teken en vlooien
Re: teken en vlooien
Wij doen 's winters ook geen nieuwe band om. Nergens voor nodig (tot nu toe).
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
-
Ga ik zeker doen.loes schreef:Je hebt dat kapot bijten/krabben van Lieveke toch wel doorgegeven aan Fredie ?
.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
-
Nee ga ik niet doen. Ik heb geen zin in stamppij maken. Het is mijn woord tegen het hare. Echt bewijzen dat ze het daar opgelopen hebben kan ik natuurlijk niet. Al is het voor ons wel heel duidelijk.Charlotte schreef:Zou daar toch op zijn minst melding van maken.sammydesmous schreef:Nee, dat heb ik niet. Het bezoek aan de trimsalon was ook maar eenmalig vanwege de nageltjes. Voortaan doe ik ze gewoon weer zelf.Jeanette schreef:Mijn hemel José!
Wat een vreselijke toestand. Gelukkig zijn jullie er nu vanaf, maar wat een ellende.
Je bent die trimsalon bepaald niet dankbaar denk ik.
Heb je het nog besproken met die trimster?
José Sammy & Lieveke
Is toch geen kattenpis.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
-
Volgens onze dierenwinkel en dierenarts "heerste" het inderdaad. Je zult er maar door getroffen worden. Ik wens het niemand toe.Jeanette schreef:De verre buren hebben een vlooienplaag..net zo'n beetje onder controle.
Lex hoeft de honden gelukkig voorlopig niet uit te laten.
Schijnt toch wat te 'heersen'.
Zes weken geleden hebben onze dames hun Fipronil gehad.
Zo'n pipet van Beaphar.
Zeer zelden nog een dode teek en geen enkele vlo.
Volgens mij is het wel verantwoord om te stoppen voor de winter.
Volgende week komt het bedrijf weer spuiten. We stofzuigen al weken iedere dag uren, alle kamers boven en onder plus de zolder. Ik heb er bijna een dagtaak aan. Maar we zien nu helemaal niets meer en de meisjes krabben ook niet meer.
José Sammy & Lieveke
-
Helpt de Seresto ook tegen vlooien?Maureen schreef: De jeugd heeft bij ons een seresto-band. Werkt prima. We hebben maar een enkele teek gezien. )
José Sammy & Lieveke
Tjonge José, wat een klus.
Hopelijk is het nu echt voorbij.
Hopelijk is het nu echt voorbij.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ooit jaren terug hebben wij ook een vlooienplaag gehad .
Wij gingen een nieuwe woning betrekken en kregen van een kennis hele mooie vloerbedekking voor boven .
Tjonge dat tapijt zat onder de vlooien , we zijn ook heel lang bezig geweest hier vanaf te komen ,als eerst natuurlijk de vloerbedekking eruit gegooid maar we bleven maar last houden .
Totdat iemand tegen ons zei dat we alle plinten van de muur moesten trekken en of schoonmaken of nieuwe plinten plaatsen , we hebben toen besloten om alle plinten te reinigen en ja pppppffffff eindelijk waren we van de vlooien af , nooit meer 1 gezien .
Twee weken terug hebben we een vlo bij Billie gevonden , eentje maar tot nu toe , ik vermoed dan ook dat die tijdens de cursus op haar gesprongen is .
Succes ermee Jose , want dit is echt niet leuk , op een gegeven moment zie je overal vlooien in , een soort trauma , ik heb nog steeds last van als ik naar boven loop kijk ik altijd direct naar mijn sokken . En het is zeker 25 jaar geleden .
Wij gingen een nieuwe woning betrekken en kregen van een kennis hele mooie vloerbedekking voor boven .
Tjonge dat tapijt zat onder de vlooien , we zijn ook heel lang bezig geweest hier vanaf te komen ,als eerst natuurlijk de vloerbedekking eruit gegooid maar we bleven maar last houden .
Totdat iemand tegen ons zei dat we alle plinten van de muur moesten trekken en of schoonmaken of nieuwe plinten plaatsen , we hebben toen besloten om alle plinten te reinigen en ja pppppffffff eindelijk waren we van de vlooien af , nooit meer 1 gezien .
Twee weken terug hebben we een vlo bij Billie gevonden , eentje maar tot nu toe , ik vermoed dan ook dat die tijdens de cursus op haar gesprongen is .
Succes ermee Jose , want dit is echt niet leuk , op een gegeven moment zie je overal vlooien in , een soort trauma , ik heb nog steeds last van als ik naar boven loop kijk ik altijd direct naar mijn sokken . En het is zeker 25 jaar geleden .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Als er iets honds te gebeuren staat, zoals een wandeling, clubmatch, trimmer dan poeder ik met ordinaire vlooienpoeder. Ze krijgen allebei elke vier werken een pipet Advantix, dus ik wil daar niet te vaak en teveel ander gif bij geven. Even een half uurtje wandelen en dan....misschien raar hoor...stofzuig ik de vachtjes van de dames. Te beginnen bij de hals. Ik moet er wel bij zeggen dat ze dat erg lekker vinden. En ik kom niet aan hun kop. Is wrs niet voor elke smous weggelegd. Vlak vóór een pipet was ik alle mandjes, ik heb erg fijne ontdekt, alles kan er af en is wasbaar. In de wasmachine een scheutje schoonmaakazijn samen met het wasmiddel. Azijn lost de kapsels van de vlooienpoeder op. Teken hebben we hier überhaupt nauwelijks, lijkt het. Of zou de Advantix werken? Voordeel van Advantix vind ik dat vlooien en teken niet hoeven te bijten. Jip is er ook gevoelig voor.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Goeie tips Maria.
Dat van dat azijn wist ik niet.
Stofzuigen bij Bloem lijkt me geen succes.
Dieuwertje kan wel, die heeft een Stapperiaanse houding tegenover zo''n ding.
Gewoon blijven liggen.
Welk merk mandje is dat?
Dat van dat azijn wist ik niet.
Stofzuigen bij Bloem lijkt me geen succes.
Dieuwertje kan wel, die heeft een Stapperiaanse houding tegenover zo''n ding.
Gewoon blijven liggen.
Welk merk mandje is dat?
Als de mandjes gewassen worden spuit ik ook de plek waar de mandjes staan. Ze krijgen ook elke dag een knoflookbonbon van biofood. Op deze manier houd ik alles redelijk onder controle. Ik hoop José, dat je het allemaal gehad hebt nu. Want het is idd vreselijk. Heb het vroeger ook weleens meegemaakt.
Heet de Wooff Cocoon Vintage. Voor een smous heb je de maat M nodig. Niet goedkoop, ongeveer 36 euro, maar ze gaan zo lang mee. Blijft ook goed in model.
Volgens het blik wel. tegen teken, vlooien en luizen....en we hebben weinig teken gezien en helemaal geen vlooien of luizen.sammydesmous schreef:Helpt de Seresto ook tegen vlooien?Maureen schreef: De jeugd heeft bij ons een seresto-band. Werkt prima. We hebben maar een enkele teek gezien. )
José Sammy & Lieveke
Wel een heel gedoe voor jullie zeg. Maar gelukkig zijn de dames krabvrij eindelijk na alle inspanningen.
Maureen
-
Ze krijgen nu iedere 4 weken Comfortis tegen vlooien, door DA geadviseerd. Daarna wil ik de Serestoband gaan proberen want een middel tegen teken en nog een ander middel weer tegen vlooien vind ik te veel. Dan maar een middel voor alles.Maureen schreef:Volgens het blik wel. tegen teken, vlooien en luizen....en we hebben weinig teken gezien en helemaal geen vlooien of luizen.sammydesmous schreef:Helpt de Seresto ook tegen vlooien?Maureen schreef: De jeugd heeft bij ons een seresto-band. Werkt prima. We hebben maar een enkele teek gezien. )
José Sammy & Lieveke
Wel een heel gedoe voor jullie zeg. Maar gelukkig zijn de dames krabvrij eindelijk na alle inspanningen.
José Sammy & Lieveke
Kan ik me voorstellen dat je één middel wel genoeg vindt
Maureen
Bloemetje heeft de simpele polyether mand volledig afgeragd. Ze reed er rondjes op...ook nog fel na de castratie en plofte dan met haar bek om de rand neer. Ook trok ze aan de rand, zodat een vlokjes polyether loslieten en de stoffen pluizige bekleding volledig kaal werd en nu vol gaten zat.Maria schreef:Heet de Wooff Cocoon Vintage. Voor een smous heb je de maat M nodig. Niet goedkoop, ongeveer 36 euro, maar ze gaan zo lang mee. Blijft ook goed in model.
Mand nummero twee..op deze manier gesloopt.
Verder is ze heel braaf, nooit iets stuk.
We hebben nu een vergelijkbare mand als de Wooff gekocht. Happy House. Zowel bodem als de vier zijkanten hebben een rits en je kunt dus die hele losse hoes wassen. Eventueel de vulling vervangen tzt.
Bloem kijkt wel op haar neus. Niks te rijden op die Happy House.
Wel duur. Groot genoeg voor twee honden...€55,00
Hopelijk gaat hij lang mee.
In de hondenwinkel liep een bruine lab, van een week of negen. Potdikkie wat een lekker ding. Harry... een heel zoete pup.
Aha! Het zit bij Dorus in de genen dus.Jeanette schreef: Bloemetje heeft de simpele polyether mand volledig afgeragd. Ze reed er rondjes op...ook nog fel na de castratie en plofte dan met haar bek om de rand neer. Ook trok ze aan de rand, zodat een vlokjes polyether loslieten en de stoffen pluizige bekleding volledig kaal werd en nu vol gaten zat.
Mand nummero twee..op deze manier gesloopt.
Zijn donut is nog heel, maar daar rijdt ie wel op. We hebben sinds een tijdje een fleecepad op zijn kuranda bedje (die is hufterproof) en daar is die nu niet vanaf te slaan. Geen rijd-gedrag, hij bijt er ook niet in. #winning
Dorus heeft zijn eigen Instagram.
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik blij ben dat er hier niets bereden wordt, alhoewel tijdens de loopsheid van Billie reed Bil wel eens op Bero , heel apart .
Jolanda en Trix
Is niet apart hoor, maar tevengedrag, hoewel uiteraard niet alle teefjes het doen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Moest er stiekem een beetje om grinniken , was wel gek gezicht.loes schreef:Is niet apart hoor, maar tevengedrag, hoewel uiteraard niet alle teefjes het doen.
Jolanda en Trix
Gisteravond ontdekte ik bij Fija een paar vlooien . Gelukkig had ik nog voldoende Advantix en Advantage om de honden en katten te behandelen. Hun 'beddengoed' zit in de wasmachine.
Met deze lage temperaturen verwacht je dat eigenlijk niet.
Met deze lage temperaturen verwacht je dat eigenlijk niet.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004