Ik doe ook zoekspelletjes met Lisa. Meestal heeft ze het brokje snel te pakken, soms zoekt ze verkeerd, maar niet op de plek waar ze heeft moeten wachten.
Met een paar aanwijzigingen heeft ze toch snel door waar wel te zoeken.
Leg ook wel eens een brokje in zicht voor Lisa, moet blijven zitten tot ik een teken geef aan haar. Ze blijft er zelf af als ik iets tussen haar voorpoten neerleg, gemeen hé!
Loes dat spelletje van jou ga ik ook eens proberen, ik denk dat Lisa net zo lang blijft zitten tot ik de door optil.
Ik kijk regelmatig even op het hondenforum. Daar waren ze laatst ook met spelletjes-opdrachten voor de hond bezig. b.v. een voorwerp door je hond uit een bak met water halen en het naar de baas brengen. Dit moest je dan filmen en op het forum zetten. Degene wiens filmpje het eerste geplaatst was en de opdracht goed was uitgevoerd kreeg 5 punten. Daarna 4 enz.
Of vijf voorwerpen om de beurt oppakken en in een doos laten leggen.
Afijn er waren verschillende opdrachten (waar je een aantal uren de tijd voor kreeg, en steeds één tegelijk) en de hond die het eerste een bepaald aantal punten bij elkaar had was de winnaar. Hij - zij is dan de slimste hond van het forum.
Ik heb om sommig filmpjes wel moeten lachen, en vond het ook erg knap wat een aantal honden lieten zien.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.