Wiens smous/hond is wel eens een tijdje zoek geweest?

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Charlotte

Re: Wiens smous/hond is wel eens een tijdje zoek geweest?

Bericht door Charlotte »

Je zult ze wel met plezier in bad hebben gedaan, Martine. :fluit:

Wat een mazzel dat hij heelhuids thuis is aangekomen. Je moet er toch niet aan denken..... :schrik:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

andrea21

Bericht door andrea21 »

Jeetje Martine dat is schrikken zeg gelukkig ging het allemaal goed uiteindelijk.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Zat ik vorige week nog op te scheppen dat Rosa zo honkvast is, wel weg kan komen maar het niet doet, en nu waren we haar toch kwijt!
Wij zaten te eten en Rosa was alleen buiten in de achtertuin. Hier staat wel een hekje omheen, maar als ze wil kan ze daar zo over springen. Dat had ze vandaag dus blijkbaar gedaan. Mijn dochter en ik fluiten en roepen, maar geen reactie. Net toen ik mijn jas zou pakken kwam ze over het hekje gesprongen en ging vrolijk naar binnen. Wij waren allang blij dat ze er weer was, geen idee of ze de straat op geweest is en hoe ver. Misschien is ze de voortuin niet eens uit geweest.
Toen we weer binnen waren zag ik tot mijn verbazing dat ze een dooie mus in haar bek had! Zelf gevangen?
We hebben de mus weggedaan en Rosa een tijdje alleen in de bijkeuken opgesloten.
Hoe leren we haar dit af? Ze kwam terug toen wij riepen, dan mag je niet straffen.
Niet weer alleen buiten, buiten aan de lijn, een pet-safe, stroomdraad of toch straffen de volgende keer? Voor Rosa vind ik het toch wel belangrijk dat ze zoveel mogelijk naar buiten kan, buiten de wandelingen die we met haar doen.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Elske.

Mary

Bericht door Mary »

Bij mij kan de hond er niet uit, dus een vreemde hond er ook niet in.
Ik zou met een teefje geen moment meer rustig zitten zonder degelijk hek
op de juiste hoogte. Straffen mag nooit.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Inderdaad niet straffen. (De bijkeuken als straf, lijkt me geen goed idee. Juist fijn als ze daar ook met plezier wil blijven, als ze nat is bijv.) Voorkomen is beter. Kan er misschien wat gaas bovenop het hekwerk geplaatst worden? Het is fijn als Rosa lekker naar buiten kan.
Ik heb voor Vera ooit kort een stroomdraadje geplaatst, maar ik vind het toch niks: hondonvriendelijk. :?
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Wij hebben ook altijd een hondsafe oplossing gehad (aan de onderkant van de tuindeur zelfs een randje gaas), uiteraard voor de veiligheid, maar ook als bescherming tijdens de loopsheid. Vanaf deze maand is de kans dat ze loops wordt groot.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tja...al onze honden bleven/blijven binnen het schapengaas dat altijd rondom de tuin werd aangelegd.
Misschien een paar draadjes bovenop het hek spannen, waar ze ook niet op kan staan met haar pootjes??
Hoe ziet je hekje eruit?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

tjonge, loops, dat had ik nog niet bedacht!
Vind het nog zo'n baby!
Ik heb er ook nog niks van gemerkt, maar dat zou inderdaad een reden kunnen zijn voor "ontsnapping"
Zal vanavond even met echtgenoot bespreken of / wat we aan het hekje kunnen doen. De moeilijkheid is, dat ze, nu de bladeren afvallen, ook onder de heg door kruipt. Het is wel een dichte, hoge heg, maar Rosa is zo klein dat ze er net onderdoor kan. Voorlopig maar niet los dus.

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Hoe ziet hek eruit?
Op sommige plekken, waar niks zat, hebben we gaas van een rol gespannen, dit is voor haar dus te laag.

Mary

Bericht door Mary »

Een degelijke, blijvende oplossing zoeken.
Hondje gaat nog jaren mee.
Onbezorgd buiten is wel zo prettig.

loes

Bericht door loes »

Ook de zijkanten van de tuin sloten wij af. Nu woonden we in een wijk met buren aan beide kanten en ik wilde ook niet dat ze die lastig zouden vallen. Of vreemde katten door alle tuinen jagen. :hondkat:
Bij de 1e x loopsheid merk je vaak nog niet veel aan de hond. Maar vanaf een maand of 5 (is vroeg, maar komt wel voor) tot een maand of 9 is de meest gebruikelijke tijd voor de 1e loopsheid.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Er zit inderdaad maar één ding op. Je tuin zodanig afzetten dat Rosa niet meer weg kan. Dus ook geen 'klimgaas' of zo.
Je hebt anders geen rustig moment meer, er kunnen ook andere honden Rosa een bezoekje brengen, en dat is ook niet wat jullie willen.
Diverse pups uit Guusjes eerste nest namen de benen. Tooke klom doodleuk gewoon over een hoog hek. Bij haar en haar 2 broers hebben ze zo'n stroomding aangelegd, zodat ze nu netjes op het erf blijven.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Ik zou ook de hele tuin afzetten. Zit je wel zo rustig en Rosa kan gewoon los in de tuin.
Wij hebben bij onze heg (waar Lisa makkelijk door zou kunnen) al van vóór zij haar intrede deed bamboe-stokjes in de grond gestoken, 10 cm van elkaar af. En horizontaal ook bamboestokjes per 10 cm hoogte. Net zo hoog gemaakt tot de bomen dicht genoeg waren. Goed vastbinden aan elkaar. Je ziet ze bijna niet zitten.
En het hekje misschien vervangen door een deur.
Succes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alma

Bericht door Alma »

Tja, Boester wordt natuurlijk nooit loops, maar als hij het binnenkort in zn bol krijgt....
Ook onze tuin is hermetisch afgesloten, pec dus....
Alma

Mary

Bericht door Mary »

ewhuitema schreef:Hoe ziet hek eruit?
Op sommige plekken, waar niks zat, hebben we gaas van een rol gespannen, dit is voor haar dus te laag.
Hoe is het nu in jullie tuin? Voor welke oplossing is er gekozen?

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Tuin is nog hetzelfde. We hebben haar alleen los buiten als we er zelf bij zijn.
Anders aan een lang touw of binnen. Ze is nu voor het eerst loops, dus sowieso niet zonder toezicht buiten.

Erna

Bericht door Erna »

Dat gaat snel, ook al weer loops.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

wubke

Bericht door wubke »

Bij onze buren hebben ze een schapendoes van 5 maanden, die ook geregeld weet te ontsnappen. Ze loopt niet weg, maar scharrelt wel door de buurt. Gisteren ben ik met 3 honden gaan wandelen! Ze hobbelde gezellig mee. Ik houd mijn hart vast als mevrouw dadelijk loops wordt. Siem is een echte vent wat dat betreft, en het zou zo maar in een onbewaakt ogenblik........Schapensmousjes??????
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

denk dat die er best wel leuk uit zien.... :P

Erna

Bericht door Erna »

Zullen zeker leuke honden zijn om te zien. Mag toch hopen dat de buurvrouw de hond beter in de gaten houdt als ze loops is. En jullie extra op Siem letten, want die wil wel op visite bij zijn buurhondje. :hihi:

Gesloten