Hondensport

Van hersengymnastiek tot.....
Jeanette

Re: Hondensport

Bericht door Jeanette »

Mary schreef:
Erna schreef:Staan er reclame borden langs de kant van het veld afgelopen zondag.
Op één van die borden staan een hond en een kat afgebeeld, met tekst over voeding.

.
Was dus niet over nagedacht. Natuurlijk trekt dat de aandacht van de honden.
...van slimme honden ... ;)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Jeanette schreef:
Mary schreef:
Erna schreef:Staan er reclame borden langs de kant van het veld afgelopen zondag.
Op één van die borden staan een hond en een kat afgebeeld, met tekst over voeding.

.
Was dus niet over nagedacht. Natuurlijk trekt dat de aandacht van de honden.
...van slimme honden ... ;)
:hihi:

Loes ik hoop dat je zondag bent opgeknapt, het duurt wel weer erg lang voor je.
Mocht het er in zitten om te komen dan is het 't beste om dat in de ochtend te doen. Helaas liggen de honden er in de middag meestal na twee runs al weer uit.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Veel plezier en succes morgen in Bergschenhoek, Erna!! (Wij hebben daar 6 jaar gewoond.)
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Dank je wel. Heb er zin in. De tas staat gepakt en stoeltje ligt klaar.
Word om 6.30 uur opgehaald, lijkt zo'n beetje midden in de nacht.
Ariënne jullie hebben al op heel wat plekken gewoond.

Maandagavond ga ik met een soort ratje trainen. Rikkie.
Een zwart hondje met een beetje bruin, lijkt op een klein uitgevallen Jack.
Hij is snel en gek op een balletje, ben benieuwd.
Zijn baas geeft les bij onze KC, laatst noemde zij op dat het zo leuk zou zijn voor Rikkie als iemand met hem zou willen trainen. Maar zij gruwt van de flyball. Nog niet eens vanwege het spelletje, maar vanwege de herrie. Moet je ook wel tegen kunnen. Toen ik voor de eerste keer naar flyball keek dacht ik ook, dat ga ik echt nooit doen. :tong: Ach, alles went, ook de herrie. En zelf moedig ik Lisa ook wel hard aan in de baan.
Wij hebben nodig nieuwe honden nodig om de teams aan te vulllen in de toekomst, ons tweede team heeft dit jaar bijna niet kunnen lopen wegens een te klein team.
Dus ik ga het met Rikkie proberen, het duurt een poos voor hij zover is dat hij wedstrijden kan lopen. Maar mocht hij ooit bij Lisa in het team komen dan zoeken we een andere handler voor hem, want twee honden in één team trainen is geen doen.
Moet ook afwachten of hij zonder zijn vriend en toeverlaat Max, zijn huisgenoot, wil trainen. Want hij doen nooit iets zonder hem.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Erna schreef: Maandagavond ga ik met een soort ratje trainen. Rikkie.
.
Zo een?
http://images.google.nl/images?hl=nl&rl ... e&resnum=5
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:
Erna schreef: Maandagavond ga ik met een soort ratje trainen. Rikkie.
.
Zo een?
http://images.google.nl/images?hl=nl&rl ... e&resnum=5
:crazy: Ja.

loes

Bericht door loes »

Ben vanochtend wezen kijken en heb 3 rondes gezien. En ja het is een herrie vanjewelste, maar hoewel ik een hekel heb aan hondengeblaf , is het tijdens de wedstrijd toch anders. Hoewel, als er zo'n grote herder die naast je staat te wachten je trommelvlies zowat kapot schreeuwt, dan hoeft dat van mij ook niet zo :?
Bij de 3e ronde had het team wat pech, dus ik ben benieuwd hoe het verder is gegaan na de pauze.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Loes erg leuk dat jullie, en Cock en Corrie zijn komen kijken.
Ja, wat heet pech, het was onze slechtste wedstrijd van het seizoen.
We zijn in de ochtend toch nog vijfde geworden van de elf teams. In de middag lagen we er naar verwachting meteen uit na de tweede ronde.
Het team wat eerste in de A klasse staat momenteel, heeft vandaag wel liefst vier keer het Nederlandse record verbroken, het staat nu op 21.20 sec. en dat is supersnel.
Het team waartegen we liepen waarbij wij de pech hadden dat in beide runs één van onze honden uit de baan vloog was net hun Nederlands record kwijtgeraakt aan het team dat het nu in handen heeft. Ze stonden dus enigsinds opgefokt aan de start. Of onze honden dat hebben aangevoeld weet ik niet, maar normaal gesproken loopt er bijna nooit een hond van ons uit de baan.
Afijn, als dat gebeurd is je race meteen over en mag het andere team over lopen.
De tegenstander was zeer onsportief, want het blijven wel honden en het kan altijd gebeuren dat ze niet helemaal doen wat je graag wil.
Dan ga je niet staan vloeken in de baan dat we hun race hebben verpest.
Bij de tweede keer werd er zelfs gezegd dat onze hond die van hun had aangevallen. Ja, ja, een Herder die aangevallen wordt door een klein hondje dat nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan. Ze hebben elkaar niet aangeraakt, ze liep alleen maar in hun baan.
Vond het wel rechtvaardig dat na hun schelden de race die ze overliepen verpest werd door een van hun honden die naast de hordes terug kwam.

Maar gezellig hebben we het wel weer gehad. Eén van onze teamleden is jarig vandaag, dus is hun tent versierd met een slinger en ballonnen. We begonnen de dag met koffie en heerlijke vlaai.
En wat een schitterend weer, heerlijk om de hele dag buiten te zijn.
We hadden tussen de middag 1.5 uur pauze, wel lang. Maar de lokatie ligt in een mooi bosgebied waar je heerlijk met je hond kon wandelen.
Lisa heeft alle runs gelopen en was erg stabiel. Ze heeft één keer de bal niet gevangen.
We waren maar met vijf honden vandaag, onze snelle Jente (Kelpie) liep in Zeeland een behendigheids wedstrijd. En twee honden zijn geblesseerd.
In de pauze was er een demonstratie schapendrijven met Border Collies, altijd erg leuk om te zien. We kregen erg veel uitleg over de commando's die de honden kregen. Eén van de honden is pas negen maanden, en die deed het ook al erg goed. Wat zijn Borders toch prachtige werkhonden.

Volgende week de laatste wedstrijd van het seizoen in Purmerend. Er lopen dan liefst 18 teams mee, het is voor het eerst dat ik mee zal maken dat er dubbele banen worden uitgezet.
Na afloop van de laatste wedstrijddag gaan we altijd met elkaar uit eten.

En dan de reis er naar toe, het is toch minstens 'n uur rijden van Almere naar Bergschenhoek.
Er is een liedje, ik heb mijn wagen volgeladen vol met oude wijven, enz.
Nou ja oud, ik ben de oudste en de jongste is pas dertig.
We zaten in een kleine auto met vier volwassenen, twee honden, ( Lisa en een Border Collie) Vier inklapbare stoelen, vier volle tassen.
En op de terugweg was het nog voller door de dingen die we gekregen hebben.
Per persoon een doos met folders, brokjes, pen en 'n botje. En allemaal een klein koeltasje met vier diepvriesworsten en een piepbeestje erin.
Erg leuk dat niet alleen de winnende teams met een prijs naar huis gingen, maar dat ze voor elke handler, ballenlader en coach dit hadden.
De organisatie zat prima in elkaar, dit keer liep alles op schema. :thumbsup:
Laatst gewijzigd door Erna op 27 sep 2009, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

loes

Bericht door loes »

Leuk verslag weer Erna.
Bijgaand een foto van Lisa
Lisa flyball 005 (Small) (WinCE).jpg
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Leuke foto van Lisa Loes.
Ik heb nog een stukje bij het verslag geschreven.

Mary

Bericht door Mary »

Volgende keer potje met vet :!:

Alma

Bericht door Alma »

Een mooie dag gehad dus met mens en hond!
Hoezo laatste wedstrijd? het stopt dus in de winter? Ja, dat kan ik eigenlijk wel snappen, het zal vast nergens indoor worden gehouden?

gr, Alma

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuk om te lezen hoe het toeging daar in het Lage Bergsche Bos.
Het is wel wat van die onsportievelingen, hoor. :niks:
Had graag een foto gezien van die wagen volgeladen! :hihi:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Alma schreef:Een mooie dag gehad dus met mens en hond!
Hoezo laatste wedstrijd? het stopt dus in de winter? Ja, dat kan ik eigenlijk wel snappen, het zal vast nergens indoor worden gehouden?

gr, Alma
Wij lopen alleen buiten op gras, daar wordt ook op getraind. Je hebt wel indoor flyball, maar niet via Cynophilia.

De auto zat wel vol, maar uiteindelijk ging met passen en meten alle stoelen tassen en dozen in de kofferruimte.
Ik heb voorin gezeten met Lisa aan mijn voeten, veel plaats had ze niet omdat de stoel zover mogelijk naar voren stond. Maar zo groot is ze nu ook weer niet, dus dat ging wel.
Achterin zaten twee volwassenen met een grote Border-reu aan hun voeten.
Volgende week is Jente er weer, haar baas heeft een busje, dan kunnen we weer wat ruimer zitten.
We waren met drie auto's, de andere zaten ook vol. In een auto zaten de ballenlader en zijn vrouw, zij loopt met één van de honden, hun tweede hond is één van onze geblessseerde honden en dan hebben ze nog een pup van 6 maanden die inmiddels al een stuk groter is dan Lisa.
Zij nemen ook altijd een tent en de wedstrijdbak met plank mee.
En er is nog een busje waarin achter de twee bazen, vier Australische Herdershonden zitten. Drie lopen er wedstrijden, waarvan momenteel een geblesserd en eentje met pensioen is.
Met ook nog een tent en een kar waarop alle spullen vervoerd worden van auto naar veld zat deze auto ook vol.
Ons team bestaat uit 9 personen, handlers, ballenlader en coach.
Samen hebben we 14 honden waarvan er twee nooit mee naar de wedstrijden gaan. Niet alle honden die mee gaan lopen de wedstrijden.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het was me het dagje wel :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Buiten het onsportieve gedrag van het ander team, toch een hele geslaagde dag, toch?
En lekker warm met zo'n propvolle auto.... :hihi:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Erna schreef:Vanmiddag bij een voetbalwedstrijd van Tom wezen kijken.
Ze hebben met 5-0 verloren.
IK zeg, jammer Tom, volgende keer beter. Oma dat had je ook maar vorige week moeten kijken, want toen heb ik gescoord. Ik geloof dat hij blijer is met een verloren wedstrijd van 18-2 :shock: waarin hij zelf scoorde, dan nu te verliezen met 5-0.
Wat het weer betreft hadden we de verkeerde wedstrijd uitgezocht. Jeetje, je waaide zowat uit je hemd en het regende ook nog. En KOUD dat het was.
Ik heb voor morgen tenminste maar vast mijn winterjack uit de kast gehaald.
Mijn regenbroek en Lisa haar regenjas zitten al in mijn tas.
De clubmatch is binnen, lijkt me heerlijk.
We moeten morgen naar AKC Waterlanden in Purmerend. Zal zijn naam wel weer eer aan doen. We zijn er vorig jaar tijdens de laatste wedstrijd weggespoeld.
Viel het een beetje mee, Erna? Niet weggespoeld deze keer. Hier viel het nog mee met het weer tenminste. Leuke dag gehad? Lisa haar best gedaan?
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

We hebben een leuke dag gehad met een fijne afsluiting van het seizoen met een etentje.
Het was gisteren wel aardig weer, in het begin wat koud, maar daarna beter. Wel wat wind, maar minder dan zaterdag. We hebben zelfs in het zonnetje kunnen zitten. Geen regen.
We hebben gisteren aardig gelopen, veel beter dan vorige week. Het gemiddelde van de beste zes wedstrijden is het eindresultaat. We hebben gisteren een minder goeie wedstijd weg kunnen laten vallen.
We zijn zoals de verwachting was op de zesde en laatste plaats geeindigd in de A competitie.
Nu twee weken geen training, daarna gaan we er weer voor.
Een foto van het team waarvan er twee volgend jaar niet meer mee zullen lopen.
De oudste van de twee is ruim negen jaar en zal misschien af en toe nog invallen.
Komt op papier bij ons team te staan. De Lab. kan geen wedstrijden meer lopen, zij heeft artrose in een van haar achterpoten.
Teamfoto I-dogs 2009 0061 (2)1.JPG
Laatst gewijzigd door Erna op 05 nov 2012, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Mary

Bericht door Mary »

Was toch een stuk prettiger dan je dacht. Gezellig.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Klinkt helemaal goed :thumbsup: .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gesloten