Help een eekhoorn in de tuin
Re: Help een eekhoorn in de tuin
De plantenspuit hebben wij ook toegepast toen Rosa heel klein was, was ik al weer bijna vergeten.
Sommige dingen, zoals opspringen bij mensen en deuren, krijgen we maar niet afgeleerd. Als we er iets van zeggen begrijpt ze het wel meteen, maar toch wint het enthousiasme het elke keer. Dacht dat dit bij het ouder worden vanzelf minder zou worden....
Blaffen als mensen binnenkomen wordt steeds erger, ook buiten naar voorbijgangers.
Sommige dingen, zoals opspringen bij mensen en deuren, krijgen we maar niet afgeleerd. Als we er iets van zeggen begrijpt ze het wel meteen, maar toch wint het enthousiasme het elke keer. Dacht dat dit bij het ouder worden vanzelf minder zou worden....
Blaffen als mensen binnenkomen wordt steeds erger, ook buiten naar voorbijgangers.
Heb je een idee waarom er geblaft moet worden naar mensen die binnenkomen?
Doen die zelf ook druk naar Rosa toe? Er zit een ritueel in wat jij moet uitvinden
en doorbreken.
Doen die zelf ook druk naar Rosa toe? Er zit een ritueel in wat jij moet uitvinden
en doorbreken.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Dat is iets dat we er (voorlopig) bij Fija ook niet uit krijgen. Ze blaft altijd, maakt niet uit hoe rustig iemand binnen komt. Zelfs naar 'eigen' . Is ook aanleg, want dat doet haar halfzuster Clariss ook . Fija blaft ook naar sommige honden, het gekke is de ene keer wel en de andere keer niet, ook dan naar heel bekende vriendjes. Is geen peil op te trekken.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het zijn vooral mensen die hier weinig komen en juist niet druk zijn naar haar toe. Meestal mannen. We maken er wel grapjes over: kijk eens wat een goeie waakhond!
Ze kan dan ook niet rustig op haar plek blijven.
Ze kan dan ook niet rustig op haar plek blijven.
Hier denk ik wel te weten hoe het komt dat het de ene keer uitbundiger is dan de andere keer. Als ze net flink zijn uitgelaten komen ze rustig kwispelend aangelopen, maar als we nog naar het bos toe moeten (vaak doen we dat met bezoek), dan zijn ze zo enthousiast omdat ze ervan uitgaan dat we daarna direct lekker met ze naar het bos gaan. Als ik dus weet dat mijn zusje met Blue komt (mijn zusje is een beetje bang van ze) dan zorg ik dat ze van te voren lekker hebben gelopen waardoor het bezoek rustiger verloopt.loes schreef:het gekke is de ene keer wel en de andere keer niet, ook dan naar heel bekende vriendjes. Is geen peil op te trekken.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Lisa springt ook nog steeds tegen mensen op, al is het ietsje minder dan vroeger. Blaffen doet ze niet. Alleen tijdens trainingen en wedstrijden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hieke en Jutte springen niet tegen mensen op en blaffen niet veel. Blaffen doen ze vooral als ze spelen. In de polder kunnen ze flink tekeer gaan.Gooi stokken zijn niet veilig , daar springen ze wel luid blaffend voor op.
Af en toe slaan ze aan als er iemand binnen komt. Dat gaat snel over , ze pakken een knuffel en lopen dan piepend en kontdraaiiend om het bezoek heen. Ik vraag iedereen om ze te negeren. Doe maar of ze er niet zijn. Meestal zijn ze dan wel snel gekalmeerd.
Af en toe slaan ze aan als er iemand binnen komt. Dat gaat snel over , ze pakken een knuffel en lopen dan piepend en kontdraaiiend om het bezoek heen. Ik vraag iedereen om ze te negeren. Doe maar of ze er niet zijn. Meestal zijn ze dan wel snel gekalmeerd.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Donderdag op Animal Planet een aflevering gezien waar eekhoorns in voorkwamen. Onze Hieke heeft een tv verslaving. Met grote belangstelling heeft ze op de bank zeer alert naar deze bosbewoners liggen kijken.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Ja leuk is dat Corrie. Lisa kijkt ook naar dieren op de tv. Ze gaat er gewoon voor zitten, of staat met haar staart te draaien.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Missy is ook tv verslaafd gaat er ook helemaal voor zitten
Wat grappig! Bij ons niet, hoor.
Fija soms, Adah helemaal niet.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Rosa sleept 's avonds soms haar kleed voor de t.v. en gaat daar dan liggen. Ik heb niet het idee dat dat is omdat ze t.v. wil kijken, meer het idee dat wij haar dan zien! Vorm van aandacht vragen dus....
Dat herken ik. Pim z'n bed staat vlakbij de TV, daar ligt hij vrijwel altijd in.
Wanneer hij vindt dat hij aan de beurt is gaat hij pal voor de TV zitten, met
z'n rug er naar toe en kijkt ons dan strak aan.
Wanneer hij vindt dat hij aan de beurt is gaat hij pal voor de TV zitten, met
z'n rug er naar toe en kijkt ons dan strak aan.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Ach ja, zeg!!
Pim z'n hypnoseshow. Geweldig.
Pim, de mensenfluisteraar.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14