Teun
- e kuilboer
Re: Teun
Gisteravond kreeg ik een telefoontje... Of Teun dit weekend 'zijn plicht zou mogen vervullen'. Hij staat op de lijst voor Roos, een leuk en lief Smousje uit Hoorn, van de familie van der Kolk. Jeetje, ons kleine Smousje is een groot Smousje geworden.
Natuurlijk zijn ze welkom! Wat onwijs leuk en spannend, alsof we zelf 'een date' hadden.
Vanmorgen eerst een begroeting buiten. De twee waren direct gek op elkaar. Geen snauw of grauw maar knuffelen en spelen. Prima, wij naar binnen, daar ging het spelen verder. Lief en leuk maar ondanks de willigheid van Roos en de interesse van Teun ging het niet verder dat dat. Beetjes in de nek en pootje over de rug, het was er allemaal bij maar 'het moment' bleef uit. Maandagavond komt Roos weer. Afwachten maar.
Iemand suggesties wat we zouden kunnen doen?
En volgens Maarten helpen rode lampjes en 'voordoen' niet
(Je had al gewaarschuwd Loes... het kan sneller gaan dan je denkt )
Natuurlijk zijn ze welkom! Wat onwijs leuk en spannend, alsof we zelf 'een date' hadden.
Vanmorgen eerst een begroeting buiten. De twee waren direct gek op elkaar. Geen snauw of grauw maar knuffelen en spelen. Prima, wij naar binnen, daar ging het spelen verder. Lief en leuk maar ondanks de willigheid van Roos en de interesse van Teun ging het niet verder dat dat. Beetjes in de nek en pootje over de rug, het was er allemaal bij maar 'het moment' bleef uit. Maandagavond komt Roos weer. Afwachten maar.
Iemand suggesties wat we zouden kunnen doen?
En volgens Maarten helpen rode lampjes en 'voordoen' niet
(Je had al gewaarschuwd Loes... het kan sneller gaan dan je denkt )
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Nee, geen duidelijke tips van hier. De vraag is altijd.... is het het juiste moment. Sommige teefjes geven het minder duidelijk aan dan anderen.
Geef ze even de ruimte, maar ook weer niet te veel. Een hele hoop geren en spelen kan te veel vermoeien.
Soms willen honden niet binnen en is het zo gepiept als je even de tuin in gaat. Of juist binnen.
Als Roos gaat 'staan ' dan kun je haar het beste even vasthouden aan haar tuigje of schouder.
Dan krijgt Teun de kans om even goed op te stappen.
Dan vasthouden en eventueel helpen als hij zijn pootje over haar heen wil halen voor de koppel stand. . Ook dan even rustig vasthouden bij de schouders, allebei.
Hopelijk gaat het morgen lukken. Spannend!
Ah....niet goed gelezen, pas maandag nog een kans. Hopelijk is ze dan nog steeds willig. Lastig horen.
Bij een goede dekking is het wel gebruikelijk bij sommigen, om er een dag tussen te laten zitten. Maar hier was geen dekking.. nou ja...plannen is lastig, het moet allemaal maar goed uitkomen natuurlijk.
Geef ze even de ruimte, maar ook weer niet te veel. Een hele hoop geren en spelen kan te veel vermoeien.
Soms willen honden niet binnen en is het zo gepiept als je even de tuin in gaat. Of juist binnen.
Als Roos gaat 'staan ' dan kun je haar het beste even vasthouden aan haar tuigje of schouder.
Dan vasthouden en eventueel helpen als hij zijn pootje over haar heen wil halen voor de koppel stand. . Ook dan even rustig vasthouden bij de schouders, allebei.
Hopelijk gaat het morgen lukken. Spannend!
Ah....niet goed gelezen, pas maandag nog een kans. Hopelijk is ze dan nog steeds willig. Lastig horen.
Bij een goede dekking is het wel gebruikelijk bij sommigen, om er een dag tussen te laten zitten. Maar hier was geen dekking.. nou ja...plannen is lastig, het moet allemaal maar goed uitkomen natuurlijk.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ach m'n lieve kleine Teun z'n eerste date , ach man wat gaat het toch allemaal snel.
Succes maandag .
Succes maandag .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
- e kuilboer
Thanx Jeanette, tja het blijft moeilijk. Of het wel het juiste 'moment' is. Bedankt voor de tips Nouja, we kijken maandag wel.
Ja spannend he Trix, jeetje, het gaat echt snel hoor.
Ja spannend he Trix, jeetje, het gaat echt snel hoor.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun en Roos Hopelijk maandag meer succes!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Wat lastig dat we elke keer moeten inloggen. Ik keek anders even tussen andere zaken en werkjes door op het Forum.
Maar deze mededeling had ik helemaal gemist.
Hoop dat het maandag lukt. Teun is inderdaad nog een jonkie maar dat hoeft niet echt een belemmering te zijn.
Hoop dat het maandag lukt. Teun is inderdaad nog een jonkie maar dat hoeft niet echt een belemmering te zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
[quote="e kuilboer"].....tja het blijft moeilijk. Of het wel het juiste 'moment' is.
Bij Roos thuis woont ook Bram, las ik.
Heel gezellig. :wink2:
Maar toen Stapper nog leefde, mocht hij op dag zeven al wel opstappen. Daarom hebben we ook gekozen om progesteron te meten. Er was geen peil op te trekken.
Bloemetje bleek pas op dag 13 zo ver te zijn al die keren.
Dus een 'aanwijsreu' thuis hoeft niet echt handig te zijn.
Dat kan misschien ook meespelen?
Ach, ze zijn beiden nog jong.
Bij Roos thuis woont ook Bram, las ik.
Heel gezellig. :wink2:
Maar toen Stapper nog leefde, mocht hij op dag zeven al wel opstappen. Daarom hebben we ook gekozen om progesteron te meten. Er was geen peil op te trekken.
Bloemetje bleek pas op dag 13 zo ver te zijn al die keren.
Dus een 'aanwijsreu' thuis hoeft niet echt handig te zijn.
Dat kan misschien ook meespelen?
Ach, ze zijn beiden nog jong.
Dat kan ook averechts werken....Jeanette schreef:Als Roos gaat 'staan ' dan kun je haar het beste even vasthouden aan haar tuigje of schouder.
Stiens lover vond dat niet zo'n goed idee. En ook een date van Guusje destijds.
Die dropen dan af.
Vasthouden als ze gekoppeld staan doe je natuurlijk wel.
Niet te veel ruimte geven, en zo min mogelijk mee bemoeien.
Hopelijk lukt het morgen wel, succes.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Dat kan dan ook weer. Bloemetje en Ayla liepen er dan onderuit.Charlotte schreef:Dat kan ook averechts werken....Jeanette schreef:Als Roos gaat 'staan ' dan kun je haar het beste even vasthouden aan haar tuigje of schouder.
Stiens lover vond dat niet zo'n goed idee. En ook een date van Guusje destijds.
Die dropen dan af.....
Het blijft per 'koppel' anders.
- jetwolrich
Als het het goede moment is, gaat het vaak vanzelf goed.
Ik was Beer en Pickwick even kwijt tijdens de kennismakingswandeling.
Ze hadden zich er al mee gered.
En met Roef/Ozzy was het even spelen en toen ook al raak.
De natuur geeft het ze wel in. :idee:
Maar erbij blijven tijdens de koppeling is wel goed.
Even rustig aan.....
Ik was Beer en Pickwick even kwijt tijdens de kennismakingswandeling.
Ze hadden zich er al mee gered.
En met Roef/Ozzy was het even spelen en toen ook al raak.
De natuur geeft het ze wel in. :idee:
Maar erbij blijven tijdens de koppeling is wel goed.
Even rustig aan.....
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
-
- Contacteer:
Spannend!! Hoop dat het morgen gaat lukken, suc6!!
(Loes nog bedankt voor de uitleg!)
(Loes nog bedankt voor de uitleg!)
Het voorrecht samen te wonen met Banjer (kruising) en Fay (Hollandse Smoushond; Tilly van Suubseto - 02-01-2015 Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
http://www.inharmoniemetuwhond.nl/blog
-
Spannend. dat het morgen wel lukt.
Beide keren bij Sammy was het zo gepiept. Zonder dwang of vasthouden. Wel met de koppeling hebben we haar bij de eerste dekking vastgehouden nou ja meer geaaid en zo. Ze deden het zelfs 2 maal. En vonden elkaar wel heel lief.
Vorig jaar met haar 2e lover was het ook weer zo gebeurd. Eerst wat spelen en toen ging ze er voor staan. Ook nu was ze weer heel rustig en liet alles gewoon toe.
Beide keren is het buiten in de tuin bij de reuen thuis gebeurd.
Ik zou ze nooit dwingen of vasthouden om te laten dekken. Wij hadden zo iets van als het gebeurd is het goed, gebeurd er niets dan een volgende keer misschien wel.
Succes.
José, Sammy & Lieveke
Beide keren bij Sammy was het zo gepiept. Zonder dwang of vasthouden. Wel met de koppeling hebben we haar bij de eerste dekking vastgehouden nou ja meer geaaid en zo. Ze deden het zelfs 2 maal. En vonden elkaar wel heel lief.
Vorig jaar met haar 2e lover was het ook weer zo gebeurd. Eerst wat spelen en toen ging ze er voor staan. Ook nu was ze weer heel rustig en liet alles gewoon toe.
Beide keren is het buiten in de tuin bij de reuen thuis gebeurd.
Ik zou ze nooit dwingen of vasthouden om te laten dekken. Wij hadden zo iets van als het gebeurd is het goed, gebeurd er niets dan een volgende keer misschien wel.
Succes.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
-
- Contacteer:
Je kunt op de inlogpagina 'automatisch inloggen' aanvinken, dat is al wat handiger wellicht? Veder krijg ik een mail als er nieuwe berichtjes zijn over Teun, maar ik weet niet meer hoe ik dat heb ingesteldloes schreef:Wat lastig dat we elke keer moeten inloggen. Ik keek anders even tussen andere zaken en werkjes door op het Forum.
Het voorrecht samen te wonen met Banjer (kruising) en Fay (Hollandse Smoushond; Tilly van Suubseto - 02-01-2015 Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Dat werkt dus helaas niet meer. Ik begrijp dat het bij jou wel werkt? Vreemd hoor.Miranda Jacobs schreef:Je kunt op de inlogpagina 'automatisch inloggen' aanvinken, dat is al wat handiger wellicht? :loes schreef:Wat lastig dat we elke keer moeten inloggen. Ik keek anders even tussen andere zaken en werkjes door op het Forum.
Ik baal er wel van.
-
Succes, spannende dag.....
Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)