Vóór aanschaf smous
Re: Vóór aanschaf smous
Na dat onze Hollandse ruwharige herder Afke er niet meer was hebben we enige tijd geen hond gehad.Maar kennisen hadden een smousje (Cindy )en de jongens wilden dolgraag weer een
Ook toen was er een wachtlijst en heb toen op alle voors en tegens op papier gezet. en in Den Helder altijd
de hond moet eruit,zomaar de deur achter je dicht trekken en een hele dag weg
kan ook niet altijd en zo meer van die dingen.
Dit papier lag op tafel en werd nog al eens bijgewerkt,de eigenaar van Cindy had clubbladen die we uitgespit hebben en toen was het zeker ....een smous.
En dan heb je ook wat
Ook toen was er een wachtlijst en heb toen op alle voors en tegens op papier gezet. en in Den Helder altijd
de hond moet eruit,zomaar de deur achter je dicht trekken en een hele dag weg
kan ook niet altijd en zo meer van die dingen.
Dit papier lag op tafel en werd nog al eens bijgewerkt,de eigenaar van Cindy had clubbladen die we uitgespit hebben en toen was het zeker ....een smous.
En dan heb je ook wat
Ik ben alvast op onderzoek uitgegaan naar een bench en halsbandje. maar het is alweer een tijdje geleden dat we een pup gehad hebben in 1996 en in 2003 welke maar halsband zou ik nodig hebben?
en wij hebben nooit een bench gehad voor onze honden nu lijkt het ons wel prettig omdat als de honden even rust willen en zich terug willen trekken van bijv mijn zoontje of drukte ze hier in kunnen liggen.
Ik heb nu al een dwerg schnauzer en dan over een tijdje onze Smouspup
welke maat zou ik nodig hebben? want mochten ze met zn tweeen erin willen liggen?
en wij hebben nooit een bench gehad voor onze honden nu lijkt het ons wel prettig omdat als de honden even rust willen en zich terug willen trekken van bijv mijn zoontje of drukte ze hier in kunnen liggen.
Ik heb nu al een dwerg schnauzer en dan over een tijdje onze Smouspup
welke maat zou ik nodig hebben? want mochten ze met zn tweeen erin willen liggen?
Als de maat niet veel uitmaakt omdat hij alleen in huis wordt gebruikt en niet in de auto of elders, dan zou ik hem niet te klein nemen. Soms liggen onze smouzen knus samen op 1 helft, maar ook wel eens los van elkaar. In het begin kun je voor de pup de ligruimte verkleinen.
Halsbandje is wat moeilijker, maar wij oefenden met de hondjes op het laatst het lopen aan een riempje en ik had dus halsbandjes, die een paar eigenaren hebben meegenomen omdat die van hen toch nog wat te groot waren. De ene pup is de andere niet. 1 eigenaar bracht tegen het eind een eigen bandje mee, dat hij toen gedragen heeft tot ze hem kwamen ophalen. A.s. eigenaren mochten bij ons ook zo vaak komen als ze wilden, het maakte niet uit wanneer en daar maakten sommigen gelukkig graag gebruik van. Tenslotte kies je een maatje voor vele jaren.
Halsbandje is wat moeilijker, maar wij oefenden met de hondjes op het laatst het lopen aan een riempje en ik had dus halsbandjes, die een paar eigenaren hebben meegenomen omdat die van hen toch nog wat te groot waren. De ene pup is de andere niet. 1 eigenaar bracht tegen het eind een eigen bandje mee, dat hij toen gedragen heeft tot ze hem kwamen ophalen. A.s. eigenaren mochten bij ons ook zo vaak komen als ze wilden, het maakte niet uit wanneer en daar maakten sommigen gelukkig graag gebruik van. Tenslotte kies je een maatje voor vele jaren.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
En dat is heel goed gelukt...
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
buurt onderzoek, waar kan ik de pup veilig uitlaten zondergevaar voor besmetting etc.kan en mag de pup mee op visite? mijn zussen en broers hebben geen dieren alleen de jongste en ik. ze mag meebij de meeste maar niet van harte. dus oppas mijn trimster gebeld smoushond hoe pluk je die gevraagd, antwoord die pluk iik niet,wat dan, ze zei die komen hier niette bewerkelijk . of gewoon scheren ik ga nu dus ook met lobke elders zoeken. gr. hein ps ikheb de tijd sta pas op de w.lijst.
Nou zeg...te bewerkelijk!!
Dan zou ik zeker met de ruwhaar tekkel ook een andere trimster zoeken Hein.
Want die mag ook niet geschoren worden, maar die moet ze ook plukken.
Dan zou ik zeker met de ruwhaar tekkel ook een andere trimster zoeken Hein.
Want die mag ook niet geschoren worden, maar die moet ze ook plukken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat een rare plukster. Ik zou toch denken dat juist iemand met een opleiding geen vachten verpest. Snel een andere zoeken Hein. Anders heb je straks een knot pluizen ipv een ruwharige teckel.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Mijn idee Corrie...zoek dan een ander vak, dacht ik zo.
Erg veel pluk-passie zit er niet in blijkbaar.
Erg veel pluk-passie zit er niet in blijkbaar.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Zeker een andere trimster zoeken.
Heb ook een keer als antwoord gehad dat er geen plukhonden werden aangenomen omdat het te bewerkelijk was. Ik had Lisa nog niet zo lang en was me aan het oriënteren. Ben haar net als destijds Tirza, zelf gaan plukken.
Heb ook een keer als antwoord gehad dat er geen plukhonden werden aangenomen omdat het te bewerkelijk was. Ik had Lisa nog niet zo lang en was me aan het oriënteren. Ben haar net als destijds Tirza, zelf gaan plukken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hein , je woont hier vlakbij. Nelleke , assistente van onze DA , heeft de opleiding net een jaar af. Ze heeft onze schatjes allebei een keer op school geplukt. De dames zagen er picobello uit. Onze Da krijgt een nieuw gebouw , daar komt ook een trimsalon in. Misschien is dat een goede plukster voor Lobke en je toekomstig smousje.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Corrie bedankt hou het in de gaten,voorlopig nog niet nodig, want bij lobke zit er niet veel haar opis pas geplukt door mij zelf en een vriendin. de w,hoek weet ikte vinden wie weet komen weelkaar eens tegen gr Hein.