Hoeveel voer?
Hoeveel voer?
Hoi,
Wij hebben een zak puppy brokjes van Pedigree Pal meegekregen. Het zat niet in de originele doos, wat volgens hem een gele doos met roze letters was. De doos had hij weggegooid. Nu is Daniël vergeten te vragen hoeveel voer de hond moet krijgen. Hebben jullie enig idee? Heb nu een bodempje gedaan (eerder te weinig dan te veel, want volgens mij is hij een beetje te dik) en kokend water erop, dat scheen hij lekker te vinden. Ik heb het maar even laten staan en daarna gegeven.
Hoeveel gram hoor je te geven?
Wij hebben een zak puppy brokjes van Pedigree Pal meegekregen. Het zat niet in de originele doos, wat volgens hem een gele doos met roze letters was. De doos had hij weggegooid. Nu is Daniël vergeten te vragen hoeveel voer de hond moet krijgen. Hebben jullie enig idee? Heb nu een bodempje gedaan (eerder te weinig dan te veel, want volgens mij is hij een beetje te dik) en kokend water erop, dat scheen hij lekker te vinden. Ik heb het maar even laten staan en daarna gegeven.
Hoeveel gram hoor je te geven?
Re: Hoeveel voer?
Moeilijk te beantwoorden, Margaret.
Toch even naar de winkel? Op internet kan ik het ook niet vinden.
En misschien toch beter om ander voer te kopen. Mary zegt altijd dat Pedigree veel te zout is. Eigenlijk lijkt mij zelf het beste om Hill's (of Eukanuba) puppybrokken te kopen. Wij hebben nu Carocroc, maar ik twijfel erover. Als ik het vergelijk met Hill's missen we de omega 3 en 6 vetzuren bijv. (Kan een verkooptruc zijn...)
Je kunt ook voor Carnibest kiezen: http://www.carnibest.nl/ heeft Jeanette goede effecten van gezien.
Ik zou eerst kijken hoeveel hij zelf wil eten.
De pup mag wel een beetje mollig zijn. Misschien toch even een kleine check-up bij de DA?
Toch even naar de winkel? Op internet kan ik het ook niet vinden.
En misschien toch beter om ander voer te kopen. Mary zegt altijd dat Pedigree veel te zout is. Eigenlijk lijkt mij zelf het beste om Hill's (of Eukanuba) puppybrokken te kopen. Wij hebben nu Carocroc, maar ik twijfel erover. Als ik het vergelijk met Hill's missen we de omega 3 en 6 vetzuren bijv. (Kan een verkooptruc zijn...)
Je kunt ook voor Carnibest kiezen: http://www.carnibest.nl/ heeft Jeanette goede effecten van gezien.
Ik zou eerst kijken hoeveel hij zelf wil eten.
De pup mag wel een beetje mollig zijn. Misschien toch even een kleine check-up bij de DA?
Ben het met Ariënne eens. Pedigree is niet de beste keus voor een jonge pup. En helemaal niet aangelengd met water. Dat hij dat lekker vindt, wil niet zeggen dat het ook gezond is. Zeker voor zijn nog ontwikkelend gebit is harde brokken echt het beste. Brokken en voldoende water, dat is het eigenlijk. Zo nu en dan een pensstaafje (verdraagt trouwens niet iedere hond, mijn cairn kreeg er vroeger jeuk van) of kauwbot is meer dan voldoende. Beloningssnoepjes (hebben ook vaak pens als basis) bij trainingen (JE GAAT TOCH WEL NAAR EEN PUPPYCURSUS????).
Op de diverse zakken met puppyvoer staan hoeveelheden naar gewicht en in verhouding tot het volwassen gewicht. Is natuurlijk bij een kruising (hoe verzinnen mensen het!) wel wat moeilijker te beoordelen. Ook moet er in het begin een paar maal per dag gevoerd worden en de bak voer dus niet laten staan.
Wil je toch die Pedigree blijven geven, dan inderdaad maar even in de winkel "spieken" bij de gebruiksaanwijzing.
Op de diverse zakken met puppyvoer staan hoeveelheden naar gewicht en in verhouding tot het volwassen gewicht. Is natuurlijk bij een kruising (hoe verzinnen mensen het!) wel wat moeilijker te beoordelen. Ook moet er in het begin een paar maal per dag gevoerd worden en de bak voer dus niet laten staan.
Wil je toch die Pedigree blijven geven, dan inderdaad maar even in de winkel "spieken" bij de gebruiksaanwijzing.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
http://www.vobra.nl/site/html/nl/index.htm
Onder assortiment kun je b.v. kip/rijst puppy aanklikken.
Daar staat dan hoeveel een hond van een bepaald gewicht moet hebben.
Bij puppy voer is trouwens extra omega 3 en 6 toegevoegd, zag ik, Ariënne.
Dat drie maal daags, geldt voor bijvoeren, dus als de pup nog bij de moeder drinkt.
Daarna op dat schema voor pups wat al ergens staat, maar deze is ook erg leuk.
Halfverwege staat iets over hoe vaak een pup moet eten.
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... puppy.html
Onder assortiment kun je b.v. kip/rijst puppy aanklikken.
Daar staat dan hoeveel een hond van een bepaald gewicht moet hebben.
Bij puppy voer is trouwens extra omega 3 en 6 toegevoegd, zag ik, Ariënne.
Dat drie maal daags, geldt voor bijvoeren, dus als de pup nog bij de moeder drinkt.
Daarna op dat schema voor pups wat al ergens staat, maar deze is ook erg leuk.
Halfverwege staat iets over hoe vaak een pup moet eten.
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... puppy.html
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Aha Jeanette! Huh, maar toch vreemd, want ik vind het niet terug op de verpakking van het Carocroc-puppyvoer, die ik er nu even bij heb gehaald. Misschien is dat nieuw dat ze die Omega 3 en 6 hebben toegevoegd? Zal er extra op letten.
Bloemetje weeg de helft van Stapper, ong. 6,2 kg., maar krijgt nu evenveel te eten.
Zelfs ietsje meer, want de brokjes zijn compacter.
Per dag ong. 100 gr. brokken.
Op de Carnibest dagen samen 1/3 kilogram.
Gelijk verdeeld over drie maaltijden.
En tussendoor nog de nodige oefenbrokjes.
Dus ook daarbij scoort Bloem meer dan Stapper.
Toch is ze niet te dik...toch?
Zelfs ietsje meer, want de brokjes zijn compacter.
Per dag ong. 100 gr. brokken.
Op de Carnibest dagen samen 1/3 kilogram.
Gelijk verdeeld over drie maaltijden.
En tussendoor nog de nodige oefenbrokjes.
Dus ook daarbij scoort Bloem meer dan Stapper.
Toch is ze niet te dik...toch?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ik heb niks gevoeld en ik denk dat zo'n druk ding ook veel verbrandt.
Bovendien komen gecastreerde honden snel aan, dat zie ik wel aan onze dames en ook Jelle woog bij controle al een paar ons meer, dus die moeten wel veel minder voer dan complete honden.
Bovendien komen gecastreerde honden snel aan, dat zie ik wel aan onze dames en ook Jelle woog bij controle al een paar ons meer, dus die moeten wel veel minder voer dan complete honden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wat haar lijn betreft is het een Bloem e t j e hoor!
Ziet er prima uit, helemaal niet te dik.
Ziet er prima uit, helemaal niet te dik.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik geef voeding op gevoel. Hieke 2x zoveel als Jutte. Jutte is altijd wel iets te zwaar. Ons harige zwaar gewicht.
Nu is Abe Mozes bij ons. Hij krijgt thuis nooit op vaste tijden eten. Hij kan altijd pakken , zijn bak is nooit leeg. Hier moet hij eten als onze dames wat krijgen. De eerte dag liet hij meer dan de helft staan. Nu eet hij ook alles snel op. Ik weet alleen niet of het voldoende is....
Nu is Abe Mozes bij ons. Hij krijgt thuis nooit op vaste tijden eten. Hij kan altijd pakken , zijn bak is nooit leeg. Hier moet hij eten als onze dames wat krijgen. De eerte dag liet hij meer dan de helft staan. Nu eet hij ook alles snel op. Ik weet alleen niet of het voldoende is....
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje