Voor het strand moet ik even de auto pakken, maar het park is 300 meter hiervandaan en is een heerlijke ontmoetingsplaats voor honden en hun baasjes.
Het park Beeckestijn is vorig jaar d.m.v. handjeklap voor een appel en een ei verkocht aan Natuurmonumenten met als voorwaarde dat het park voor publiek toegankelijk moest blijven, net zoals het tot dan altijd is geweest.
Je voelt hem al aankomen hè: ze willen vanaf volgend jaar loslopende honden gaan weren. Waarom, weten we niet; als er al overlast in het park is, komt dat door het zwerfafval dat mensen neergooien rond de bankjes bij gebrek aan prullenbakken; de honderden honden die dagelijks hier komen spelen, gedragen zich echt prima, nog nooit een incident meegemaakt. Razend zijn we hier met ons allen!
![boos :boos:](./images/smilies/Smiley-boos.gif)
Die van mij moeten echt even 2 x per dag kunnen rennen, anders zijn ze niet te genieten; dan gaat echt niet lukken aan een lijntje, zie je me al gaan?...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Heel wat (oudere) eigenaars hebben voor een hond gekozen, omdat het hier zo eenvoudig was om ze een goed leven te bieden, anders zouden ze er misschien niet aan zijn begonnen. Veel bejaarden -zonder auto- leven voor hun dagelijkse uitje naar het bos met hun hondjes, en dit dreigt ze nu afgenomen te gaan worden.
Gisteren werd ik aangesproken in het bos door een fotograaf van het Haarlemsch Dagblad, die hier een artikel aan wijdt; spelende honden in Beeckestijn.
Als het goed is staat er vandaag een foto in de krant van Diesel die speelt met 2 fox-terriërs. (Bobbie had het veel te druk met zijn hondenvriendjes 100 meter verderop) Straks even bij de buren navragen; zelf heb ik een andere krant...
Weet iemand trouwens of het ooit is gelukt Natuurmonumenten op andere gedachten te brengen?
groet, Martine