omgang met andere honden
Re: omgang met andere honden
Uitstekend!!!
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Ik laat ze altijd hun gang gaan. (ik hou ze natuurlijk wel goed in de gaten) Honden waar baasjes zich mee gaan bemoeien (optillen of angstvallig aanlijnen als er een andere hond aankomt) zijn opeens een stuk interessanter voor andere honden en worden vaak lastig gevallen.
De natuur regelt de rangorde onderling heel goed; ze voelen zelf heel goed aan wanneer het verstandiger is onderdanig op de rug te gaan liggen bij een hogere in de rangorde zodat hij even kan ruiken. Agressie naar andere honden heb ik bij die 2 van mij nog nooit opgemerkt
groet, Martine
De natuur regelt de rangorde onderling heel goed; ze voelen zelf heel goed aan wanneer het verstandiger is onderdanig op de rug te gaan liggen bij een hogere in de rangorde zodat hij even kan ruiken. Agressie naar andere honden heb ik bij die 2 van mij nog nooit opgemerkt
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Zie ook : roedel en rangorde : vreemde honden.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Onze andere honden moesten ook altijd stil staan bij de langskomende honden en dat gebeurde natuurlijk ook omdat de baasjes dan even kletsten. Soms ging het ook niet goed, bv. Svetko had een gruwelijke hekel aan zwarte honden, geen idee waarom maar schoot altijd in de stress. En als je dan de boel niet laat vieren en er zelf ook op reageert wordt het er niet beter op.....
Nu met Boester probeer ik op aanraden van de puppycursus voorlopig niet altijd bij iedereen stil te staan voor een praatje maar ook vooral redelijk stevig door te stappen langs de honden zodat hij het normaal vindt daar langs te gaan en niet altijd wil gaan staan leuteren.
Ik moet zeggen het lukt heel redelijk. Ik vind alleen dat Boester nog steeds af en toe mank loopt. Dinsdag laat ik dit even aan de DA over. Maar van Svetko weet ik het ook nog wel, dat was een redelijke zeur, als er maar een klein dingetje aan zijn voetkussentje zat liep hij al mank!!!
Ondertussen slaapt Boester en laat ik het maar, straks doe ik wel even het deurtje open.
Nu aan de koffie, na twee hopen in de tuin opgeruimd te hebben en één plas op het vloerkleed.....
groetjes, Alma
Nu met Boester probeer ik op aanraden van de puppycursus voorlopig niet altijd bij iedereen stil te staan voor een praatje maar ook vooral redelijk stevig door te stappen langs de honden zodat hij het normaal vindt daar langs te gaan en niet altijd wil gaan staan leuteren.
Ik moet zeggen het lukt heel redelijk. Ik vind alleen dat Boester nog steeds af en toe mank loopt. Dinsdag laat ik dit even aan de DA over. Maar van Svetko weet ik het ook nog wel, dat was een redelijke zeur, als er maar een klein dingetje aan zijn voetkussentje zat liep hij al mank!!!
Ondertussen slaapt Boester en laat ik het maar, straks doe ik wel even het deurtje open.
Nu aan de koffie, na twee hopen in de tuin opgeruimd te hebben en één plas op het vloerkleed.....
groetjes, Alma
Kan toch prettig zijn zo'n cursus. Zo kom je heel wat aan de weet.
Hoop maar dat het heel tijdelijk is wat betreft dat mank lopen van Boester!!
Hoop maar dat het heel tijdelijk is wat betreft dat mank lopen van Boester!!
Eerst maar eens goed opletten welk pootje het moet zijn, zodat de DA
gelijk goed kan nakijken.
gelijk goed kan nakijken.
Stapper heeft een heel gezond hondenverstand als het andere honden betreft.
Prima! Geen geknok. Keurig uit de weg gaan. Spelen als het zo uit komt en als een hond het te dol maakt en agressief is, laat hij even weten dat hij geen theemuts is.
Groot, klein, wit, zwart...het is hem allemaal best.
Van het begin af aan heeft met allerlei soorten honden om leren gaan.
Prima! Geen geknok. Keurig uit de weg gaan. Spelen als het zo uit komt en als een hond het te dol maakt en agressief is, laat hij even weten dat hij geen theemuts is.
Groot, klein, wit, zwart...het is hem allemaal best.
Van het begin af aan heeft met allerlei soorten honden om leren gaan.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Phoebe is een allermansvriendje. Ik heb nooit problemen met andere honden. Zelf als er weer zo'n agressiegezichtje naar haar staat te blaffen, blijft ze kwispelen en vriendelijk. Gelukkig benadert ze zo'n agressief hondje (vaak JR's) niet.
Overigens vind ik alle smouzen met elkaar, bij wandelingen, clubdagen enz., over het algemeen zeer verdraagzaam en vriendelijk.
Met andere honden gaat met beide honden prima al heeft Boy een kijkje op zwarte Labradors daar gromt hij tegen.
Als we Missy alleen mee hebben is ze afwachtend naar andere honden maar als Boy in de buurt is durft ze alles
Hulp is dan nooit ver weg
Als we Missy alleen mee hebben is ze afwachtend naar andere honden maar als Boy in de buurt is durft ze alles
Hulp is dan nooit ver weg
Toch weer die zwarte labrador
De zwarte labrador (altijd los ) heeft Boy een paar x gepakt terwijl die aan de lijn was en baasjes er nix van zeiden en ook de hond niet terug riepen.Nu zijn we aan het spelen op het veld en ja hoor die labrador.Boy schiet als een speer weg en grijpt hem.De eigenaar van die hond grijpt Boy heel hard in zijn nek en geeft hem een schop met de woorden hou die rothond bij je!
Op mijn woorden vast wraak van Boy moest ik mijn smoel (zei hij echt!) houden slingerde hij met de riem mijn kant op.Was wel bang dat hij mij zou raken
Ik schrok wel van de reactie van Boy want dit is niet Boy-eigen maar ik denk dat hij gewoon zijn kans zag om een x wat terug te doen.
Praat dit vanzelf niet goed maar kan het wel een beetje begrijpen.
Weet op dat moment dan echt niet wat te doen.Sta dan wel met 2 honden.Missy was gewoon overstuur
Maar de was groot en stond te trillen op mijn benen
De zwarte labrador (altijd los ) heeft Boy een paar x gepakt terwijl die aan de lijn was en baasjes er nix van zeiden en ook de hond niet terug riepen.Nu zijn we aan het spelen op het veld en ja hoor die labrador.Boy schiet als een speer weg en grijpt hem.De eigenaar van die hond grijpt Boy heel hard in zijn nek en geeft hem een schop met de woorden hou die rothond bij je!
Op mijn woorden vast wraak van Boy moest ik mijn smoel (zei hij echt!) houden slingerde hij met de riem mijn kant op.Was wel bang dat hij mij zou raken
Ik schrok wel van de reactie van Boy want dit is niet Boy-eigen maar ik denk dat hij gewoon zijn kans zag om een x wat terug te doen.
Praat dit vanzelf niet goed maar kan het wel een beetje begrijpen.
Weet op dat moment dan echt niet wat te doen.Sta dan wel met 2 honden.Missy was gewoon overstuur
Maar de was groot en stond te trillen op mijn benen
Waar moet het heen, met al die korte lontjes.
Tjonge jonge, wat een ontfatsoenlijk figuur.
Ik kan me voorstellen dat je overstuur was.
Ik kan me voorstellen dat je overstuur was.
Vandaag had Bert ook zoiets. Corrie en Cock waren op puppybezoek (Hieke is de grootmoeder en Jutte de tante van het nest) en Bert en Cock waren met de 4 dames en Jelle, want die was een paar uurtjes bij ons, naar het bos. Het 5-tal loopt lekker te dollen met elkaar tot een herder plotseling of Adah of Fija (Bert kon het in de schrik niet zien wie het was) pakte. Hij kreeg overigens verder geen kans wat te doen want Jelle schoot zijn dames te hulp. En Bert was er vlug bij. De eigenaren (een ouder echtpaar) waren veel dichterbij maar deden nix en wat zeggen ze dan? Ja, hij houdt er niet van als er zo gedold wordt, want hij is ziek en heeft medicijnen , maar ja, we willen hem toch zijn uitje los (het was in het losloopdeel) niet onthouden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Onbegrijpelijk en triest.
Wat een geluk dat er niets ernstigs gebeurd is.
Tja....net als die eigenaars van die Duitse Herder hier....'hij houdt niet van kleine hondjes' ....
Zulke antwoorden .....dat zegt meer dan genoeg....
Wat een geluk dat er niets ernstigs gebeurd is.
Tja....net als die eigenaars van die Duitse Herder hier....'hij houdt niet van kleine hondjes' ....
Zulke antwoorden .....dat zegt meer dan genoeg....
In het gastenboek van de club klaagde ook al iemand over het karakter van de smous...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Ja, ik las het...wat een rotbeesten hè....
Corrigeren zo maar een pup of zou 'ie hem verscheurd hebben ?
Corrie had het ook gelezen en die had precies het omgekeerde meegemaakt ....met een dalmatiër en 8-weken oude Jutte.
Corrie had het ook gelezen en die had precies het omgekeerde meegemaakt ....met een dalmatiër en 8-weken oude Jutte.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het zijn ook snerthonden. Er zit een jonge merel in de tuin. Gaat nergens voor
opzij, schreeuwt om zijn moeder en wil gevoerd worden. Een zeer gemakkelijke
prooi voor Pim. Ik wil Pim niet vasthouden binnen. Heb ze dus vanmiddag aan
elkaar voorgesteld. Pim heeft hem bekeken om mij een plezier te doen. Het
boeit hem helemaal niet. Hij doet gewoon zijn ding zonder het beestje op te
jagen. Heeft het vogeltje toch mooi mazzel, hier komt geen poes in de tuin.
opzij, schreeuwt om zijn moeder en wil gevoerd worden. Een zeer gemakkelijke
prooi voor Pim. Ik wil Pim niet vasthouden binnen. Heb ze dus vanmiddag aan
elkaar voorgesteld. Pim heeft hem bekeken om mij een plezier te doen. Het
boeit hem helemaal niet. Hij doet gewoon zijn ding zonder het beestje op te
jagen. Heeft het vogeltje toch mooi mazzel, hier komt geen poes in de tuin.