefenen op les. Ieder seizoen wel bij de verschillende groepen.
Dat was niet zo intensief als wat we nu gedaan hebben, maar toch al heel nuttig.
Maar ja, niet iedereen heeft een paard en niet ieder paard is onverstoorbaar genoeg om mee te oefenen.... Voor ons was dit in ieder geval een uitkomst om de boel hier eens goed aan te zwengelen met onze monstertjes.
En misschien is er bij de manege waar Meike rijdt ook wel iemand die oren heeft naar zo'n training in samenwerking met een hondentrainer in de buurt....
Dat was niet zo intensief als wat we nu gedaan hebben, maar toch al heel nuttig.
Maar ja, niet iedereen heeft een paard en niet ieder paard is onverstoorbaar genoeg om mee te oefenen.... Voor ons was dit in ieder geval een uitkomst om de boel hier eens goed aan te zwengelen met onze monstertjes.
En misschien is er bij de manege waar Meike rijdt ook wel iemand die oren heeft naar zo'n training in samenwerking met een hondentrainer in de buurt....
Maureen
Wat een mooie cursus.
Nog geen smousje maar wel een paard en afgelopen maandag was ik weer heel blij dat mijn ouwe ruin hondproof is met sprintende bullterrier ... brrr... maar denk niet dat zijn baas naar zo'n cursus gaat die kon nog zelfs zijn telefoon opnemen terwijl hij hond nog niet terug had Gelukkig blijft mijn ouwe goedzak gewoon wachten en vind hij eigenlijk honden heel leuk.
Hoop dat ik ooit met smous en paard op pad kan ... vertel ook iedereen dat het stalhonden zijn en dat ze een paard moeten kunnen bijhouden.
Nog geen smousje maar wel een paard en afgelopen maandag was ik weer heel blij dat mijn ouwe ruin hondproof is met sprintende bullterrier ... brrr... maar denk niet dat zijn baas naar zo'n cursus gaat die kon nog zelfs zijn telefoon opnemen terwijl hij hond nog niet terug had Gelukkig blijft mijn ouwe goedzak gewoon wachten en vind hij eigenlijk honden heel leuk.
Hoop dat ik ooit met smous en paard op pad kan ... vertel ook iedereen dat het stalhonden zijn en dat ze een paard moeten kunnen bijhouden.
Op de wachtlijst sinds september 2015
Ja, dat laatste daar hebben die van ons geen enkel probleem mee.
Op dit moment nog helaas....., maar dat tij kunnen we vast nog keren.
Op dit moment nog helaas....., maar dat tij kunnen we vast nog keren.
Maureen
-
Tijdens onze vakantie in de sneeuw in Oostenrijk konden we heel goed trainen Gijsje. We kwamen namelijk heel vaak koetsjes tegen. Op het laatst ging ze netjes zitten als ze de paarden zag.
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14
Geweldig! Ik zal het die van ons influisteren, misschien volgen ze haar goede voorbeeld....
Maureen
Knap hoor.
Ik kon met (vooral) Stien rustig achter paard met ruiter aanlopen.
Zij is eens achter een paard aan gegaan die in galop voorbij kwam.
Had beide honden zittend langs de kant, maar deze a-sociale ruiter hield haar paard niet in . Dat was te veel van het goede voor Stien.
Ik kon met (vooral) Stien rustig achter paard met ruiter aanlopen.
Zij is eens achter een paard aan gegaan die in galop voorbij kwam.
Had beide honden zittend langs de kant, maar deze a-sociale ruiter hield haar paard niet in . Dat was te veel van het goede voor Stien.
Charlotte