wachtlijst

Hoe kom je aan een pup en hoe is het op die wachtlijst?
ewhuitema

Re: wachtlijst

Bericht door ewhuitema »

aha, makkelijker gezegd dan gedaan dus.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Dat zijn die extra regeltjes die toegevoegd zouden kunnen worden aan de opgave lijst.
Hen erop attent maken wat er te doen is, en dat ze ten alle tijden welkom zijn om ergens smousjes te zien.

Wij hadden ze ook nog nooit gezien, en zijn zelf op zoek gegaan om ze eens te zien.
Onze eerste smous was Elco-Monty van Berolda hier in Reuver, toen volgde een hondje uit Sittart en later nog eens een in Venlo. Voor wij naar een evenement konden gaan waren we al aan de beurt.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

corrie

Bericht door corrie »

Ik stond ruim eem jaar op de wachtlijst toen ik de eerste smousjes zag. :hihi: En Markiesjes en nog veel meer. :klappen: Wij waren een weekend op bezoek bij vrienden in Friesland. Zo af en toe sprak ik mevr Rozema. Zij nodigde ons uit om ze eens in levende lijve te ontmoeten. :dog :wave2: :pup: -^^- :Kat:
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

loes

Bericht door loes »

Vroeger was er ook veel minder gelegenheid om meerdere smouzen te zien, maar nu met de RITSdagen, wandelingen etc. en de toch vaak langere wachttijd + betere communicatie(mogelijkheden)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

corrie

Bericht door corrie »

Ik wist toen niet dat je apart lid kan worden van de HSC. Dat dit niets met de wachtlijst te doen had.Kreeg ook geen boekje met alle evenementen in de bus.
Ik mailde regelmatig met Ria , die wees me op het bestaan van de club en de clubmatch. Daar zijn we toen ook heen gegaan en direct lid geworden. een paar maanden later kwam Hieke. Ik begreep van de nieuwe baasjes van onze pups ook vaak dat ze dachten lid te zijn van de club als ze op de wachtlijst stonden. Misschien moet dit duidelijker gecommuniceerd worden. :scratch:
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

loes

Bericht door loes »

Of beter lezen.... Trouwens, wel een beetje naief als je denkt dat je voor dat luttele bedrag ook nog enige malen per jaar een blad krijgt toegestuurd etc. Voor niks gaat de :zon: op
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Wij hadden ook nog nooit een Smous gezien. Wij zijn toen naar de jaarvergadering van de club geweest op aanraden van mevr. Barkman.
De ritsdagen bestonden in 1990 nog niet. In die periode werden de jonge honden nog thuis bezocht door mevr. Barkman en Fredie.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Nee, voor de tijd van RITSdagen, wandelingen, Doedagen was er alleen de clubmatch, jaarvergaderingen en natuurlijk de Rassenparade in het Vondelpark en de Dierenmanifestatie in de Groenoourdhallen in Leiden
H K Jelle 13-5-2004

rini

Bericht door rini »

Bij ons was het na het zien van een smous (Cindy ) zo'n hond willen we hebben en moesten dus op de wachtlijst :?
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Voor Gerrit zijn smousjes een vanzelfsprekendheid, zo lang als hij zich kan herinneren liepen ze al bij Fredie en zijn oma rond. Gerrit ging als jongetje al (oudhollands verkleed) mee naar bijeenkomsten.... :hihi:
Ik ken Gerrit bijna 20 jaar en was meteen weg van de smous. Het heeft nog heel lang geduurd voordat er daadwerkelijk één kwam omdat we de omstandigheden niet ideaal vonden. Eerst studeerden / werkten we te veel, daarna vond ik de kinderen te jong. Het was een bewuste keuze niet aan een hond te beginnen voor de jongste 6 was.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

wubke

Bericht door wubke »

Wij zijn van het landleven. :yes2: :yes2:

Ik vond de hond leuk, heb ingeschreven en was veel sneller aan de beurt dan verwacht. Ik vond het hele verhaal rondom de smouzenfok geweldig, en wist wel zeker dat we voorlopig geen nestje wilden. Dus daarom een reu. Mijn echtgenoot vond ze van een dusdanig formaat dat het hem wel leuk leek om er twee te hebben.
Dus ik heb meteen weer ingeschreven voor de wachtlijst en ruim 1,5 jaar na Jules kwam Siem bij ons wonen. Ik heb de vereniging altijd beschouwd als een grote familie.......je deelt iets met elkaar.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Wilma

Bericht door Wilma »

Via landleven ben ik dus ook besmet geraakt met het smouzen virus, maar heb nog wel 2 jaar gewacht voordat ik me echt heb ingeschreven voor de wachtlijst. het heeft toen nog een kleine 2 jaar voordat we een smousje kregen.

Desi

Bericht door Desi »

Deze week hebben Desi en Leentje er weer voor gezorgd dat de wachtlijst groter is geworden. Wij hadden een hovenier aan het werk en vanaf het eerste ogenblik was hij volledig verliefd op hen. Ze hebben zich uitstekend gedragen :hug2: (ik wou dat ze altijd zo waren :hihi: ) Zelfs als zij alleen in de huis of achterruin waren en wij in de voortuin, gedroegen ze zich heel lief. Waren we in de achtertuin,dan liepen ze gewoon tusseen ons door. Er is zelfs geen kuil gegraven door Leentje :thumbsup: Maandag middag is hij met een stapel clubbladen en boeken naar huis gegaan. Woensdag terug gekregen en de website was platgekeken zij hij. De hele familie, 2 kinderen van 6 en 8, is dol ethouiast. Ze komen binnenkort even met z'n allen langs om de kinderen met de smousjes te laten kennismaken. Ook komen ze misschien tijdens de Wandeling in Heerde.

Martine

Bericht door Martine »

:thumbsup:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Leuk, van die enthousiaste mensen. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

debby

Bericht door debby »

Ik ben de lidmaatschap van het clubblad aangegaan lijkt me wel leuke bezigheid tijdens het wachten :wave:

Martine

Bericht door Martine »

:thumbsup:
Daarin kan je ook precies lezen hoeveel nesten er worden verwacht/geboren en waar de pups naartoe zijn gegaan.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

En bovendien een erg leuk blad met leuke stukjes en foto's :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

H.v.witzenburg

Bericht door H.v.witzenburg »

Hoeveel nog??? ikwacht wel af, alminstens 2 dagen!!!!geintje van hein. ikweet dat het lang kan duren maar geduld is een schone zaak. kan ik eerst gaan voor mijn nieuwe heup en nog wat weg leggen voor de pup want komen doet hij wel gr hein. :jeah: :jeah: :jeah:

H.v.witzenburg

Bericht door H.v.witzenburg »

Al een hele maand voorbij!!!!! hoeveel nog? we wachten in spanning af, we hebben de tijd,hoop op een zomerhondje ,lekker genietenis het vooruit zicht, samen met de alweer 5 jarige LOBKE feest dus vandaag gr.HEIN

Gesloten