Teun
Re: Teun
jeetje dat was schrikken - ik moet er niet aan denken wat jullie hebben meegemaakt gelukkig is hij weer vrolijk en gezond terug, maar toch....poeh
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
o griezel , o groezel........ een ondernemend heerschap Wat hebben jullie in de rats gezeten. Gelukkig is het goed afgelopen en is hij weer jullie lekkere ventje.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
-
Wat een avontuur voor Teun maar voor jullie heel wat minder. Wat zullen jullie in de rats gezeten hebben. Maar hopen dat hij er wat van geleerd heeft en jullie voortaan niet meer uit het oog verliest.
José, Sammy & Lieveke
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Teun had de smaak te pakken van de mooie meisjes.
Net als opa Siem. Siem loopt nooit weg. Wij hebben de hele tuin omheind met gaas, maar toen de buurhond loops was kroop hij iedere keer onder het gaas door. Als we even niet opletten was hij weg. Hij heeft een paar dagen aan een touw in de tuin gezeten......
Nu het weer over is niets meer aan de hand.
Maar heel angstig als ze weg zijn en je niet weet waarheen.
Om die reden hebben we Jules laten castreren. Die was heel stiekem, hij wist precies de onbewaakte ogenblikken te pakken, en liep heel ver het dorp in, spoor over, drukke weg over. Het is iedere keer goed gegaan, maar het is nu toch een stuk rustiger.
Net als opa Siem. Siem loopt nooit weg. Wij hebben de hele tuin omheind met gaas, maar toen de buurhond loops was kroop hij iedere keer onder het gaas door. Als we even niet opletten was hij weg. Hij heeft een paar dagen aan een touw in de tuin gezeten......
Nu het weer over is niets meer aan de hand.
Maar heel angstig als ze weg zijn en je niet weet waarheen.
Om die reden hebben we Jules laten castreren. Die was heel stiekem, hij wist precies de onbewaakte ogenblikken te pakken, en liep heel ver het dorp in, spoor over, drukke weg over. Het is iedere keer goed gegaan, maar het is nu toch een stuk rustiger.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
- jetwolrich
Er zijn toch wel grote verschillen bij reuen, hoor.
Er zijn van die weglopers, maar mijn Appenzeller dekreu, die echt wel wist waar hij de mosterd moest halen, was helemaal geen wegloper.
Hij had een fijne neus voor het juiste moment.
Als een teefje bijvoorbeeld voor de tweede keer kwam voor een dekking en haar piek was voorbij, dan liep hij haar straal voorbij.
Misschien liep hij niet weg omdat hij eraan gewend was om de teefjes thuisbezorgd te krijgen.
Maar dat gevoel dat je hebt als je hond weg is....o vreselijk!
Er zijn van die weglopers, maar mijn Appenzeller dekreu, die echt wel wist waar hij de mosterd moest halen, was helemaal geen wegloper.
Hij had een fijne neus voor het juiste moment.
Als een teefje bijvoorbeeld voor de tweede keer kwam voor een dekking en haar piek was voorbij, dan liep hij haar straal voorbij.
Misschien liep hij niet weg omdat hij eraan gewend was om de teefjes thuisbezorgd te krijgen.
Maar dat gevoel dat je hebt als je hond weg is....o vreselijk!
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Wat een verhaal van de angstige aktie van Teun.
Gelukkig met een sisser afgelopen, dat dan weer wel. Maar je bent tijdens in alle staten....
Gelukkig met een sisser afgelopen, dat dan weer wel. Maar je bent tijdens in alle staten....
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik heb gisteren het schitterende fotoboek van Teun mogen bewonderen, fokster Henny kwam het me als eerste laten zien.
Echt bijzonder mooi en mooi en bijzonder, Ellen!
Echt bijzonder mooi en mooi en bijzonder, Ellen!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ja leuk he Loes , ze liet het mij ook even zien , wij stonden er nl ook in met puppy Teun toen wij nog wachtlijstertjes waren ,
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Ja..!!! Ik herkende jullie natuurlijk direct. Wat een prachtig fotoboek.
Veel leuker dan al die digitale foto's. Echt iets om na jaren weer eens lekker er bij te pakken.
Veel leuker dan al die digitale foto's. Echt iets om na jaren weer eens lekker er bij te pakken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
- e kuilboer
Aaah wat leuk om dit te lezen Ja, ideetje van Maarten, de lieverd had stiekum een boek gemaakt van het eerste jaar met ons lieve maatje. En hij had er 2 laten afdrukken om er ook 1 aan Henny en Eep te kunnen geven. Wij kijken vaak snel even een foto op ons mobieltje maar Henny en Eep niet, die houden meer van fotoboeken. En zo houden wij ze op de hoogte van het wel en wee van hun 'kleinhond' ik hoorde vanmiddag dat ze het mee had genomen naar de Ritsdag
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
En zo genoten er nog meer mensen van mee
Maureen
- e kuilboer
Teun is gek op z'n nieuwe schapen'Ding' Haha Maureen het is echt geinig om te zien, hij huppelt het hele huis door met dat Ding in zn bek
Net als Dorus en Bero dus
Dorus neemt het nog steeds mee naar bed hoeft hij geen schaapjes te tellen....
Dorus neemt het nog steeds mee naar bed hoeft hij geen schaapjes te tellen....
Maureen
- e kuilboer
Afgelopen weekend heeft ons vriendje gelogeerd. 1x per jaar 'doen' we de Jan Haring Race en zijn dan start/finishschip, wedstrijdcommisie, rekencentrum, kortom: te druk en onrustig voor Teun. Een dochter van vrienden van ons vangt in die weekenden al jaren onze viervoeters op tot volle tevredenheid van alle partijen. Dus Teun was weer van harte welkom. Ik bracht hem weg en hij vloog in haar armen en keek niet meer om.... Tja, daar stond ik dan
Zondag om half 7 ging ik hem halen (na heel veel heen en weer geapp dat ik me absoluut niet moest haasten....... ). Ik betrapte mezelf erop dat ik steeds sneller ging lopen. Liep naar haar deur, oh... niet thuis... OK, tuin van haar ouders in, er ging een deur open. En ja hoor, daar kwam Teun aangerend. In eerste instantie rende hij naar me toe zo van 'he, bezoek'. Maar toen hij bij me kwam gaf hij een likje over mijn arm. Wat er toen gebeurde... ik word er weer emotioneel van, echt. Hij verstarde, keek mee aan en kroop helemaal tegen me aan en klom op schoot terwijl ik op mijn hurken zat. Hij piepte en wist niet hoe dicht hij tegen me aan moest kruipen. Ik ben gewoon een paar minuten blijven zitten met tranen in mijn ogen.
Joh, wat houd ik toch van Teun en ik geloof dat het wederzijds is
Zondag om half 7 ging ik hem halen (na heel veel heen en weer geapp dat ik me absoluut niet moest haasten....... ). Ik betrapte mezelf erop dat ik steeds sneller ging lopen. Liep naar haar deur, oh... niet thuis... OK, tuin van haar ouders in, er ging een deur open. En ja hoor, daar kwam Teun aangerend. In eerste instantie rende hij naar me toe zo van 'he, bezoek'. Maar toen hij bij me kwam gaf hij een likje over mijn arm. Wat er toen gebeurde... ik word er weer emotioneel van, echt. Hij verstarde, keek mee aan en kroop helemaal tegen me aan en klom op schoot terwijl ik op mijn hurken zat. Hij piepte en wist niet hoe dicht hij tegen me aan moest kruipen. Ik ben gewoon een paar minuten blijven zitten met tranen in mijn ogen.
Joh, wat houd ik toch van Teun en ik geloof dat het wederzijds is
- e kuilboer
Ja he Trix, zo voelde ik me ook. Toen ik aan boord kwam keek Maarten me aan en die had ook zo'n blik naar Teun: kereltje wat houden we toch van je