Sport met honden
Re: Sport met honden
Lisa kan wel aardig vangen, en als het een keertje niet lukt heeft ze het daarna razend snel toch te pakken, zeker als het eetbaar is.
Na afloop van de triatlon stond er iemand stukjes worst naar de honden te gooien, ze moesten om de beurt een stukje vangen. Vroeg of Lisa ook mocht hebben. Ja hoor.
Bij een van de honden sprong het stukje worst weg, een meisje wilde het pakken voor de hond maar het was inmiddels al op. Lisa had het meteen te pakken. Daar hoeft ze echt niet over na te denken.
Er had ook een Border Collie meegedaan. Zag al een paar keer dat hij-zij niet zo vriendelijk tegen andere honden was. Op een gegeven moment loopt de baas met hond langs Lisa en valt meteen naar Lisa uit. Ook hier hoefde ze niet lang na te denken. Lisa zal nooit uitvallen of vechten, maar ze laat zich beslist niet op haar kop zitten. Gelukkig beiden aangelijnd, anders was het een vechtpartij geworden.
Bij de jaarvergadering waren en demonstraties Rally 'O.
Bij ons gaat het niet in wedstrijdverband en noemen het Funny 'O.
Ik ben vorige week met Lisa gestart, moest even wennen. Gisteren vond ik het al veel leuker. Lisa vindt het ook leuk en dat is natuurlijk ook de bedoeling. Het is een kombinatie van spel en gehoorzaamheid. Kan ik meteen de regels weer een beetje aanscherpen voor haar.
Flyball gaat gewoon door, zondag weer een wedstrijd.
Na afloop van de triatlon stond er iemand stukjes worst naar de honden te gooien, ze moesten om de beurt een stukje vangen. Vroeg of Lisa ook mocht hebben. Ja hoor.
Bij een van de honden sprong het stukje worst weg, een meisje wilde het pakken voor de hond maar het was inmiddels al op. Lisa had het meteen te pakken. Daar hoeft ze echt niet over na te denken.
Er had ook een Border Collie meegedaan. Zag al een paar keer dat hij-zij niet zo vriendelijk tegen andere honden was. Op een gegeven moment loopt de baas met hond langs Lisa en valt meteen naar Lisa uit. Ook hier hoefde ze niet lang na te denken. Lisa zal nooit uitvallen of vechten, maar ze laat zich beslist niet op haar kop zitten. Gelukkig beiden aangelijnd, anders was het een vechtpartij geworden.
Bij de jaarvergadering waren en demonstraties Rally 'O.
Bij ons gaat het niet in wedstrijdverband en noemen het Funny 'O.
Ik ben vorige week met Lisa gestart, moest even wennen. Gisteren vond ik het al veel leuker. Lisa vindt het ook leuk en dat is natuurlijk ook de bedoeling. Het is een kombinatie van spel en gehoorzaamheid. Kan ik meteen de regels weer een beetje aanscherpen voor haar.
Flyball gaat gewoon door, zondag weer een wedstrijd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Leuk Erna, dat jullie samen ook plezier aan andere 'sporten' beleven.
Ik heb ook altijd graag met de honden iets willen doen, maar mijn conditie en het feit dat ik zelf niet kan rijden is een handicap. Dus verder dan gehoorzaamheidscursussen met alle 5 de honden die we hebben/hadden ben ik niet gekomen. Er zijn tegenwoordig echt leuke dingen te doen. Bij Fija's zoon Sibbe is LPC geconstateerd en de plannen om agility te gaan doen gaan dus niet door, maar nu gaat zijn bazin met hem speuren. Hij heeft afgelopen zaterdag met goed gevolg GH1 gehaald.
Ik heb ook altijd graag met de honden iets willen doen, maar mijn conditie en het feit dat ik zelf niet kan rijden is een handicap. Dus verder dan gehoorzaamheidscursussen met alle 5 de honden die we hebben/hadden ben ik niet gekomen. Er zijn tegenwoordig echt leuke dingen te doen. Bij Fija's zoon Sibbe is LPC geconstateerd en de plannen om agility te gaan doen gaan dus niet door, maar nu gaat zijn bazin met hem speuren. Hij heeft afgelopen zaterdag met goed gevolg GH1 gehaald.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dat is vervelend Loes dat Sibbe LPC heeft. Ik las net http://www.dierenkliniekstrijthagen.nl/ ... lpc-3.html. Wil dit ook zeggen dat Fija geen 2e nestje meer mag hebben? En dat ook de andere pups nu niet inzetbaar zijn? Of is hier nog niets over bekend
Voor de andere pups heeft het gelukkig geen consequenties, maar Fija mag idd geen 2e nest, dus zal ze binnenkort gesteriliseerd worden.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Oef dat is niet zo leuk , ik had verwacht dat jij nog wel graag een keer een nestje van Fija wilde hebben.
Ach Loes, wat een tegenvaller.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ach, wat ontzettend jammer Loes.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat jammer Loes!
groet, Martine
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ach, wat jammer voor Sibbe en voor Fija/jullie!
Natuurlijk vinden we het jammer, het is een beetje herhaling van zetten, want het 2e , al geplande, nest van Adah ging om eenzelfde reden niet door.
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat er geen risico genomen wordt.
Voor Sibbe hopen we dat hij met aangepaste therapie, dus niet springen, veel draven naast de fiets en zwemmen, niet geopereerd hoeft te worden. Het is een slimme en leergrage hond met fantastische eigenaren, dus dat speuren wordt vast een succes. Toevallig stonden we op de Hondendag in Zeewolde naast de stand van de Speurhonden en kregen een folder. Er zat trouwens een smousje bij de groep. Toen we thuis waren kreeg ik het telefoontje van Sibbes bazin en omdat Behendigheid o.d. dus niet meer aan de orde was, heb ik de folder gestuurd, want die groep oefent vlakbij Sibbes woonplaats.
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat er geen risico genomen wordt.
Voor Sibbe hopen we dat hij met aangepaste therapie, dus niet springen, veel draven naast de fiets en zwemmen, niet geopereerd hoeft te worden. Het is een slimme en leergrage hond met fantastische eigenaren, dus dat speuren wordt vast een succes. Toevallig stonden we op de Hondendag in Zeewolde naast de stand van de Speurhonden en kregen een folder. Er zat trouwens een smousje bij de groep. Toen we thuis waren kreeg ik het telefoontje van Sibbes bazin en omdat Behendigheid o.d. dus niet meer aan de orde was, heb ik de folder gestuurd, want die groep oefent vlakbij Sibbes woonplaats.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik had het inderdaad al gehoord van Sibbe, erg sneu voor het knulletje en de bazen, maar hopen dat ze een goede manier vinden om er mee om te gaan. Wel heel erg jammer, dat een tweede nestje voor Fija er niet meer in zit.
Leuk hoor dat Lisa lol heeft in sport, Suske geniet erg van naast de fiets lopen.
Leuk hoor dat Lisa lol heeft in sport, Suske geniet erg van naast de fiets lopen.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Wat ontzettend jammer Loes, voor Sibbe, Fija, jullie, en het terugfokprogramma.
Sibbe zal het speuren ook erg leuk vinden. Bij onze club zijn een aantal mensen die aan speuren doen en alle honden die daar aan mee doen vinden het erg leuk.
Jammer dat je niet wat mobieler bent Loes, en zelf wat meer met de honden kan doen.
Thuis kan je ook wel het een en ander met de honden oefenen, maar dat zal je vast al doen.
Sibbe zal het speuren ook erg leuk vinden. Bij onze club zijn een aantal mensen die aan speuren doen en alle honden die daar aan mee doen vinden het erg leuk.
Jammer dat je niet wat mobieler bent Loes, en zelf wat meer met de honden kan doen.
Thuis kan je ook wel het een en ander met de honden oefenen, maar dat zal je vast al doen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Onze honden en ook Jelle vinden het ook heerlijk naast de fiets.karin73 schreef:Leuk hoor dat Lisa lol heeft in sport, Suske geniet erg van naast de fiets lopen.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Desi en Leentje vinden het heerlijk achterop de fiets. Ze zitten constant om ons heen te turen. Wij laten ze geregeld los lopen naast de fiets, vaak duiken ze dan samen een (hopelijke droge) sloot in . Nog even en dan gaat Leentje ook naast de fiets aan de lijn.
Je kunt aan Stapper goed merken dat hij altijd aangelijnd is.
We fietsen nu stukjes met hem, maar meer dan max. 4 km. redt hij niet...en dan gaan we nog super langzaam.
We proberen z'n conditie te verbeteren, maar het gaat maar moeizaam.
We wandelen natuurlijk wel ruim 2 uur per dag.
We fietsen nu stukjes met hem, maar meer dan max. 4 km. redt hij niet...en dan gaan we nog super langzaam.
We proberen z'n conditie te verbeteren, maar het gaat maar moeizaam.
We wandelen natuurlijk wel ruim 2 uur per dag.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ik neem onze dames ook vaak mee naast de fiets. Vera vindt het niet zo en gaat altijd langzamer lopen dan Roosje. Ben altijd bang dat ze nog wat last van haar schoudergewrichten heeft, hoewel de DA niets bijzonders voelt bij Vera.
Ik overdrijf het maar niet.
Ik overdrijf het maar niet.
Anja een hond onder het jaar nooit naast de fiets laten lopen, is slecht voor haar botten. Ze is nog in de groei.
Jeanette je kan die vier km langzaam opvoeren, elke week een klein stukje verder.
Fietsen jullie samen? Dan zou degene die Stapper aan de lijn heeft het beste achterop fietsen, Stapper wil dan misschien net als Lisa haar roedel bij elkaar houden en iets sneller gaan.
Lisa loopt overigens in draf, ik laat haar nooit op topsnelheid naast de fiets gaan.
Jeanette je kan die vier km langzaam opvoeren, elke week een klein stukje verder.
Fietsen jullie samen? Dan zou degene die Stapper aan de lijn heeft het beste achterop fietsen, Stapper wil dan misschien net als Lisa haar roedel bij elkaar houden en iets sneller gaan.
Lisa loopt overigens in draf, ik laat haar nooit op topsnelheid naast de fiets gaan.
Voor grote(re) geldt inderdaad een jaar maar met normaal gebouwde honden zoals smouzen kan zo nu en dan een stukje naast de fiets in een laag tempo geen kwaad. En los naast de fiets al helemaal niet want dan bepalen ze hun eigen tempo én stoute dingen om te gaan doen De sloten zijn zeker niet altijd droog hè Anja?
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
loes schreef: Bij Fija's zoon Sibbe is LPC geconstateerd
Potverdikkie Loes , dat zoiets nu altijd mensen treft waar je van op aan kan .
Heel jammer van een volgend nestje voor Fija en ook dat Sibbe niet ingezet kan worden .
Hoop inderdaad dat hij er zonder operatie mee wegkomt.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver