storm
storm
Wij hebben zojuist aan den lijve ondervonden wat storm betekent...
We waren even heerlijk in het bos aan het uitwaaien, toen er een heel erge hagelbui gepaard met enorme windvlagen over het bos ging. Allerlei boomtoppen (eiken en kastanjes) knapten af als luciferhoutjes.
Wij hebben snel de veiligheid van het midden van het grote open veld opgezocht.
Bobbie ging in mijn luwte staan, en was zichtbaar geinteresseerd door zijn eerste ervaring (volgens mij) met grote hagelstenen. Hij had helemaal geen oog meer voor andere honden maar wilde alleen maar die gekke koude witte knikkers opeten.
De bui werd in no time ingeruild door de zon, zo verschrikkelijk snel ging dat!
Daarna zijn we maar weer voorzichtig naar huis gelopen, onderwijl turend naar boven om te zien of er geen loshangende takken waren die naar beneden kwamen zeilen.
Helaas moet ik nu een tijdje het bos mijden, eerst moet deze ravage worden opgeruimd. Nu is het daar echt niet veilig... maar het was wel spannend!
groet, Martine
We waren even heerlijk in het bos aan het uitwaaien, toen er een heel erge hagelbui gepaard met enorme windvlagen over het bos ging. Allerlei boomtoppen (eiken en kastanjes) knapten af als luciferhoutjes.
Wij hebben snel de veiligheid van het midden van het grote open veld opgezocht.
Bobbie ging in mijn luwte staan, en was zichtbaar geinteresseerd door zijn eerste ervaring (volgens mij) met grote hagelstenen. Hij had helemaal geen oog meer voor andere honden maar wilde alleen maar die gekke koude witte knikkers opeten.
De bui werd in no time ingeruild door de zon, zo verschrikkelijk snel ging dat!
Daarna zijn we maar weer voorzichtig naar huis gelopen, onderwijl turend naar boven om te zien of er geen loshangende takken waren die naar beneden kwamen zeilen.
Helaas moet ik nu een tijdje het bos mijden, eerst moet deze ravage worden opgeruimd. Nu is het daar echt niet veilig... maar het was wel spannend!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Re: storm
Uitgedost in regenpak ben ik vanochtend met vriendin een dorp verderop gaan lopen . Het waaide stevig, maar dat vind ik wel lekker. We hebben ruim anderhalf uur gewandeld, en bijna geen regen gehad. Na afloop hebben we ons zelf verwent met een lekkere kop en een groot stuk vlaai met slagroom.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Het is echt zo'n bak/kook dag. Lekker binnen met lekkere geuren.Vanmorgen allebei van top tot teen in regenpak gehuld.Geen drup gevallen. Net thuis begon het te sneeuwen.Linke soep, die storm Martine.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Toen ik zag dat Martine het item storm had geopend dacht ik dat ze uit haar hemd was gewaaid op het strand. Nou Martine, achteraf best spannend, maar op het moment dat je daar loopt niet echt prettig. Gelukkig niets op jullie hoofd-kop gehad.
Lisa wil met dit weer niet naar buiten, ik moet aandringen om door te lopen. Ze wil het liefste zo snel mogelijk weer naar huis. Eenmaal binnen is ze een beetje gek, de hagelsteentjes (niet van die grote waar Martine en Mary het over hadden) werden uit haar vacht geschud om daarna een paar rondjes door het huis te rennen.
Zo'n lekkere appeltaart of Limburgse vlaai lijkt me wel wat, helaas hier niet.
Iona heeft 3 december een Sinterklaasfeestje met 35 kinderen. Ik heb voor alle kinderen een Pietendiploma gemaakt, was dus ook van de straat met dit hondenweer.
Lisa wil met dit weer niet naar buiten, ik moet aandringen om door te lopen. Ze wil het liefste zo snel mogelijk weer naar huis. Eenmaal binnen is ze een beetje gek, de hagelsteentjes (niet van die grote waar Martine en Mary het over hadden) werden uit haar vacht geschud om daarna een paar rondjes door het huis te rennen.
Zo'n lekkere appeltaart of Limburgse vlaai lijkt me wel wat, helaas hier niet.
Iona heeft 3 december een Sinterklaasfeestje met 35 kinderen. Ik heb voor alle kinderen een Pietendiploma gemaakt, was dus ook van de straat met dit hondenweer.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ooh gelukkig, vertraging heb je snel. Vliegen doen ze allang niet meer op tijd.Mary schreef:Jawel, ruim een uur vertraging, maar hij zit nu in de trein.
Hoewel het bij lijnvluchten misschien nog wel meevalt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.