Brrrrrrrr, wat akelig.
Ik erger me altijd dood aan mensen die overal alles neergooien. Blikjes, papiertjes, plastic... Ik neem vaak een vuilniszak mee naar het bos als we gaan wandelen. De laatste tijd komt hij regelmatig halfvol mee terug, want de jeugd heeft van één van de picknicktafels hun hangplek gemaakt.....
Als ze er zitten vraag ik of ze zelf hun rommel in de zak willen gooien. Dat doen ze gelukkig braaf als ik dat vraag. Helaas is er na vier keer nog geen lichtje bij ze gaan branden......
Het mooie ven waar we altijd gingen zwemmen met Phoebe en de meiden is helemaal verpest door Polen die op het nabije vakantiepark verblijven. Zij bbc-en er 's avondens en laten alle etensresten (botten, vlees ed), blikjes bier en de wegwerpbbc liggen.
Voor een hond zijn die vleesresten natuurlijk onweerstaanbaar. Ik durf Phoebe er niet meer los te laten.
Erg jammer. Wij gingen er vaak picknicken, de meiden pootje baden in het ven (nou ja, zeg maar gewoon zwemmen), Phoebe struinend door het bos en Martijn en ik genietend van een sapje of wijntje op een kleedje in de zon..
Ik heb nog geen alternatief gevonden.