Hoe lang is de wachtlijst nu?
Re: Hoe lang is de wachtlijst nu?
Nee, Pepper is toen heel snel al doodgereden......
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
En daarom heeft ze dus een nieuw smousje, zonder weer op de wachtlijst te moeten?
Dit vind ik dus een logische verklaring, denk ik...
Dit vind ik dus een logische verklaring, denk ik...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Er is toch altijd gezegd dat je geen voorrang krijgt dat je eigen altijd weer op de wachtlijst moet zetten zoals meer hier op het forum al weer op de wachtlijst staan voor als hun smousje wat overkomt. Ik vind het heel erg hoor wat er met haar smousje is gebeurt maar dat is dan meten met 2 maten dan of zit ik nu verkeerd.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Ach, als mevrouw Driezen het blad beter had gelezen was het haar vast wel opgevallen, dat die fam. Graber (tenslotte geen naam als Visser), die ze terecht had afgewezen, het aangedurfd had een moeilijk hondje een goed tehuis te geven, wat tot groot verdriet van het gezin zo tragisch eindigde.
Ik ken wel fokkers, die andere voorrang geven op heel wat minder nobele gronden
Ik ken wel fokkers, die andere voorrang geven op heel wat minder nobele gronden
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
We moeten wel een beetje menselijk blijven, denk ik...
Verplaats jezelf maar eens in haar schoenen.
Maar ik ken niet het hele verhaal, dus wordt dit al snel giswerk...
Als het maar met medeweten en goedkeuring van de club is gegaan, ben ik het er denk ik wel mee eens.
Verplaats jezelf maar eens in haar schoenen.
Maar ik ken niet het hele verhaal, dus wordt dit al snel giswerk...
Als het maar met medeweten en goedkeuring van de club is gegaan, ben ik het er denk ik wel mee eens.
Ja oke je heb ergens wel gelijk ik zit er ook niet persoonelijk mee maar stel je voor dit gebeurt vaker moeten die mensen dan ook voorrang krijgen je moet toch ergens de lat liggen vind ik toch, dan kan je net zo goed de wachtlijst op zeggen en gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt of zoiets want wat stelt een wachtlijst dan voor ergens.
Groetjes, Andrea
Dat geldt inderdaad in het algemeen voor mensen met een smous, maar als een jong smousje , in dit geval dus een smous die er net is, verongelukt en er zijn kinderen in het gezin , dan krijgen ze in de meeste gevallen voorrang. Iets dat de laatste jaren vaker is gebeurd, zoals bijv. die pup van Guusje van Charlotte die aan een zware darminfectie (gif?) overleed, die mensen hebben inmiddels ook al geruime tijd een ander smousje en een pup van Phoebe, die naar het gezin in Maastricht is gegaan waarvan het hondje overleed na het eten van schapenkeutels met wormmiddel.andrea21 schreef:Er is toch altijd gezegd dat je geen voorrang krijgt dat je eigen altijd weer op de wachtlijst moet zetten zoals meer hier op het forum al weer op de wachtlijst staan voor als hun smousje wat overkomt. Ik vind het heel erg hoor wat er met haar smousje is gebeurt maar dat is dan meten met 2 maten dan of zit ik nu verkeerd.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Alles zwart-wit werkt echt niet. Een beetje grijs op zijn tijd is wel zo menselijk.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Het is eigenlijk meer een garantie regeling als je het zo stelt en dat vind ik beter klinken dan, maar het is wel met regels waar je mensen blij mee maakt andere mensen teleursteld.
Groetjes, Andrea
Regels zijn er om overtreden te worden.
Ik heb er geen moeite mee in deze schrijnende gevallen, het zal je zelf maar overkomen.
Iemand die pas een smousje heeft, na lang op de wachtlijst te hebben gestaan is heel blij dat ze eindelijk het langverwachte hondje in huis hebben.
Misschien gaan ze meteen weer op de wachtlijst, maar zijn dan natuurlijk nog lang niet aan de beurt. Stel dat er dan iets met het hondje gebeurd, ongeluk of ziek.
In zo'n geval mag iemand van mij met voorrang een hondje krijgen. Het is anders als je hond met twaalf overlijd en je hebt je nooit op de wachtlijst laten zetten. Daar heb je dan wel alle kans toe gehad.
Ik heb er geen moeite mee in deze schrijnende gevallen, het zal je zelf maar overkomen.
Iemand die pas een smousje heeft, na lang op de wachtlijst te hebben gestaan is heel blij dat ze eindelijk het langverwachte hondje in huis hebben.
Misschien gaan ze meteen weer op de wachtlijst, maar zijn dan natuurlijk nog lang niet aan de beurt. Stel dat er dan iets met het hondje gebeurd, ongeluk of ziek.
In zo'n geval mag iemand van mij met voorrang een hondje krijgen. Het is anders als je hond met twaalf overlijd en je hebt je nooit op de wachtlijst laten zetten. Daar heb je dan wel alle kans toe gehad.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Niets aan toe te voegenErna schreef:Regels zijn er om overtreden te worden.
Laatst gewijzigd door Jeanette op 28 okt 2009, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Toch maar een klein berichtje in het gastenboek geplaatst...
Anders krijg je alleen maar scheve gezichten onder de wachtlijsters...
Jeanette, sorry, ik was in gedachten bij Stapper...
Helaas kun je in het gastenboek je fouten niet verbeteren!
...Of heb jij daar toegang toe Loes, en kan het wel?
groet, Martine
Anders krijg je alleen maar scheve gezichten onder de wachtlijsters...
Jeanette, sorry, ik was in gedachten bij Stapper...
Helaas kun je in het gastenboek je fouten niet verbeteren!
...Of heb jij daar toegang toe Loes, en kan het wel?
groet, Martine
Gedaan.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Loes, je bent wederom geweldig!
Ik keek ook wel even vreemd op over die stukjes in het gastenboek.
Maar nu ik tussen de regels door lees begrijp ik e.e.a. wel.
Ik kan mij helemaal vinden in wat hierboven al geschreven is, er zijn n.l. omstandigheden bedenkbaar dat je voorrang krijgt als een pup of jonge hond plotseling dood gaat. Dan is het fijn dat de pupbemiddeling zo reageert.
Maar nu ik tussen de regels door lees begrijp ik e.e.a. wel.
Ik kan mij helemaal vinden in wat hierboven al geschreven is, er zijn n.l. omstandigheden bedenkbaar dat je voorrang krijgt als een pup of jonge hond plotseling dood gaat. Dan is het fijn dat de pupbemiddeling zo reageert.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Daarom is het ook behoorlijk agressief om zo te reageren in een GASTENBOEK. Een vraag aan de pupbemiddeling/ de betreffende persoon en je weet het hoe en waarom. Als je daarna reageert omdat het je het er niet mee eens bent, moet je dat zelf weten.
.
.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dat vond ik dus ook; ik schrok van de vijandige ondertoon, maar ik legde het dus wel verkeerd uit. Vandaar dat ik niet direct daar wilde reageren, maar eerst even hier poolshoogte kwam nemen. Ik lees het clubblad ook van A t/m Z, maar was haar naam echt vergeten, en had de link dus niet gelegd...
Ik hoopte dat mijn kleine stukje de scherpe kantjes er een beetje af zou halen...
Ik hoopte dat mijn kleine stukje de scherpe kantjes er een beetje af zou halen...
Prima stukje Martine....
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ja, keurig hoor Martine. Ik had in 1e instantie de link ook niet gelegd, maar Diny D. kende haar naam natuurlijk als iemand die om een pup kwam. Overigens prima dat ze zich aan de wachtlijst wilde houden, dat is tenslotte de bedoeling. Er zijn er ook die zelf met iemand iets overeengekomen zijn en ze dan voor de vorm op de wachtlijst laten inschrijven. Dat ze er dan pas een blauwe maandag opstaan, is dan niet belangrijk
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb, geloof ik, de laatste dagen (drukdrukdruk) veel gemist, gezien de laatste berichten. Nu ik hier de berichten zie, snap ik pas goed het gedoe in het gastenboek. Ik wil er toch nog wel iets over kwijt: Laten we asjeblieft heel blij zijn, met het werk, van Fredie, die de wachtlijst beheert. Ik zou toch zeker geen lid willen zijn van een club, die alle menselijkheid en meelevendheid zou hebben verloren! Vroeger beheerde Riek Barkman, daarna Netty Rozema de wachtlijst. Al heel lang geleden werd de regel afgeschaft, dat je voorrang had na het overlijden van je smousje. Eerst alleen als je ook nog andere honden over had, later voor iedereen. Maar binnen de Stichting is altijd gebleven, dat een stukje medeleven, altijd het gezicht van de smouzerij zou moeten blijven bepalen. Verder vind ik, dat je Fredie daarin totale vrijheid moet kunnen geven. We hoeven toch zeker niet met ons allen het leed van een persoon proberen te wegen?
De voorbeelden, die ik zelf ken, waren dermate schrijnend, dat het zeer terecht is, dat deze mensen, "zomaar, zonder lange wachtlijsttijd enz", een pupje kregen. Voorbeelden? Meisje uit mijn klas, dat na een griepje een ontstoken hartklep opliep en getransplanteerd moest worden. Ze was altijd stapel op mijn smousjes. Vandaar....Wat was ze gelukkig met haar niet van de wachtlijst-smousje, dat er altijd voor haar was in die rotte tijd (inmiddels is J. overleden, haar smous was echt haar alles). Of het meisje van 13 jaar, dat voor haar ogen haar jonge smous in elkaar zag zakken (gif) en daar zo'n knauw van opliep, dat ze allerlei psychische tics ging vertonen. Of het kind van een jaar of 8 in een gezin, dat leukemie kreeg. Ik heb zo nog wel 10 voorbeelden. Enfin, moge het duidelijk zijn, dat het mijn mening is, dat wij met zijn allen, nooit mogen oordelen over dit soort voorrangsgevallen. Ik laat dat met heel veel vertrouwen aan Fredie over.Verder hoop ik, dat wij allemaal nooit in omstandigheden mogen komen, dat we een smousje zonder de "wettelijke" wachtlijsttijd, nodig zullen hebben.
De voorbeelden, die ik zelf ken, waren dermate schrijnend, dat het zeer terecht is, dat deze mensen, "zomaar, zonder lange wachtlijsttijd enz", een pupje kregen. Voorbeelden? Meisje uit mijn klas, dat na een griepje een ontstoken hartklep opliep en getransplanteerd moest worden. Ze was altijd stapel op mijn smousjes. Vandaar....Wat was ze gelukkig met haar niet van de wachtlijst-smousje, dat er altijd voor haar was in die rotte tijd (inmiddels is J. overleden, haar smous was echt haar alles). Of het meisje van 13 jaar, dat voor haar ogen haar jonge smous in elkaar zag zakken (gif) en daar zo'n knauw van opliep, dat ze allerlei psychische tics ging vertonen. Of het kind van een jaar of 8 in een gezin, dat leukemie kreeg. Ik heb zo nog wel 10 voorbeelden. Enfin, moge het duidelijk zijn, dat het mijn mening is, dat wij met zijn allen, nooit mogen oordelen over dit soort voorrangsgevallen. Ik laat dat met heel veel vertrouwen aan Fredie over.Verder hoop ik, dat wij allemaal nooit in omstandigheden mogen komen, dat we een smousje zonder de "wettelijke" wachtlijsttijd, nodig zullen hebben.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.