De eerste ritsdag van 2009 (7 febr)
Re: De eerste ritsdag van 2009 (7 febr)
Kijk even op
http://www.hondenplaza.nl
Zoek even op:" alleen blijven " bij gedrag/opvoeding en je vind een heel goede manier om alleen blijven aan te leren.
Dit systeem heeft ons heel erg geholpen en binnen een maand was het geen punt meer. Langzaam opvoeren de tijd dat je weggaat en goed lezen hoe dat met die snoepbus zit! Ik heb daar pensstaafjes en ander echt superlekker spul in zitten waar ze een paar minuten van kan genieten en dat ze anders niet krijgt. Ik kan nu rustig 3 uur weggaan, want zolang de bus op tafel en in het zicht staat, is het voor haar duidelijk dat ik weer terugkom.
Jozé
http://www.hondenplaza.nl
Zoek even op:" alleen blijven " bij gedrag/opvoeding en je vind een heel goede manier om alleen blijven aan te leren.
Dit systeem heeft ons heel erg geholpen en binnen een maand was het geen punt meer. Langzaam opvoeren de tijd dat je weggaat en goed lezen hoe dat met die snoepbus zit! Ik heb daar pensstaafjes en ander echt superlekker spul in zitten waar ze een paar minuten van kan genieten en dat ze anders niet krijgt. Ik kan nu rustig 3 uur weggaan, want zolang de bus op tafel en in het zicht staat, is het voor haar duidelijk dat ik weer terugkom.
Jozé
Ga ik meteen morgen even doen. Nu geen puf meer. Morgen er weer vroeg uit, lekker lopen met Roef en dan aan het werk.
Groetjes Julie
Groetjes Julie
Heb bericht gehad dat Mous-Saartje ook goedgekeurd is voor de fok.
Ze zijn blij met oordracht, staartdracht en pigment.
Niet volgens de raskenmerken, klein hoofd, zij het goed in verhouding.
Drie van de vier goedgekeurd, ben benieuwd hoe groot Lisa's nageslacht zal zijn in de toekomst.
Ze zijn blij met oordracht, staartdracht en pigment.
Niet volgens de raskenmerken, klein hoofd, zij het goed in verhouding.
Drie van de vier goedgekeurd, ben benieuwd hoe groot Lisa's nageslacht zal zijn in de toekomst.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hartstikke mooi! Positief!
Ik hoop dat er heel veel nakomelingen zullen volgen!
Wat zou dat geweldig zijn om mee te maken!
Ik hoop dat er heel veel nakomelingen zullen volgen!
Wat zou dat geweldig zijn om mee te maken!
Klinkt goed. En een wat kleiner hoofd met goed gedragen oren en flink wat haar valt volgens mij niet op. Dus aan de kopbeharing gewoon niet te veel doen. Het is een plaatje van een smous.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Prima uitslag toch?
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Met de dame nog even geduld, maar voor je het weet ben je van de heren zomaar oma !!!! Leuk hoor, drie van de pups die voor Lisa's nageslacht mogen zorgen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Tof!
Gek idee dat Lisa nu al oma kan gaan worden
Gek idee dat Lisa nu al oma kan gaan worden
Erna, gefeliciteerd!
75% geschikt bevonden voor de terugfok, daar mag je beslist trots op zijn... nu maar hopen dat iedereen zich aan zijn belofte zal houden, maar dat zit bij jullie vast wel goed!
groet, Martine
75% geschikt bevonden voor de terugfok, daar mag je beslist trots op zijn... nu maar hopen dat iedereen zich aan zijn belofte zal houden, maar dat zit bij jullie vast wel goed!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
gefeliciteerd Erna...of eigenlijk Lisa.. hoop dat de vrouwtjes ook op Roef zullen vallen. Denk dat hij best, net als Lisa, mooie kinderen zal voortbrengen
groetjes Julie
groetjes Julie
Het maakt Lisa niet zo uit hoor. Hoewel, puppies kijken vindt ze geweldig. Hoop dat Roef, Siem en Saartje alle drie nageslacht krijgen.
Puppies kijken houden we er in, over een paar weken zullen Lisa haar halfbroertjes en/of zusjes wel geboren zijn. Die wil zij natuurlijk zien.
En wij mogen dan met haar mee.
Puppies kijken houden we er in, over een paar weken zullen Lisa haar halfbroertjes en/of zusjes wel geboren zijn. Die wil zij natuurlijk zien.
En wij mogen dan met haar mee.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het lijkt mij ook leuk als Roef "paps" wordt en Lisa "oma". Hij heeft misschien een wat lange snuit, maar voor de rest is het een mooi smousje....vind ik zelf Ook niks aan te merken op zijn karakter. Hij is misschien af en toe niet moe te krijgen, maar je hebt er geen last van. En laat zich makkelijk corrigeren. Geen nare karaktertrekjes en dat is denk ik heel belangrijk. Toch?
Ach we merken het wel, misschien dat ie nog een lekker ding tegenkomt.
Groetjes Julie
Ach we merken het wel, misschien dat ie nog een lekker ding tegenkomt.
Groetjes Julie
Nog even een aanvulling op de rits-informatie.
Ik ben vanmorgen met Siem bij de DA geweest voor een enting en jaarlijkse controle.
Tevens heb ik gevraagd of de afwijking aan zijn tenen erfelijk en bezwaarlijk was.
Mijn DA raadde af om met Siem te fokken, omdat hij zulke voeten wel door kan geven. Hij vond dat je dat niet moest willen. Hij dacht niet dat hij er last van zou kunnen krijgen, maar eventueel konden de buitenste tenen geamputeerd worden als dat nodig was (dus niet!) Dit was dus wel even een teleurstelling. Zoveel geweldige smouzengenen die niet verder gaan.
We konden hem ook nog verder laten onderzoeken door een orthopeed en geneticus, maar voor mij hoeft dat niet. Hij is voor ons goed zoals hij is.
Misschien dat het voor de tfc waardevolle informatie zou kunnen opleveren maar dat hoor ik dan wel.
Jammer, jammer, jammer, zoveel goede bedoelingen, maar helaas kan ik verder niets betekenen voor de smouzenpopulatie, helaas.
We gaan lekker genieten van onze twee heerlijke smouzen, en hopen dat familieleden de genen-eer hoog gaan houden. Volgens mij is dat bij Jules al aardig gelukt, we duimen voor Siem zijn broer en zus.
Ik ben vanmorgen met Siem bij de DA geweest voor een enting en jaarlijkse controle.
Tevens heb ik gevraagd of de afwijking aan zijn tenen erfelijk en bezwaarlijk was.
Mijn DA raadde af om met Siem te fokken, omdat hij zulke voeten wel door kan geven. Hij vond dat je dat niet moest willen. Hij dacht niet dat hij er last van zou kunnen krijgen, maar eventueel konden de buitenste tenen geamputeerd worden als dat nodig was (dus niet!) Dit was dus wel even een teleurstelling. Zoveel geweldige smouzengenen die niet verder gaan.
We konden hem ook nog verder laten onderzoeken door een orthopeed en geneticus, maar voor mij hoeft dat niet. Hij is voor ons goed zoals hij is.
Misschien dat het voor de tfc waardevolle informatie zou kunnen opleveren maar dat hoor ik dan wel.
Jammer, jammer, jammer, zoveel goede bedoelingen, maar helaas kan ik verder niets betekenen voor de smouzenpopulatie, helaas.
We gaan lekker genieten van onze twee heerlijke smouzen, en hopen dat familieleden de genen-eer hoog gaan houden. Volgens mij is dat bij Jules al aardig gelukt, we duimen voor Siem zijn broer en zus.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Erg jammer Wubke, hebben we het al over gehad. Zo'n lieve en mooie hond. Voor jullie ook een tegen valler, juist omdat het met Jules ook niet is gelukt.
Nu blijven er nog maar twee over van Lisa haar pups die voor nageslacht kunnen zorgen.
Nu blijven er nog maar twee over van Lisa haar pups die voor nageslacht kunnen zorgen.
Dubbel jammer Wubke.
Zo'n leuke en mooie hond !!!
Eerst Jules en nu Siem....
De Vrolijke genen worden gelukkig al doorgegeven.
Nu maar hopen op de andere twee van Lisa.
Zo'n leuke en mooie hond !!!
Eerst Jules en nu Siem....
De Vrolijke genen worden gelukkig al doorgegeven.
Nu maar hopen op de andere twee van Lisa.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Oh Wubke, wat ontzettend jammer.
Siem heeft net zo'n mooi koppie als zijn mamaatje. Gelukkig heeft hij zelf geen hinder van zijn pootjes. Hij heeft bij jullie een gelukkig leven met Jules en alle andere dieren.
Siem heeft net zo'n mooi koppie als zijn mamaatje. Gelukkig heeft hij zelf geen hinder van zijn pootjes. Hij heeft bij jullie een gelukkig leven met Jules en alle andere dieren.
Dat is nou zeker jammer Wubke. 2 van die mooie mannekes
Zo zie je Erna, dat is nu precies waar het TFP mee te kampen heeft, je denkt dat alles ok is, fantastische karakters en dan komen er lichamelijke bezwaren tevoorschijn. Maar gelukkig bij beide hondjes geen akelige gebreken.
Zo zie je Erna, dat is nu precies waar het TFP mee te kampen heeft, je denkt dat alles ok is, fantastische karakters en dan komen er lichamelijke bezwaren tevoorschijn. Maar gelukkig bij beide hondjes geen akelige gebreken.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Heel jammer, Wubke (en Erna).
(Ik weet een beetje hoe het voelt. Vind het altijd nog jammer, dat Vera niet aan de man 'mocht'.)
(Ik weet een beetje hoe het voelt. Vind het altijd nog jammer, dat Vera niet aan de man 'mocht'.)
Nou, dat is zeker ontzettend jammer, en dat is nog maar zacht uitgedrukt.
Het is om van te .
Gek dat zoiets vaak gebeurt bij mensen die het TKP een warm hart toe dragen, en gewoon mee hadden willen doen!
Het is om van te .
Gek dat zoiets vaak gebeurt bij mensen die het TKP een warm hart toe dragen, en gewoon mee hadden willen doen!
Charlotte
Gelukkig heeft het voor Siem geen nadelige gevolgen. Epilepsie of een hartafwijking is veel naarder. Zeker ook als je met medicijnen moet gaan tobben.
Hier had de jeugd al bedacht dat het zijn "springtenen" zijn, en daar is door menigeen al smakelijk om gelachen. En dat blijven we maar gewoon doen.
Hier had de jeugd al bedacht dat het zijn "springtenen" zijn, en daar is door menigeen al smakelijk om gelachen. En dat blijven we maar gewoon doen.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en