Wat me nu weer overkomt, vallen mijn tanden ineens zomaar uit mijn bek. Straks kan ik niet meer kauwen. Hoe moet dat dan? Volgens Douwe stel ik mij aan en de vrouw lijkt er blij mee te zijn. Ik snap er helemaal niets van. Zou dit mijn straf zijn omdat ik de laatste tijd op de plint en de hoek van de kast kauw? Ik ben er al twee kwijt. De baas heeft trouwens vandaag een vies middeltje op de plint en de kasthoeken gesmeerd Ik moet er nog even over nadenken wat ik ermee ga doen. Als ik niets anders kan vinden om op te kauwen, dan maar eens kijken of dat middel echt zo vies is. Ze denken toch niet dat ik op een kluif of bot ga kauwen.
Groetjes van Annelies
Douwe (Douwe-Tamme van de Fries om utens) 01-10-2005 / 19-01-2016 (Kim Didi v. Karin's Nest x Toones) Didier 13-9-2009 (Sandy x Luca v.d. Burghoeven)
Ik heb twee tandjes gevonden, dus misschien is hij er al meer kwijt. Ik heb zijn bek nog niet gecontroleerd.
Het is letterlijk een paardenmiddel, Cribox. Ik heb begrepen dat dat bij paarden op de staart wordt gesmeerd om bijten te voorkomen. Ik ben benieuwd of het gaat helpen.
Groetjes van Annelies
Douwe (Douwe-Tamme van de Fries om utens) 01-10-2005 / 19-01-2016 (Kim Didi v. Karin's Nest x Toones) Didier 13-9-2009 (Sandy x Luca v.d. Burghoeven)
Ik hoop dat het kleine knaagdier er van af zal blijven.
Toch niet erg giftig?
Voor Stapper heb ik een runderknie bij de slager gekocht in zijn wissel periode.
Daar was hij lekker lang mee bezig. Wel eerst gekookt.
Wel gemeen hoor, vies spul op die lekkere hoekjes smeren...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat ik inmiddels begrijp is dat gekookt bot gevaarlijk is en rauw bot niet. Je moet dan alleen niet de gewicht-dragende botten van een dier geven. Maar hoe het zit als de hond het niet gewend is...
Oppassen bij honden, die alleen brokken gewend zijn (maagzuuur):
Jeanette schreef:Ik hoop dat het kleine knaagdier er van af zal blijven.
Toch niet erg giftig?
Voor Stapper heb ik een runderknie bij de slager gekocht in zijn wissel periode.
Daar was hij lekker lang mee bezig. Wel eerst gekookt.
Wel gemeen hoor, vies spul op die lekkere hoekjes smeren...
Cribox is voor paarden en is niet giftig, alleen vies. Douwe en Didier hebben eigenlijk altijd wel een gerookt bot en staven van buffelhuid tot hun beschikking om op te kauwen, maar de plint en de kast zijn schijnbaar meer naar Didiers smaak. :wink2: Nou ja, nu niet meer hopelijk.
Groetjes van Annelies
Geef geen gerookt bot of bot dat anderszins is bewerkt (gekookt, gebraden, enz.). Bot dat verhit is geweest heeft een andere structuur en gaat splinteren. Een versplinterd bot kan voor obstructie zorgen in maag en darmen met alle gevolgen van dien. Geef geen bot van oudere dieren of dragend bot (dragend betekent: al het bot dat gewicht gedragen heeft tijdens het leven van een dier, dat zijn dus de poten). Deze botten zijn te hard en uw huisdier kan er zijn tanden op stukbijten.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ik moet zeggen dat ze bij mij wel eens iets te kauwen krijgen, maar beslist niet heel vaak. Van die geperste kauwdingen krijgen ze keihard vastgekleefd garnituur, dus die al helemaal alleen zo nu en dan.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
We geven al sinds 1978 gerookte botten aan onze honden en hebben nog nooit problemen gehad hiermee. Het is wel zo dat als het vlees eraf is we ze weghalen. En ja als ze net vers zijn, dan krijgen de honden er wel erg veel dorst van. Vaak is het beter om zo'n bot dan aan het begin van de avond weg te halen.
Groetjes van Annelies
De vrouw had afgelopen week ook weer eens iets nieuws, kreeg ik een hondenpenning. Nou vraag ik je, waar is dat nu weer goed voor. Denkt ze nou echt dat als ik een eindje ga wandelen ik de weg naar huis niet meer weet en dat ik mensen moet vragen mijn vrouwtje te bellen om me op te komen halen? Douwe had er al één, maar kreeg ook een nieuwe. Volgens de vrouw was die van hem niet geschikt voor als we van het zomer naar Frankrijk op vakantie gaan, iets met +31 of zo. Ik heb geen idee wat dat betekent, maar ik vind het wel fijn dat de vrouw Douwe kennelijk ook niet vertrouwt. Ik was al bang dat het aan mij lag.
Groetjes van Annelies
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Nou, dat op vakantie duurt nog even hoor, pas in juli. Op het koffertje met de hondenbrokjes na zijn we er geloof ik wel al klaar voor. Ook de prik hebben we al gehad. Douwe moest onlangs voor zijn jaarlijkse inenting en toen vond de vrouw het wel handig om gelijk maar ons allebei in te laten enten voor hondsdolheid.
Groetjes van Annelies