ontmoetingen
- jetwolrich
Re: ontmoetingen
Vandaag waren Chiel en ik aan de wandel bij het Schildmeer met Beer en Indy.
We werden ingehaald door fietsers, van wie er een meteen afstapte. Even naar de Smouzen kijken!!
Hij bleek de eigenaar van Toos/Happy, die afgelopen februari onder een auto is gekomen en op slag dood was.
Hij had het er nog wel moeilijk mee, zo te zien.
Beer en Indy wilden natuurlijk wel wat aaitjes in ontvangst nemen.
Dat vrolijkte hem wel weer op.
En maar weer verder op de fiets door het Groningse land......
We werden ingehaald door fietsers, van wie er een meteen afstapte. Even naar de Smouzen kijken!!
Hij bleek de eigenaar van Toos/Happy, die afgelopen februari onder een auto is gekomen en op slag dood was.
Hij had het er nog wel moeilijk mee, zo te zien.
Beer en Indy wilden natuurlijk wel wat aaitjes in ontvangst nemen.
Dat vrolijkte hem wel weer op.
En maar weer verder op de fiets door het Groningse land......
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Fijne wandeling en leuk dat jullie smousjes herkent werden.
Wat triest dat hun hondje Toos-Happy onder een auto is gekomen.
Wat triest dat hun hondje Toos-Happy onder een auto is gekomen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Die herkenning is toch altijd bijzonder.
Voor een JR of Golden etc., stapt niemand af.
Verschrikkelijk om je hondje op zo'n manier te moeten verliezen.
Hoe oud was Toos/Happy?
Voor een JR of Golden etc., stapt niemand af.
Verschrikkelijk om je hondje op zo'n manier te moeten verliezen.
Hoe oud was Toos/Happy?
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
- jetwolrich
Ik heb het nog even opgezocht in het clubblad.
Ze was anderhalf jaar en woonde in de stad Groningen.
Ik geloof dat ze geboren is in Purmerend.
Ze was anderhalf jaar en woonde in de stad Groningen.
Ik geloof dat ze geboren is in Purmerend.
Jet Wolrich
-
Bijzondere ontmoeting. Zeker voor de baas van Happy. Die zal met een dubbel gevoel naar jullie smousjes gekeken hebben.
Een paar weken geleden ontmoeten wij bij de Herperduin een smous met haar baasjes. We komen daar wel vaker tegen, dit keer was het Pip een dochter van Boester met Roosje. Volgens pawpeds waren er 5 pups 3-2 de meisjes heten Solle en Sunny. Maar welke deze was??. De stamboomnaam wisten de baasjes helaas niet meer
De smousjes konden het uitstekend met elkaar vinden en hebben een hele poos achter elkaar gerend, in en uit het water.
José Sammy & Lieveke
Een paar weken geleden ontmoeten wij bij de Herperduin een smous met haar baasjes. We komen daar wel vaker tegen, dit keer was het Pip een dochter van Boester met Roosje. Volgens pawpeds waren er 5 pups 3-2 de meisjes heten Solle en Sunny. Maar welke deze was??. De stamboomnaam wisten de baasjes helaas niet meer
De smousjes konden het uitstekend met elkaar vinden en hebben een hele poos achter elkaar gerend, in en uit het water.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Toch wel fijn als je dan even een Smousknuffel kunt krijgen (en uitdelen) terwijl je je eigen hondje nog zo mist.....
En inderdaad, voor een JR of Lab of zo zou ik ook niet afstappen, maar voor een Smous
En 't Herperduin, daar wonen er meer in de buurt. Maar ze komen er vast niet allemaal geregeld wandelen. Gelukkig wel weer lekker gerend met deze Pip.
En inderdaad, voor een JR of Lab of zo zou ik ook niet afstappen, maar voor een Smous
En 't Herperduin, daar wonen er meer in de buurt. Maar ze komen er vast niet allemaal geregeld wandelen. Gelukkig wel weer lekker gerend met deze Pip.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Dames, dames, er is ook leven buiten smousen
Voor ons ouwe JR-etje stappen veel mensen af. De oh's en ah's zijn niet van de lucht. Mag ik aaien etc. Grootste successen in Italië 'picolino' .
Maar ik geef het toe: als ik een Smous denk te zien, ga ik er ook naar toe.
Voor ons ouwe JR-etje stappen veel mensen af. De oh's en ah's zijn niet van de lucht. Mag ik aaien etc. Grootste successen in Italië 'picolino' .
Maar ik geef het toe: als ik een Smous denk te zien, ga ik er ook naar toe.
-
Van de week kwam ik de oude bazin van Boefken weer tegen. Ik herkende haar, zij mij niet want ze vroeg wer zijn dat smousjes. Jazeker mevrouw. Ze had er ook een gehad Boefken vertelde ze en hij was 15 jaar geworden. Ze vroeg of Sammy & Lieveke soms nakomelingen waren van haar Boefken. Dat weet ik niet zei ik maar uiteindelijk zijn ze allemaal familie. Ik zal het eens gaan opzoeken in hoe verre onze of andere bekende smousjes familie zijn van Boefken. Toen we verder liepen riep ze me nog na dat ze smouzen hele fijne honden vond.sammydesmous schreef: En vanmorgen weer een mevrouw nu bij ons in de "Kuil" die vroeg of het smousjes waren. Ze had er ook een gehad. Een van de eerste vertelde ze. Hij heette Boefke. En had een medaille gewonnen vértelde ze trots, ik denk met een Clubmatch dat ze bedoelde of een andere hondenshow. Kan natuurlijk ook.
José, Sammy & Lieveke
José Sammy & Lieveke
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 31 aug 2016, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Lisa is een nakomeling van Boefken.
Boefken woonde in Molenhoek.
Boefken.
Amy Le Folatre (zusje van onze Anouk-Tirza Le Folatre)
Anne-Bell Irene v.d. Liefelijke
Babbe-Boo v.d. Liefelijke
Frouckje Babbe Boo v.d. Liefelijke
Hieke Frouckje v.d. Liefelijke
Lisa
Boefken woonde in Molenhoek.
Boefken.
Amy Le Folatre (zusje van onze Anouk-Tirza Le Folatre)
Anne-Bell Irene v.d. Liefelijke
Babbe-Boo v.d. Liefelijke
Frouckje Babbe Boo v.d. Liefelijke
Hieke Frouckje v.d. Liefelijke
Lisa
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dat is leuk. Een bekende nakomeling van Boefken. En nog een zeer sportieve ook
En ik heb even gekeken: die van ons stammen ook van hem af
Boefken-Amy le Folatre-Arnie van de Liefelijke-Ayla-Baukelien-Baukje
Boefken-Abel le Folatre-Harrie-Pluk van Abtswoude-Tara Sproet van Abtswoude-Koosje-Bella-Bikkel (Stijnke)-Harm (Dorus) en de andere koters van Stijnke
Vier van Boefkens (15) nakomelingen hebben voor kleinpups gezorgd en in ieder geval twee van die lijnen gaan dus nog steeds door.....
Niet via Baukje en haar nestgenoten, maar wel o.a. via Baukeliens eerste nestje en zelfs al met kleinpups van Stijnke en vele andere nakomelingen van Boefken.
En ik heb even gekeken: die van ons stammen ook van hem af
Boefken-Amy le Folatre-Arnie van de Liefelijke-Ayla-Baukelien-Baukje
Boefken-Abel le Folatre-Harrie-Pluk van Abtswoude-Tara Sproet van Abtswoude-Koosje-Bella-Bikkel (Stijnke)-Harm (Dorus) en de andere koters van Stijnke
Vier van Boefkens (15) nakomelingen hebben voor kleinpups gezorgd en in ieder geval twee van die lijnen gaan dus nog steeds door.....
Niet via Baukje en haar nestgenoten, maar wel o.a. via Baukeliens eerste nestje en zelfs al met kleinpups van Stijnke en vele andere nakomelingen van Boefken.
Maureen
-
Van Lisa weet ik dat ze een nakomeling van Boefken is en dät ze uit Molenhoek komt was mij ook al bekend. Ze wandelt wekelijks met een groepje dames van haar leeftijd met Nordic Walking stokken. Ik ga haar vast weer tegenkomen en zal haar over Lisa vertellen.
José, Sammy & Lieveke
José, Sammy & Lieveke
Bert kwam vorige week Stijnkes ma Bella-Kiep tegen in het bos. Dus 3 rauzende smouzen
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Onze dames zijn dus ook nakomelingen van Boefken. De vader van Suske is tenslotte de broer van Lisa...
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
boefken heeft heel veel nazaten en ook fija zit in zijn lijn en alle andere hollands koetsiertjes. bero en indy eveneens zag ik zo snel even.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Haha, rauzende Smouzen wil dus nog wel lukken met overgrootmoeder Bella-Kiep.
Dat kon ze met haar kroost ook als de beste.
En leuk al die nakomelingen van Boefken....
En Loes weer op het forum
Dat kon ze met haar kroost ook als de beste.
En leuk al die nakomelingen van Boefken....
En Loes weer op het forum
Maureen
-
Leuk toch al die ontmoetingen. en zo leuk hoe ze dan altijd spelen. Bij die van ons is het altijd alsof ze in de ander ook een smous herkennen. Er wordt toch altijd anders met een smous gespeeld dan met een ander ras, veel onbevangender.
Veel nakomelingen heeft Boefken. Zijn onze Sammy & Lieveke ook nakomelingen van hem?
José Sammy & Lieveke
Veel nakomelingen heeft Boefken. Zijn onze Sammy & Lieveke ook nakomelingen van hem?
José Sammy & Lieveke
Wel heel leuk om te lezen dat er zoveel nazaten van Boefken zijn.
Wij stonden in 1990 op de wachtlijst voor een smousje en zijn dat jaar naar de jaarvergadering van de HSC geweest. Daar zaten we achter een echtpaar met een mooie smous, dat bleek Boefken te zijn. Leuk gesprek gehad.
Toen we later werden gebeld door mevr. Barkman dat er een pupje voor ons was bleek ze een dochter te zijn van Boefken, hoe leuk was dat. Het was een 3-3 nestje.
Amy ging naar Ria, uit die lijn stamt Lisa. Onze Anouk-Tirza werd afgekeurd om mee te fokken.
Leuk Maureen dat jullie honden dan weer van Abel afstammen.
Boefken had dit nestje samen met Maupie van Berolda. Het grappige is dat ik de baas van Maupie, Anneke nog wel eens tegenkom bij wedstrijden. Ze heeft nog steeds smousjes en een nakomeling van een van haar smousjes loopt behendigheid bij ATA. ATA traint op onze velden. Volgens mij zijn de smousjes die Anneke nu heeft niet uit dezelfde lijn, maar dat zal Loes wel weten.
Wij stonden in 1990 op de wachtlijst voor een smousje en zijn dat jaar naar de jaarvergadering van de HSC geweest. Daar zaten we achter een echtpaar met een mooie smous, dat bleek Boefken te zijn. Leuk gesprek gehad.
Toen we later werden gebeld door mevr. Barkman dat er een pupje voor ons was bleek ze een dochter te zijn van Boefken, hoe leuk was dat. Het was een 3-3 nestje.
Amy ging naar Ria, uit die lijn stamt Lisa. Onze Anouk-Tirza werd afgekeurd om mee te fokken.
Leuk Maureen dat jullie honden dan weer van Abel afstammen.
Boefken had dit nestje samen met Maupie van Berolda. Het grappige is dat ik de baas van Maupie, Anneke nog wel eens tegenkom bij wedstrijden. Ze heeft nog steeds smousjes en een nakomeling van een van haar smousjes loopt behendigheid bij ATA. ATA traint op onze velden. Volgens mij zijn de smousjes die Anneke nu heeft niet uit dezelfde lijn, maar dat zal Loes wel weten.
Jazeker, Sammy en dus ook Lieveke, zijn ook nazaten van Boefken, in ieder geval via Amy le Folatre. Verder heb ik nu niet gekeken, maar ik kan voor jou ook wel zo'n lijntje schrijven morgen....sammydesmous schreef:Leuk toch al die ontmoetingen. en zo leuk hoe ze dan altijd spelen. Bij die van ons is het altijd alsof ze in de ander ook een smous herkennen. Er wordt toch altijd anders met een smous gespeeld dan met een ander ras, veel onbevangender.
José Sammy & Lieveke
Maureen
Zo, wat jullie allemaal weten :idee: - respect
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Even rondneuzen op PawPeds en je hebt ze tot 10 generaties terug.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14