omgang met andere honden
Re: omgang met andere honden
Zojuist hebben we onze eerste vervelende aanvaring met een andere hond achter de rug; de schrik zit er nog goed in...
Ik liep met de honden nog aangelijnd het bos in en daar kwam, zo uit het niets, een enorme staffordshire aangestoven die zijn tanden in Bobbie zette. Ik had nog niet eens de tijd gekregen om de riemen los te maken, dus liet de lijnen los en stond midden tussen het gevecht. Zijn baasje was nergens te bekennen en andere wandelaars keken ook alleen maar wat stom om zich heen. Omdat hij Bobbie nu vol in zijn rug beet (eerst had hij hem klemvast tussen zijn kaken boven op zijn kop) en Bobbie vreselijk begon te piepen, heb ik die hond een rotschop verkocht. Doodeng vond ik dat; het beest kwam tot mijn middel... Na een tijdje kwam er een knul van een jaar of 20 in de verte aangekuierd die alleen maar riep: "ze mogen los in het bos hoor", maar verder geen moeite deed dit gevecht te stoppen. Aangezien het een knul van het type-dat-prima-bij-zo'n-staffordshire-past was, durfde ik hem toch niet goed te zeggen wat ik van hem vond. Gelukkig liet de hond na nog een schop wel los en ging er toen vandoor.
Bobbie heeft alleen een paar kleine gaatjes, maar de schrik zat (en zit er nog steeds) goed in. Overigens waarschijnlijk meer bij mij dan bij hem, want hij heeft daarna nog heerlijk gespeeld met de andere honden op het grote veld. Gelukkig had ik deze hond hier nog nooit eerder gezien, dus ik ga er van uit dat hij niet van hier was en het bezoek aan ons bos eenmalig was; ik moet er toch niet aan denken dit beest en zijn baas vaker tegen te komen.
Ik ben er overigens niet zeker van dat het een staffordshire was; die zijn volgens mij normaal een stuk kleiner dan deze, maar hij leek er wel verdacht veel op...
groet, Martine
SIGNALEMENT:
Ik liep met de honden nog aangelijnd het bos in en daar kwam, zo uit het niets, een enorme staffordshire aangestoven die zijn tanden in Bobbie zette. Ik had nog niet eens de tijd gekregen om de riemen los te maken, dus liet de lijnen los en stond midden tussen het gevecht. Zijn baasje was nergens te bekennen en andere wandelaars keken ook alleen maar wat stom om zich heen. Omdat hij Bobbie nu vol in zijn rug beet (eerst had hij hem klemvast tussen zijn kaken boven op zijn kop) en Bobbie vreselijk begon te piepen, heb ik die hond een rotschop verkocht. Doodeng vond ik dat; het beest kwam tot mijn middel... Na een tijdje kwam er een knul van een jaar of 20 in de verte aangekuierd die alleen maar riep: "ze mogen los in het bos hoor", maar verder geen moeite deed dit gevecht te stoppen. Aangezien het een knul van het type-dat-prima-bij-zo'n-staffordshire-past was, durfde ik hem toch niet goed te zeggen wat ik van hem vond. Gelukkig liet de hond na nog een schop wel los en ging er toen vandoor.
Bobbie heeft alleen een paar kleine gaatjes, maar de schrik zat (en zit er nog steeds) goed in. Overigens waarschijnlijk meer bij mij dan bij hem, want hij heeft daarna nog heerlijk gespeeld met de andere honden op het grote veld. Gelukkig had ik deze hond hier nog nooit eerder gezien, dus ik ga er van uit dat hij niet van hier was en het bezoek aan ons bos eenmalig was; ik moet er toch niet aan denken dit beest en zijn baas vaker tegen te komen.
Ik ben er overigens niet zeker van dat het een staffordshire was; die zijn volgens mij normaal een stuk kleiner dan deze, maar hij leek er wel verdacht veel op...
groet, Martine
SIGNALEMENT:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Gedver de gedver...
Ik hoop voor jou ook dat dit beest niet meer in jullie bos komt. Zo'n hond hoort niet los , of het mag of niet. Dat is een gevaar voor elke andere hond.Zeker met een baas die het gedrag duld en zijn hond niet in het visier en onder controle houdt.
Hou de gaatjes wel goed in de smiezen. Wie weet hoeveel bacterien er nu in zijn wondjes zwemmen...
Ik hoop voor jou ook dat dit beest niet meer in jullie bos komt. Zo'n hond hoort niet los , of het mag of niet. Dat is een gevaar voor elke andere hond.Zeker met een baas die het gedrag duld en zijn hond niet in het visier en onder controle houdt.
Hou de gaatjes wel goed in de smiezen. Wie weet hoeveel bacterien er nu in zijn wondjes zwemmen...
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Nou, dat is wel schrikken!
Sjonge, dat je dat durfde te doen, zo'n rotschop! En het hielp ook nog.
Houd die gaatjes maar goed in de gaten. Dat moet geen onderhuidse ontsteking gaan worden.
Zo'n AmStaff komt niet tot aan je middel.... Poeh, ik moet er niet aan denken.
Mooi dat Bobbie toch nog wilde spelen. Dat klinkt goed.
Maar even bijkomen, Martine!
Sjonge, dat je dat durfde te doen, zo'n rotschop! En het hielp ook nog.
Houd die gaatjes maar goed in de gaten. Dat moet geen onderhuidse ontsteking gaan worden.
Zo'n AmStaff komt niet tot aan je middel.... Poeh, ik moet er niet aan denken.
Mooi dat Bobbie toch nog wilde spelen. Dat klinkt goed.
Maar even bijkomen, Martine!
Nog even gegoogeld; het was geen staffordshire (sorry honden) maar een bullmastiff..
Heel gezellig....
Afschuwelijke ervaring Martine en hoe onbetrouwbaar kan zo'n hond toch zijn en dat geldt ook voor zijn baas.
Het lijkt niks zo'n paar gaatjes, maar doordat ze dan ook snel sluiten, kunnen er flinke abcessen ontstaan, wat dat betreft is een flink bloedende scheur, hoe eng dat er ook uitziet, minder risicovol.
Het lijkt niks zo'n paar gaatjes, maar doordat ze dan ook snel sluiten, kunnen er flinke abcessen ontstaan, wat dat betreft is een flink bloedende scheur, hoe eng dat er ook uitziet, minder risicovol.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Jemig Martine, een bullmastiff en die schop jij Jij moet door je woede wel reuzekrachten gehad hebben
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik denk dat ik Bobbie toch maar even in bad stop; hij zit toch onder de modder en ik heb een desinfecterende hondenshampoo tenslotte...
Hij is al heel lang niet meer in bad geweest; de badkamer zal wel toe zijn aan een grote beurt als ik klaar ben.
Hij is al heel lang niet meer in bad geweest; de badkamer zal wel toe zijn aan een grote beurt als ik klaar ben.
Ik was inderdaad een heel klein beetje verschrikkelijk boosloes schreef:Jemig Martine, een bullmastiff en die schop jij Jij moet door je woede wel reuzekrachten gehad hebben
(kom niet aan mijn hond!)
Ik heb niet nagedacht, maar gewoon in een reflex gehandeld, is gelukkig goed afgelopen. Hij zag mij overigens niet, maar staarde zich blind op Bobbie, heb ik het idee...
Dat soort honden ..... wat moet je er nee alleen maar het "ego" voor de eigenaar.
Maar de zal er bij jou en de hondjes goed inzitten.
Maar de zal er bij jou en de hondjes goed inzitten.
Jeetje Martine, wat een aanvaring. Nu maar hopen dat de boel niet gaat ontsteken.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Wat een mafkees, die knul...zo'n kast van een hond met zo'n aanleg moet je toch gewoon goed in de hand houden...
Wat een verstand...
Nog goed van afgekomen Martine.
Wat een verstand...
Nog goed van afgekomen Martine.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Prima hoor, zo'n rotschop uit kwaadheid, helpt vrijwel altijd.
Dit soort is trouwens meestal heel sullig ondanks het formaat.
Dit soort is trouwens meestal heel sullig ondanks het formaat.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Jeej, Martine, wat ben jij dapper! Ik weet niet of ik dat gedurfd zou hebben.
Ik hoop dat Bobbie snel geneest, zowel lichamelijk als geestelijk, want zo'n aanval zal hem niet in de koude kleren gaan zitten.
Ik hoop dat Bobbie snel geneest, zowel lichamelijk als geestelijk, want zo'n aanval zal hem niet in de koude kleren gaan zitten.
Waarschijnlijk oerstom; ik dacht niet na en handelde in een reflex...Renate schreef:Jeej, Martine, wat ben jij dapper!
Bobbie maakt het trouwens prima hoor; ik merk niets aan hem en hij ligt lekker tegen me aan
-
Brr wat een rot hond. Zo maar uit het niets boven op Bobbie Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen zo'n hond loslaten en niet eens zelf in het zicht zijn. Goed dat je hem die schop verkocht. Ik hoop dat de wondjes snel genezen en er geen infectie is. Gelukkig dat Bobbie nog wel met andere honden wilde spelen. Misschien is hij minder geschrokken dan jij.
Groetjes
Jos'e en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Groetjes
Jos'e en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Bah Martine dat is echt een rot ervaring zo zeg dat je durfde te schoppen ik denk als je er echt over na gedacht had het niet gedaan had alhoewel....., maar kijk uit met bijtwondjes want dieren hebben veel bacterieen in hun bekken van eten enzo en dat is meestal erger dan krabwonden.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Volgens mij bedoel je dan de (dure) Malaseb shampoo.Martine schreef: ik heb een desinfecterende hondenshampoo tenslotte...
:
Dat is niet desinfecterend, maar speciaal tegen schimmels.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Ik heb hem uiteindelijk niet gewassen; maar een beetje "opgekalefaterd".
Het gaat goed met hem; de gaatjes zijn nauwelijks meer te vinden en zien er rustig uit.
Ik had het inderdaad over die shampoo die je noemde, Mary.
groet, Martine
Het gaat goed met hem; de gaatjes zijn nauwelijks meer te vinden en zien er rustig uit.
Ik had het inderdaad over die shampoo die je noemde, Mary.
groet, Martine