blaffen

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
rini

blaffen

Bericht door rini »

Zelf ben ik er geen voorstander van maar wat is jullie ervaring met de anti-blafband?

Zowel Boy als Missy doen niet anders dan blaffen zowel binnen als buiten op alles wat beweegt of voorbij loopt. :boos:

Negeren of boos worden helpt niet echt.Het is ook niet altijd dezelfde die begint.Maakt ook niet uit of je thuis bent maar onze buren zijn anti-hond dus kan ik dit niet gebruiken :(
Afbeelding

Alma

Re: blaffen

Bericht door Alma »

Ik heb bij de kapster eens gehoord dat zij dit ook met een hond heeft gedaan en het wel gewerkt heeft.
Het is toch met een soort stroomstootje of een hoog geluid als de hond maar even aanzet tot blaffen? Zij heeft het bij een dierenwinkel gehuurd, het is nml best prijzig.

Ik weet niet of het kwaad kan? Het lijkt vervelend maar neem toch aan dat deze spullen zijn getest???

Alma

Martine

Bericht door Martine »

Ik heb er -ten einde raad- ooit ook een gekocht voor Bobbie die vreselijk ging zitten loeien als ik niet bij hem was; dit kon je aan het eind van de straat nog horen. De relatie met mijn buren is daarna nooit meer goed geworden... :fluit:
Die van mij had 18 standen, waarbij hij steeds op de laagste begon. de hond heeft het dus zelf voor het zeggen. Na een seconde of 30 reset hij zichzelf door weer op de laagste stand te gaan staan. :fluit:
Het zal wel zielig zijn, maar niets anders werkte en dat janken was pas echt zielig... voor ons!
Bij Bobbie werkte het overigens prima, ik zal hem weer eens uit de kast halen, want nu met Diesel erbij, kunnen ze wel weer even op een opfriscursus. Ik twijfel alleen of hij het nog doet, volgens mij hebben de nieuwe batterijen die ik er laatst in heb gedaan niet het gewensde effect opgeleverd.

tip: ik heb de mijne van Marktplaats; mensen verkopen hem namelijk als hij thuis niet meer nodig is en dat scheelt toch al snel zo'n 30 euro...

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Mary

Bericht door Mary »

Zelf zou ik zo'n band nooit in huis halen. Ik heb het er helemaal niet op.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Mary

Bericht door Mary »

Erna

Bericht door Erna »

Ik ben er ook tegen. Maar als je zoals Martine het aangrijpt als laatste redmiddel na alles al geprobeert te hebben kan ik het wel begrijpen. Uit ervaring weet ik hoe Bobbie te keer kon gaan, dat was geen gewoon blaffen meer.
Dat was bij ons thuis toen Martine bij de pups kwam kijken. Martine liep even met mij naar boven en Lisa, Bobbie en de pups bleven beneden.
Binnen een mum van tijd een oorverdovend lawaai. Dat was ik niet gewend want ik heb nog nooit een hond gehad die blaft in huis.
Een aantal huizen verderop woont ook een hond die blaft, weet dat de buren daar niet blij mee zijn. Wij horen hem alleen in de verte, Lisa reageert er gelukkig niet op.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

De dierenbescherming is er ook op tegen. Ik vind het ook niks, maar begrijp natuurlijk best dat het een enorm probleem kan zijn, dat blaffen.
Ik schreef al eerder dat het zelfs een averechts effect kan hebben op de band met het baasje.
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Ariënne schreef: Ik schreef al eerder dat het zelfs een averechts effect kan hebben op de band met het baasje.

Die band tussen ons zit wel goed hoor! ;) :thumbsup:
En die band om zijn nek trouwens ook... :hihi: :hihi:
O jee, een meningsverschil, zal ik maar snel maken dat ik verdwijn van het forum? :tong:

groet, Martine

Erna

Bericht door Erna »

Martine schreef:
Ariënne schreef: Ik schreef al eerder dat het zelfs een averechts effect kan hebben op de band met het baasje.[/quo
O jee, een meningsverschil, zal ik maar snel maken dat ik verdwijn van het forum? :tong:

groet, Martine
Waag het niet. :crazy:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

rini

Bericht door rini »

Een voorstander ben ik er ook niet van maar zoek gewoon een oplossing.Wil ook niet op ze mopperen maar af en toe :(

Missy kan af en toe angstig op iets reageren dus voor haar is het zeker geen optie.
Maar ik ben net wezen kijken naar de prijs en de goedkoopste was 98 euro dus toch te veel geld om het te proberen!!
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Begin maar met een bloemenspuit, een heel kleintje, zodat ze hem niet
gelijk aan zien komen. Met mopperen is trouwens ook niks mis, zolang
het niet de hele dag duurt.

Alma

Bericht door Alma »

Rini bij ons in de dierenzaak kan je deze dingen huren. (zei mijn kapster.......)

gr, Alma

Martine

Bericht door Martine »

Ik ben het helemaal met je eens Mary!
Het vervelende van janken is echter dat het gebeurt als ik dus niet in de buurt ben; een plantenspuit lost dan niet zo veel op hoor... ;)
Maar ik heb eerst alles geprobeerd, boeken gelezen, internet afgestruind, tot een gedragstherapeute aan toe, maar niets hielp bij mijn monstertje. En de band wel! (overigens voor 30 euro op MP gekocht)

Een andere oplossing, waar ik nog voor aan het sparen ben is een vrijstaand huis met een flinke tuin hier in de middle-of-nowhere kopen. :fluit: Tot die tijd zullen ze het met mijn spartaanse methodes moeten doen, vrees ik... ;)

groet, Martine

Martine

Bericht door Martine »

Overigens zijn de hondjes tot over hun oren verliefd op me, dus ik zal het ergens toch wel goed doen... :hihi: :hihi: :hihi:

Mary

Bericht door Mary »

Maar ik praat gewoon voor mijzelf hoor. Ik zal daar echt nooit aan beginnen.
Wat een ander doet na alle overwegingen leg ik mij met tegenzin bij neer.
Als er eerst maar goed over wordt nagedacht. Rini zag nu ook al dat het
voor Missy geen goed plan is.

rini

Bericht door rini »

Vele mensen dus vele meningen en daar nog voor uit mogen komen ook :jeah:

Maar via MP koop ik nix straks doet dat ding het niet en ben ik nog duur uit.Huren doen ze hier niet aan.
Maar af en toe gooi ik mijn sleutels en af en toe helpt dat dan wel.Het is alleen jammer dat het niet steeds dezelfde is die begint .

En de plantenspuit......vinden ze niet erg
Laatst gewijzigd door rini op 18 mei 2009, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Martine schreef:Overigens zijn de hondjes tot over hun oren verliefd op me, dus ik zal het ergens toch wel goed doen... :hihi: :hihi: :hihi:
Hoe is het eigenlijk nu met stelen? Je had ooit een vernuftig systeem bedacht,
heeft dat afdoende gewerkt?

Mary

Bericht door Mary »

rini schreef:
En de plantenspuit......vinden ze niet erg
Hopelijk heb je inmiddels je nieuwe tandjes.
Dan zou je ze eens kunnen bijten :mrgreen:

rini

Bericht door rini »

De tandjes kan ik volgende week halen maar zullen vast scherper zijn dan wat ik nu heb.
Kan dat bijten dan wel proberen :hihi:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Ik zou er zelf niet snel aan beginnen, maar zeker wel als laatste redmiddel. Ik erger me nu al groen en geel aan onze buurhond. Kun je nagaan als mijn eigen hond zo zou blaffen. ...
:boos:

Toen de politiehond van onze andere buren kwam, heeft hij een paar uur flink geblaft en gehuild.
Begrijpelijk want hij was bij zijn eerste baas (puppy-opvoeder) weggehaald en bij vreemde mensen in een kennel achter het huis geplaatst terwijl er 2 andere honden binnen wonen.
Binnen een half uur had 1 van onze buren uit het zijstraatje de politie(!) gebeld dat ze al dagen (?) last hadden van deze hond. Hij was er pas net en voor een politiehond de politie bellen??
Maar goed, onze buurvrouw heeft zelf ook een hekel aan blaffende honden en heeft slechts een weekend met de blafband (van de politie) gewerkt. Elke keer als de hond blafte drukte zij op het knopje. De hond weet niet dat zij het was, want zij zat immers binnen en de hond in de kennel.
Het heeft enorm goed gewerkt.
Hij huilt nu alleen nog als hij een sirene hoort. Dat wil hij mee. Dat vind ik dan weer erg grappig. Hoe toegewijd kan een :sortof: werknemer zijn?

Van mij mogen onze andere buren de blafband wel eens gebruiken op hun schatje...

Gesloten