1e RITSdag 2008: 26-1

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
Erna

Bericht door Erna »

Jeanette schreef:Gelukkig dat het nog min of meer goed is afgelopen.
Ik vreesde nog even voor je dat iemand ze wel gevonden had, naast die vierwieler en er een stukje :crazy: :schrik: mee was gaan rijden.
Hè hè, wat een avontuur. :roll:
Dat spookte ook steeds door mijn hoofd Jeanette, ben blij voor Martine dat de auto weer voor haar deur staat.
Pluk ze, Martine.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Hè, gelukkig heb je je auto terug, Martine. Wat een toestand allemaal.
Ik hoop dat je ondanks alles toch nog leuke herinneringen aan de RITSdag hebt over gehouden.

Renate

Bericht door Renate »

Ik ben heel nieuwsgierig naar de uitslag van onze ritsdag. Hoe zouden de experts tegen Phoebe aankijken?

Spannend!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Van dit hondje willen we graag vier nesten :lol:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jajo

Bericht door Jajo »

Jeanette,
Bedoel je 4x6 pups? Arme Phoebe!! Maar ze zullen wel heel mooi zijn met zo'n moeder.
Jozé

Monique

Bericht door Monique »

Monique schreef:
Margaret schreef::| Als alles volgens plan was gegaan, was ik ook op deze ritsdag geweest.

(...)
!
Wat ging er mis dan? Ben jij ook je autosleutels kwijtgeraakt?? :(. Had me leuk geleken om ook jou nog in het eggie te kunnen ontmoeten!
Ooops, wat een sufkop ben ik toch.....nooit meer bij stil gestaan terwijl ik toen zo nauw betrokken was bij die nare gebeurtenis. Sorry Margaret voor mijn onnadenkendheid! Ik hoop niet dat ik je gekwetst heb?

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Jajo schreef:Jeanette,
Bedoel je 4x6 pups? Arme Phoebe!! Maar ze zullen wel heel mooi zijn met zo'n moeder.
Jozé
Minstens :mrgreen:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

4 x 6 :schrik:

Laten we eerst maar eens beginnen met 1 x ?, dan zien we daarna wel weer verder.

Haha, wel komisch want de fam. Beunk (fokker van oa Phoebe) was bang dat we broodfokkers waren omdat die hier in de grensstreek met België veel voorkomen. Met 4 x 6 kom ik al een heel eind in de broodfokkerij. Dan mag ik volgende maand wel met de eerste dekking beginnen. :shock:

Renate

Bericht door Renate »

Weet iemand wat er getest wordt met het tweede gedragstestje op de ritsdag?
De test dat je een speeltje uit mag zoeken, dan eerst zelf met je hond spelen en vervolgens neemt iemand anders het spel over?

Erna

Bericht door Erna »

Jeanette schreef:Van dit hondje willen we graag vier nesten :lol:

:o :shock: :oops: :cry: Ha, ha.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Ik kan me niet herinneren dat er testjes met ons nest zijn gedaan.
Heb ik iets gemist? Jammer, want Bobbie is gek op spelen. :voetbal: :dog:
Wij zijn alleen op de foto geweest, gemeten en bevoeld en de vragenlijst is doorgenomen.
Mag ik nog een keer terug? :? Ik vond het in elk geval wel heel gezellig, zo met al die trotse eigenaren en hun smousjes. Gelukkig weet ik nu waar het is, en ken ik elke boom, struik, grasspriet en elk blaadje op de grond. hahaha :wink:
(En ik ben daar vast heel welkom, want ik ben het afgelopen weekeind bij de Jutter een heel goede klant geweest!)

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Jammer genoeg heeft Fija's nest ook geen test gedaan, want 1 van de eigenaren had haast :( , dus met pijn en moeite een groepsfoto, geen wandeling, dus ook geen nadere kennismaking met eigenaren en de hondjes met elkaar. Ik had ook geen foto's van de hondjes gemaakt toen ze binnen waren, want ik dacht dat dus nog wel te doen.

De test is niet echt iets bijzonders, hoor, maar ze kijken hoe de hond reageert op een vreemde, die hem begroet, of hij speelt met een vreemde en met jezelf en of hij het speeltje terugbrengt en loslaat en op roepen terugkomt bij de baas (hij =ook zij en baas = ook bazin , meestal trouwens :lol: ).
Bij de diverse RITSdagen staan wel foto's van dat onderdeel op de fotosite. Forumlid Annemieke heeft dat ook een keer gedaan en dit keer was ze aanwezig als vraagbaak voor opvoedingsprobleempjes. Dus er was nog een Forumlid aanwezig!!!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hee forumlid Annemieke! Die heeft zich dus nuttig gemaakt. Dat is positief.
Gaat het goed met haar beestenboel?
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Hè jammer. Annemieke heb ik niet gezien.

Martine

Bericht door Martine »

Ik heb met haar gesproken over het janken van Bobbie en wat tips gekregen.
Ze heeft nu een smouspup van 4 maanden erbij volgens mij, Doortje. (Ik denk dat je haar bedoelt)
Volgens mij is ze hier al maanden niet meer geweest...

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Ja klopt. Altijd jammer, al die :ziek: Forumleden. Maar misschien zijn ze bang (ook :) ) verslaafd te raken?
Ze zal het wel druk hebben met al die :dog: :dog: , want de 2 smousjes (vader en dochter) zijn niet haar enige honden en dan ook nog studie en werk etc. :was:
Denk je dat je wat aan haar advies hebt?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Ik kreeg een mailtje van Wendy dat ze een brief had gekregen nav de RITSdag. Zelf hebben wij nog niks gekregen. Helaas want ik ben stik-nieuwsgierig.

Loes, Martine, Anja, Monique, Annemieke hebben jullie al wat gehoord of gezien?

Mary

Bericht door Mary »

Maar wat was het nieuws voor Wendy?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

N.a.v. de ervaring van Loes op de laatste RITS-dag, heb ik alle eigenaren van Guusjes nest gevraagd om op die dag (15 maart a.s.) ruim tijd te nemen, want het blijkt toch wel een tegenvaller als de mensen met hun hondje rap weer verdwenen zijn. Ik hoop echt dat ze er gehoor aan geven. Van de meesten heb ik al een positief antwoord.
Nog een paar weken, dan zien we het spul weer. Ik heb er echt zin in en ben benieuwd hoe ze nu zijn......
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

Ik hoop het voor jullie, Charlotte.

Mij is de ritsdag ook tegengevallen. Één van de 'pups' was 's morgens al geweest, dus we waren incompleet. En daarnaast nog eens het voorval tijdens de testjes. Ik vond het erg jammer.

Gesloten