1e RITSdag 2008: 26-1

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
loes

1e RITSdag 2008: 26-1

Bericht door loes »

Nou, dat wordt me een Forumhappening op de 1e RITSdag van het nieuwe jaar :cheer:

Bobbie, Jojo, Phoebe, Pepper, Whoopi, Desi, Fija. Jammer, dat we van vroeg tot laat in de middag aan de beurt zijn, want anders konden we een Forumfoto maken. Wij zijn er in ieder geval de hele dag. :wave:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Ow, leuk. Het forum is goed vertegenwoordigd.

Ik wist niet dat er al een datum bekend was. Nou wij zijn van de partij. Hopelijk laat in de middag, want ik moet op zaterdag tot 12.30 uur naar school.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoi Renate,
Misschien kun je dat nu nog overleggen met de organisatoren???
Zou zo zonde zijn als je er niet bij kon zijn.
Wat een hapening :wink:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Zo te zien zijn jullie voor/rond de middag aan de beurt (3e nest van de 6).
Het staat op de HSCsite bij activiteiten; Maria is de vernieuwde site nog aan het opbouwen, dus nog niet alle info staat er op, maar dit dus wel al.
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Ach nee. We passen ons wel aan. Volgens mij heb ik geen tentamens die zaterdag. Voor de Ritsdag wil ik wel een keertje spijbelen :P

Martijn sturen heeft geen zin. Die komt nooit aan in Zeewolde, want dat ligt buiten de regio Helmond-Eindhoven. :mrgreen:
En eerlijk gezegd wil ik het zelf ook niet missen.

loes

Bericht door loes »

Het is ook meestal de enige kans, dat alle nestgenoten en pa en ma bij elkaar zijn.
Dus voor alle nesten maar duimen :thumbsup: , dat het ook lukt. :dog:
H K Jelle 13-5-2004

Monique

Bericht door Monique »

Leuk! Ik ga gauw kijken op de site van de club want ik wist het nog niet. Jojo is net 'geplukt' (voor zover mogelijk, hij heeft helaas een hele slechte zachte donzige plukvacht :( , maar gelukkige wel met een hele hoge aaibaarheidsfactor :mrgreen: )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoe is zijn ondervachtje Monique ???
Een beetje te doen???
Want anders heeft hij het zo koud met :wandelen: en voor je het weet, :ziek:
Dat is toch ook :cry:

Monique

Bericht door Monique »

Zijn ondervachtje is :thumbsup: . Hij heeft het niet kouder dan normaal, en anders zorgt hij zelf maar voor wat extra :springertje: en moet hij maar wat beter eten :lol: .
Zijn ondervacht voelt als dons met af en toe een stug haartje er tussen.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wie weet hoe zijn vachtje nu wordt :P
Hij zal op de RITS net op zijn best kunnen zijn. :boogie:
Zat zijn haar wel lekker los??? Ook op zijn hals en dijen?
Lekker hè, die zachte puppy ondervachtjes.
Stapper heeft nu ook weer zo'n dapper hondenkontje :o met haar is leuker, maar zo net geplukt zijn ze ook weer schattig toch. Inderdaad knuffelbaar....... :innocent:

Martine

Bericht door Martine »

Bobbie en zijn roedel zullen er zijn hoor, hier zeggen we gewoon de hockey voor af; ik verwacht dat nest 550 als eerste aan de beurt is... (Toch niet zo heel vroeg hoop ik... :? ?)
Ik zal hem na de RITS-dag plukken, al begint hij dan waarschijnlijk al richting overrijp te lopen... Nu vind ik hem nog niet rijp genoeg.

Wij hebben erg veel zin in de ontmoeting met zijn broers, zus en ouders!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Ja, jullie zullen wel als eerste zijn en ze beginnen zo om een uur of 10, dus dat valt mee. Driehuis is niet zo heel ver van het Erkemederstrand. Ik verheug me er ook op om te zien hoe de kinderen van "onze" Moos geworden zijn. En natuurlijk om Moos en zijn mensen weer eens te ontmoeten.
H K Jelle 13-5-2004

Monique

Bericht door Monique »

Ik ben ook heel benieuwd naar de rest van de family! Kunnen jullie mij wel even vertellen wat er precies gaat gebeuren op die rits-dag? Moet Jojo kunstjes kunnen laten zien (of ik :lol: ), of wordt alleen het uiterlijk van de hond bekeken?

Jeanette, Jojo's vacht was ook heel moeilijk te plukken, maar wel al heel lang en slierterig. Er zitten gewoon heel weinig stugge haren in zijn (bijna witte) vacht. Het is nu net een hazewindhond qua bouw (en snelheid). Gelukkig ziet hij er tijdens de ritsdag weer leuker uit :P

loes

Bericht door loes »

De hond wordt gefotografeerd en gemeten, bekeken/besproken, er komt een vragenlijst, die wordt doorgesproken en ook is er een minitestje, maar de laatste keer was dat niet. Misschien vanwege het weer, of omdat veel vaste medewerkers er niet waren en de vervangers hun handen vol hadden. Je bent voor alle onderdelen meestal niet achter elkaar aan de beurt, dus zijn er tussendoor wachtperiodes, maar het is een restaurant, dus drinken etc voorhanden. En er is natuurlijk het smouzenwinkeltje.
Er zijn strandjes, met aan het eind van de camping een speciaal hondenstrand, waar de honden zich kunnen uitleven en de meeste families heen :wandelen:
Op de fotosite kun je bij de diverse RITSdagen wel een beetje zien hoe één en ander toegaat.
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Kan iemand mij vertellen of het strandpaviljoen waar de RITSdag georganiseerd wordt dicht bij het water ligt. Zo dicht dat je het water kunt zien? Ik zit eraan te denken om Romy mee te nemen, maar voor Romy is water gelijk aan :zwemmen: . Ook op 26 januari. Dus als het water in het zicht ligt, zie ik er maar vanaf om ons madammeke mee te nemen.

Mary

Bericht door Mary »

Dat water daar ontkom je niet aan.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Ja Renate, het ligt direct aan het water en de jachthaven :zeilen: . Er zijn bovendien allerlei strandjes :zwemmen: , waar de familiegroepen vaak de honden even laten rauzen (er is een speciaal :dog: :dog: strandje) en foto's gemaakt worden.
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Helemaal top, die locatie.

Maar niet voor Romy, zo midden in de winter. Die ziet ook geen gevaar, dus die ligt in no-time in de haven te spartelen.
Vorig jaar was ze de jongste deelnemer aan de nieuwjaarsduik. We gingen eigenlijk alleen maar kijken....

Het probleem is dat mijn vader de 26e zijn verjaardag viert. Daar kan Romy dus niet naar toe, want voor Romy zijn verjaardagen heel moeilijk ivm de drukte en de sociale vaardigheden die van haar gevraagd worden. Ik wil mijn moeder dan niet vragen om op Romy te passen. Dana kan wel, want die doet zichzelf.
Romy wil niet naar mijn schoonouders, dus die vallen af.

Martijn en ik willen graag samen naar de RITSdag, dus ik zal onze vaste oppas eens vragen of zij soms overdag op Romy wil passen.

Bedankt voor de informatie.

Erna

Bericht door Erna »

Renate het water is redelijk dicht bij. Ik denk dat het voor Romy lastig zal zijn.
Als je nog gaat wandelen loop je langs het water, de honden kunnen daar zwemmen.
Op deze site kan je een plattegrond vinden van de omgeving.
http://www.erkemederstrand.nl

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Nee, ik zie er vanaf om Romy mee te nemen. Ik probeer haar wereld toch zo breed groot mogelijk te maken en haar niet altijd 'uit de wind' te houden, maar ik heb geen zin om haar de hele dag uit het water te halen.
Als onze vaste oppas kan, komen Martijn en ik samen. Is ook wel eens lekker om samen een dagje zonder kids weg te gaan.
Dana mag dan kiezen of ze naar één van haar opa's en oma's wil, naar mijn zus of bij de oppas en Romy wil blijven.

Lekker een dagje met ons harige kind op 4 pootjes!

Gesloten